mijn meisje heeft echt een gouden randje

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

mijn meisje heeft echt een gouden randje

Bericht door Ziggy » zo 13 sep 2009, 18:27

Ik ben zo waanzinnig trots op Vera, het is toch ook een paard met een super karakter :+:

Vandaag was er een oriëntatierit bij ons in de buurt en de dochter van Anja wilde ook mee, maar die rijdt meestal op Pjaff en die was eigenlijk bezet door Brigitte. Nou wilde Brigitte ook wel op Vera, maar die is wat onzeker op Vera na een rijles op de manege. Vera houdt niet van bakrijden en heeft zich daar nou niet echt netjes gedragen met Brigitte op haar rug :o }-)

En toen zei Macy dat zij wel op Vera wilde, ik heb haar een paar keer gevraagd of ze dat echt wel wilde en ze was vastbesloten. Nou weet ik dat Veer buiten heel braaf is, maarja het is toch een meisje van 13 jaar en gaat dat goedkomen? Dus wel voor alle zekerheid een martingaal eraan gedaan en een stangbitje, zodat Macy toch iets meer te vertellen zou hebben als Vera gek ging doen.

Maar onze voorzorgsmaatregelen waren helemaal niet nodig, die twee lijken wel voor elkaar gemaakt. Ze was zo braaf bij Macy en ze leek het ook echt leuk te vinden om voor haar te werken (die had qua gewicht een mug op haar rug :D ). We zijn zo'n 6 uur onderweg geweest (met er naartoe en terug rijden erbij) en ze heeft echt geen stap verkeerd gezet. Normaal wil ze weleens wat drammen in de galop, maar bij Macy was ze hartstikke rustig.

Op een gegeven moment waren we op de terugweg naar huis en toen moesten we een hele steile berg af. Nou kan Veer dat heel goed, maar Exel moet ik echt bij me houden, anders dan gaat hij op zijn voorbenen naar beneden, dus Exel en ik waren wat achter gebleven. Beneden aan de berg stonden Anja en Macy op ons te wachten en toen zag ik dat Macy lekker om de nek van Vera hing en met haar aan het knuffelen was :+:

Ik blijf nog even op mijn roze trotse wolkje drijven hoor :L
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Sjolvir

Re: mijn meisje heeft echt een gouden randje

Bericht door Sjolvir » zo 13 sep 2009, 19:27

Ze kunnen als ze willen verschrikkelijk lief zijn..
Dat bewaren ze voor af en toe, zodat we ons blijven verbazen.
Vervolgens dankbaar zijn ze te hebben
en ze dus niet meer kwijt willen.....
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 13 sep 2009, 19:31

ja ze weten ons elke keer weer om hun hoefjes te winden he? :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 13 sep 2009, 20:51

Het is inderdaad een paardje met een gouden randje. Maar toch weer fijn om dat weer te zien he? Hoe deed Exel het gedurende die rit????
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 14 sep 2009, 05:12

Exel ging helemaal toppie, hij was super braaf, alleen "de ezel" was er weer en daar moest ie toch wel op de rem 8)7

Balou

Bericht door Balou » ma 14 sep 2009, 10:08

Jammer dat het op dezelfde dag was als de clubkampioenschappen... Had anders graag meegedaan. Startpunt is maar klein stukje van ons vandaan. Misschien volgend jaar dan maar... Hoe lang was de rit zelf, zonder heen en terug rijden? En waar ging de rit naartoe?

Clubkampioenschappen waren trouwens niet mis gegaan (op een keer fout rijden van mij 8)7 , was wel drie keer gezegt dat ik naar rechts moest. Nee koppig zijn en toch naar links gaan he 8)7 ). Toch een eerste plek! Bleek niet de enige te zijn die fout gereden was, heel veel deden dit.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 14 sep 2009, 10:20

de rit zelf was 2 uur, maar daar hebben wij langer over gedaan, omdat we een paar kerels voor ons hadden die niet doorreden en ons ook niet lieten passeren. En wij hebben de korte route gedaan, na de pauze was het nog eens 10 km, maar die hebben wij er niet aangeplakt ivm de alluminiumpjes van Vera en tijdnood van Anja.
We zijn richting Sibbe gegaan, deze rit was niet zo mooi als die van Cadier en Keer, we hebben heel veel asfaltweg gehad :?
In oktober komt er nog eentje in Margraten, dus als je zin hebt? ....

Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » ma 14 sep 2009, 13:14

Wat een geweldige meid heb je!
Heerlijk zeg, als ze zich dan zo lief gedraagt.. Dus ze heeft er nu een fan bij? :)
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 14 sep 2009, 16:38

Bernadet_Bo schreef:Wat een geweldige meid heb je!
Heerlijk zeg, als ze zich dan zo lief gedraagt.. Dus ze heeft er nu een fan bij? :)
ja ik vroeg op een gegeven moment aan Macy of ik haar nog terug kreeg, dat kreeg ik wel, maar ze wilde wel vaker op haar rijden :D Nou dat mag hoor, ze doen het echt heel leuk samen

Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » ma 14 sep 2009, 17:09

Heerlijk toch, dat ze het allebei zo leuk vonden. En zeker mooi dat ze nog vaker met vera op pas wil, zullen ze vast gezellig vinden :)
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Balou

Bericht door Balou » ma 14 sep 2009, 19:13

Laat me maar wat weten wanneer precies dat de rit in Margraten is... Kijken of het in de planning past ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 14 sep 2009, 19:49

ja zodra ik iets weet, krijg je wel een pbtje, kan op i-net nog even niets vinden :?

cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » vr 18 sep 2009, 06:00

aaah zucht... mooi is dat als die paarden echt rekening houden met een ruiter.
ook als ze bijv. een beginner op hun rug hebben ofzo. super! ik kan me voorstellen dat je weer helemaal verliefd bent op je paard.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » do 24 sep 2009, 14:32

Lekker dat ze zo superbraaf was met dat meisje op dr rug! Dat geeft toch weer een fijn gevoel :D
Plaats reactie