In Barchem kan alles...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
nina1993

In Barchem kan alles...

Bericht door nina1993 » do 06 aug 2009, 18:12

En dat bleek wel weer helaas.

Ik was klaar met mijn hoefsmid omdat ik na (de zoveelste keer) 6 weken bellen, smsen en emailen nog steeds niet te woord werd gestaan en heb dus iemand anders gezocht. Overigens niets dan lof over het werk van de eerste, maarja zonder contact schiet het gewoon niet op.

De nieuwe smid stond gisteren op de stoep. Alle dieren moesten gedaan worden, maar hij is na de 1e alweer vertrokken. Wat een idioot! -:(-

De betreffende meneer had een zeer uitgesproken mening;
- dierenartsen die in Nederland opgeleid waren hadden nergens verstand van, nee ze moesten uit Amerika of Duitsland komen.
- Hij nam zijn vak erg serieus, iets wat anderen volgens hem absoluut niet deden.
- Fjorden zijn per definitie lomp en dienen als zodanig behandeld te worden (oke, hier heeft hij misschien een kwart punt, 3 kwart wordt echter nog altijd bepaald door opvoeding)
- etc. etc. etc.

Overigens heb ik ook mogen genieten van zijn arsenaal aan scheldwoorden. Zo was Zhellie onder andere een doos en vervolgens een k*tknol waar hij er al te veel van gezien had.

Iemand die zo loopt te vloeken en te tieren (en dat bij een klant waar je voor het eerst komt :o) is uiteraard doodkalm en goedgehumeurd...
Zhellie werd daardoor nu niet bepaald rustiger. Na een paar keer wat draaien en doen kreeg ze ineens een klap met de vijl tegen de buik aan. Tja, gevolg was dat Yvonne het touwtje losknipte en Zhellie de weide in draafde. Voor mij was de maat vol.

Zijn excuus? In de kudde krijgen ze ook wel eens een klap en nog wel harder ook. Daarnaast had hij last van zijn rug en had hij al teveel slecht opgevoede paarden gezien.

Helaas voor hem waren dit onvoldoende goede argumenten voor mij om hem de rest van de paarden te laten doen. Ik heb hem gezegd dat ik niet op die manier met mijn paarden omga. Dat hij last van zijn rug heeft is vervelend, maar niet het probleem van mij als klant en zeker niet iets wat op mij of mijn paarden botgevierd hoeft te worden. Qua opvoeding heb ik inderdaad gemakkelijkere dieren staan, maar een goede smid kan Zhellie fluitend bekappen. De vorige keer stond ze met half gesloten oogjes van het zonnetje te genieten, maar daar kwam dan ook geen stressende smid aan te pas.

Hij heeft Zhellies's laatste hoef afgemaakt en had daarna nog het lef om te vragen of we de anderen nog even zouden doen. Het enige wat ik wilde was hem zijn oprotpremie geven en hem daarna noooooit meer op het erf hebben.

Ik stond van mezelf te kijken. Ik heb nog nooit iemand weggestuurd. Natuurlijk ben ik weleens ontevreden geweest over iemands werk, maar dat laat je ze afmaken en dan laat je ze niet meer terugkomen. Wegsturen was tot op heden echt een stap te ver.

Helaas zat ik dus vervolgens wel zonder hoefsmid en met nog 2 weken voor de keuring is dat niet zo'n geweldig vooruitzicht :+ . Ik ben aan het bellen gegaan en 's avonds had ik al iemand die a.s. maandagavond kan komen. Wat ook heerlijk is was dat ik binnen een dag antwoord had.

De smid die maandag komt woont in Nunspeet, dus ik denk dat ik me niet hoef te wapenen tegen scheldkannonades 8)7 .
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Anita
Contacteer:

Re: In Barchem kan alles...

Bericht door Anita » do 06 aug 2009, 18:19

Als het allemaal zo gegaan is als je beschrijft geef ik je groot gelijk dat je hem van je erf hebt gestuurd. Wat een onbeschoft zeg.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Lisa

Bericht door Lisa » do 06 aug 2009, 18:43

Nou idd. Zo ga je niet met je klanten en paarden om. En al dat vloeken en uitschelden van je paarden dan gaan ze mij ook te ver. Ik zal ook niet snel van iets wat zeggen (omdat ik heel vaak niet durf), maar dan komen ze toch wel even aan iets wat heel gevoelig ligt en zelfs ik durf dan mijn mond los te trekken. Fijn dat je toch nog een andere smid hebt gevonden voor de keuring. Hopen dat dit allemaal goed gaat.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Keandra

Bericht door Keandra » do 06 aug 2009, 19:27

groot gelijk dat je hem weggestuurd hebt

wij hebbe zo ook eens een smid laten komen, vorige wou niet meer komen, zogezegd te ver. dan maar een andere, jonge gast, begint hij van de ene moment op de andere onze fjord (niet Githa) verrot te slaan, goed ze was niet de makkelijkste bij het beslaan of kappen, hij kon dus uiteindelijk enkel op zandbodem het voorenste van de hoef afkappen recht naar beneden

ik kreeg dan nog eens de commentaar dat dat de enige manier zou zijn om haar voeten te doen, nu laat ze bijna alles toe wat je met haar voeten moet doen, maar de eerste paar jaar na die bosaap waren een hel (vraag maar aan nathalie, STeven weet er alles van)

da was ook voor hem bij ons de laatste keer
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » do 06 aug 2009, 20:19

Goed gedaan! Wat een ..........

Had hem ook van mijn (oke, de boer zijn) erf verwijderd.

Nou schrale troost niet alleen in Barchem.
Mijn vorige is gesneuveld op het niet nakomen van afspraken.
Heb er nu 1 die is oke, maar net geopereerd (en daardoor 6 wkn uit de roulatie, kan ze niets aan doen), en ijzer dat er net krap!
Week onder zat is er nu af vanaf vorige week vrijdag.

Mijn smid geregeld dat andere smid er nieuwe onder zou zetten. (zondag) Dus ik afspraak gemaakt, hij zou het dinsdag doen.
Nou tot op heden geen ijzer...

En ook ik keuring op 15 augustus en 3 ijzers....

Smeden, volgens mij hebben ze het te goed! Te veel klanten en verdienen te veel.
Kan anders niet bedenken waarom ze zo vreselijk klantonvriendelijk zijn....
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Marloes

Bericht door Marloes » do 06 aug 2009, 20:48

Gelijk heb je hoor, die had ik zeker ook weg gestuurd!

Ik hou sowieso niet van een smid die schelt, en mijn paard slaan hoeven ze helemaal niet te doen. :n Als ik vind dat dat nodig is doe ik het zelf wel. Maar dat is uiteraard bij Ullwinn nooit nodig. ;)

Tussen de hoefsmeden lopen veel lakse mensen rond heeft de ervaring me geleerd. Toen ik verhuisde van Arnhem naar hier kende ik natuurlijk niemand, maar ik heb gelukkig toen ik Ull kocht meteen een hele fijn smid gevonden. Neemt altijd op of belt snel terug, en komt altijd op tijd. Hele fijne en rustige man ook. :)
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 06 aug 2009, 22:40

Eerst had ik een smid die alleen maar over sex kon praten en het vervolgens ook met mij wilde doen en dat zei hij elke keer als hij kwam een paar keer :wave: .
Toen had ik er 1 die hem zo bekapte dat hij niet meer kon lopen :wave: en nu heb ik dr 1 die zijn rechtervoet scheef heeft neegezet :? . Ze weten t allemaal beter en komen vaak veeeeeel te laat.
Grrrrr...
Maar goed dat je hem hebt weggestuurd zeg en dapper ook!
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Anna

Bericht door Anna » do 06 aug 2009, 23:58

Wat een tosk zeg zo hadden wij vroeger ook een smid die als het paard niet luisterde zo een hamer tussen zijn ribben had, die was dus ook exit :(
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » vr 07 aug 2009, 04:40

Als zelfs JIJ ze het erf af stuurt dan zijn ze echt te ver gegaan :D

Mijn smid heb ik vooralsnog geen klagen over, heb hem nu al jaartje of 6 denk ik. Komt keurig op tijd, is megarustig. Soms issie lastig te bereiken maar swa als dat het enige is. Hij bent iig terug als je zn voicemail inspreekt.

Succes met de volgende!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ydel

Bericht door Ydel » vr 07 aug 2009, 06:37

jeetje Yvon, wat een sukkel!!!
gelijk van het erf ermee inderdaad!!
wat denkt ie wel niet...

in schiedam nooit problemen gehad met mijn smid, en in Brabant nu ook niet..
was wel even spannend, omdat Ydel allebei haar ijzers eraf werkte zondag...en ik het nr niet had van de jongen die bij me geweest was.

toen ik hem maandagavond belde, is hij gelijk dinsdagavond gekomen...
ga er zo heen, ben benieuwd of ze er nog onder zitten 8)7
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » vr 07 aug 2009, 06:51

Go Yvon, je hebt helemaal gelijk! Wat een tosk zeg!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 07 aug 2009, 07:12

Je hebt groot gelijk Yvonne!

De smid die wij nu hebben is echt super! Komt op tijd, komt hij niet (of wat later) dan belt hij meteen. Goed je weet dat je een week of twee voor ze echt moeten wel moet bellen maar ook dat vind ik nog luxe. Als het nodig is doet hij voor nop extra dingetjes (als ik vraag wat hij van me krijgt zegt hij: koppien krieg 'k van je :D). Hij is ook niet fulltime smid en doet het echt voor zijn plezier. Alex had toen hij bij ons kwam nog nooit een smid gezien en ik had nog nooit zo'n lieve smid gezien. Hij deed hem gewoon in het land met meer geduld dan ik heb :D.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 07 aug 2009, 07:55

Ik vind dat je groot gelijk hebt Yvonne, eruit met die gast. Hopen dat die van maandag zich beter in kan houden :D
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 07 aug 2009, 09:55

Lekkere hoefsmid zeg! Groot gelijk weg ermee!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 07 aug 2009, 11:25

Dat zo iemand nog klanten heeft! Ik kan je niet meer dan groot gelijk geven. *prijst zichzelf heel gelukkig met haar smid*
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Charret

Bericht door Charret » vr 07 aug 2009, 16:46

:n Echt niet normaal. Zo'n vent zou ik ook gelijk weg sturen. Geen excuus.
En toch he lopen er te veel van dat soort gasten rond in de paarden wereld.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
nina1993

Bericht door nina1993 » vr 07 aug 2009, 17:29

@ Wendy: Ik heb me ook al afgevraagd wie hij dan nog meer als klant heeft (en vooral houdt). Het stomme is dat ik via mijn oude instructrice met hem in contact ben gekomen.

Ik kan me er nog kwaad om maken. Smeden lijken inderdaad teveel klanten aanbod te hebben waardoor het geven van service in het verdomhoekje terecht komt.

@ Marijke: Dat is een fijne smid. De man die maandag komt doet het ook alleen maar in het weekend en in de avonduren, dus dat is echt super. Qua tijd is er zo veel meer mogelijk.

Ik ben wel blij om te horen dat er meer mensen zijn die dit niet gepikt zouden hebben.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Krista

Bericht door Krista » vr 07 aug 2009, 17:34

Je hebt groot gelijk zeg wat een lompe zak hooi die vent. Die had ik ook weggestuurd en niet zo rap ook.
Pff als ik dit zo lees en ook wel eens andere verhalen hoor ben ik zo blij met onze smid... een en al geduld, goed in zn vak en echt super met de paarden.
Hopelijk bevalt je nieuwe smid wel goed!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 07 aug 2009, 18:16

wat een vreselijke man zeg!

Laatst was de hoefsmid bij de ponie's van de zorgboederij. De shetlander is minstens 25 en niet de soepelste meer. Hij kreeg ineens een klap voor zijn hoofd omdat hij niet mee zou werken....hij is gewoon stram en stijf. Ik ben met mijn eigen hoefsmid super tevreden, belt keurig als hij later komt. Ik ben ook bij mijn vorige weg gegaan omdat hij vaak niet op kwam dagen en dan had ik er apart voor vrij gevraagd.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Jowien

Bericht door Jowien » vr 07 aug 2009, 20:05

Wat een hoop lompe smeden zijn er als ik dit zo lees... Je zou toch zeggen dat ze via hun klanten hun boterham verdienen... dan zou je je toch wat netter/ normaler gedragen?

Vriendin van mij had ook zoiets. Eigen smid lang op vakantie, andere smid overgehaald want haar Haflinger had al slechte hoeven en 1 ijzer half los. Ik zou m uit het land halen want zij moest werken. Komt die smid te vroeg (hij belde 'ik ben er over een half uur', is ie er al na 15m, tja, toen liep ik nog in het land).
Die smid kijkt ernaar, moppert wat en zegt ijskoud 'zet m maar weer terug, ik kan er niets mee, ik doe er niets aan'. Nou ja zeg, waar ben je nou hoefsmid voor???? Dus ik Simone nog proberen te bellen, lukte niet. Die smid wilde echt niet, ook niet eens de ijzers erafhalen! De hoeven waren te slecht vond hij, dus zonder ijzers was niet goed, en nieuwe erop kon niet volgens hem, daar waren de hoeven ook te slecht voor. Dus ik kon weinig anders dan m terug in de wei zetten.
Ze heeft niet betaald en een andere smid gebeld. Die kwam 2 dagen later en heeft er 4 mooie ijzers ondergezet waar hij heerlijk op loopt.
Rare mensen in dat vak...
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Plaats reactie