Omver lopen...?

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nancy imka

Omver lopen...?

Bericht door nancy imka » wo 05 aug 2009, 14:52

Hey :wave: ,

Ik heb Emy nu een maand of drie al weer! Het gaat hardstikke goed met die kleine telg! Ze groeit hard afgelopen tijd! Rent zich gek door het weiland heen zo nu en dan en heeft het prima naar dr zin!

Bij Imka is ze erg onderdanig, ze staat al te smakken als ze kijkt! Maar naar mij toe niet hoor. Ze denderd zo door ook al sta jij net ff in de weg! Ik vind buiten dat het niet hoort ook niet echt prettig. Ik heb nu wel wat vaker mijn goeie dagen maar zeker op mn slechte dagen dat ik pijn heb is het erg pijnlijk in het zand om ook nog eens aan de kant geduwd te worden! Ik wil dat er gewoon uit hebben eerlijk gezegt :D

Het is verder echt een schatje hoor! Een hele grote knuffelkont. Ook buiten is ze erg braaf! En ik oefen ook als we bijvoorbeeld buiten zijn geweest en we lopen terug dat ze bij mij blijft ipv met de andere paardjes mee. Ze loopt dan netjes achteruit als ik dat wil en ze staat te wachten. Ze vind het niet leuk maar ze doet het wel. Maar in de paddock en in het weiland blijft ze je omver lopen!

Vandaag ook weer, ik had ze op een klein stukje gedaan voor Imka zodat ze zonder masker kon. En ze wil met mij mee lopen terug naar de paddock en ze is te broert om een stap opzij te doen omdat ik daar liep en ze loopt mij gewoon opzij...

Hoe los je dit op? Hard handig een keer een klap verkopen? Ik heb haar ook al meerdere malen hard terug opzij geduwd maar goed dat houdt een keer op als ze straks wat groter is 8)7 Ik weet het niet hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Kelly

Re: Omver lopen...?

Bericht door Kelly » wo 05 aug 2009, 14:55

Paarden onderling lossen het ook op met een tik uitdelen.. dus ja.. ik zou haar een beste tik verkopen :j
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Elvis

Bericht door Elvis » wo 05 aug 2009, 15:07

Dat zei ik dus ook..het klinkt hard maar een keer een klap geven werkt misschien wel.Je ziet het bij Imka,daar vliegt ze al voor weg en die heeft ook is laten merken hier ben ik!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 05 aug 2009, 15:33

Gewoon het voorbeeld van Imka volgen, die laat je goed zien hoe je zoiets aanpakt. Jij bent veel te lief en daar pluk je zelf de wrange vruchten van.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 05 aug 2009, 17:52

oren in je nek en aanvallend op haar af rennen grrrrrrrrrrrrrr

hahahaha nee ik denk ook idd goeie tik verkopen of blijven corrigeren door haar terug te duwen, maar zoals je zelf al zegt houd dat op als ze groot en sterk is

en anders eens oefenen met een zweepje erbij ofzo als niks lukt, te dichtbij gewoon tikje van 'weg wezen' zodat je het daarna misschien met je handen af kan?!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 05 aug 2009, 18:06

Ik zou haar ook gewoon even hard aan pakken. Er boven op zitten, dan maar even ruzie!
Wordt de band later alleen maar sterker van.
Als ik zie hoe Eachann Ewald soms trapt. Denk ik dat die trap van mij zelfs minder hard aankomt, als die van hem zelf.
!!Girl power!!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » wo 05 aug 2009, 18:10

Iid een trap verkopen. Cajra deed/doet dat ook als het uitkomt. Sta dan net in haar weg. Verkoop haar een trap en dan zie je haar denken. Moet wel zeggen dat ze nu wel weet dat het niet de bedoeling is om mensen omver te lopen O:)
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 06 aug 2009, 08:56

Gister hapte ze in mn t**t toen heeft ze wel meteen een tokkie voor dr kop gehad ze was meteen klaar haha. Maar idd ik ben veel te lief. Ook voor Imka en ik wil het met Emy gewoon wel goed doen.
Maar het is wel moeilijk om haar een echte goeie dreun te geven! Maar we gaan het proberen...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 06 aug 2009, 09:02

Gelijk afstraffen, goeie dreun verkopen, dit soort gedrag is niet acceptabel en moet je echt gelijk de kop in drukken want daar krijg je alleen maar last van als je het zo laat doen. Begin eventueel eens met wat grondwerk zodat ze weet wie de baas is, heeft bij Dakota ook heel erg goed geholpen en dat was op en duur gewoon gevalletje hopeloos.
Maar danzij het grondwerk niet meer, kan lezen en schijven met hem nu.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » do 06 aug 2009, 09:13

yara is ook zo een dramkous ,
zweepje erbij en ze weten het heeeeel snel, en dan ook 1x een goeie tik uitdelen
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 06 aug 2009, 09:18

Nou een zweepje erbij halen bij een jaarling kan altijd nog, ik zou het in iedergeval niet zo aanpakken.

nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » do 06 aug 2009, 09:26

hoe dan wel?
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 06 aug 2009, 09:36

Zoals ik hier boven al schreef, grondwerk!
Dit is een typisch geval van geen respect voor de baas.
Er zal toch eerst een goede basis gelegd moeten worden tussen
paard en mens wil je goed samen kunnen werken.
Mijn vriendin had ook een jaarling, nu 2 jarige die overal door heen liep,
totaal geen respect en beukte je ook omver. Een paar lessen grondwerk
en ze had een totaal ander paardje.

In dit geval moet Emy weten wat ze wel en niet kan doen, dat los je
niet op door een zweep te gebruiken.

Vera

Bericht door Vera » do 06 aug 2009, 17:14

bij mij krijgen ze net zo'n knal als de rest van de kudde zou doen.
En dat helpt echt. Ik hoef dat maar één of twee keer te doen en daarna is boos kijken en een stap in zijn/haar richting al voldoende om hem op zij te laten gaan.
In elk geval snel beginnen hier iets aan te doen, want het betekend gewoon dat hij geen respect voor je heeft.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 07 aug 2009, 05:47

Je kunt een grondwerkspelletje met hem doen..ik weet niet of je een paddock hebt ofzo maar dit is een typisch gevalletje van 'personal space-issues' en alle dominantie-drama's die daarbij komen kijken. Beer deed dit ook en die is nogal groot en ik ben niet zo groot dus het werd ook problematisch...dat spelletje met hem gedaan en binnen een minuut lagen de verhoudingen andersom! Leiderschap door lichaamstaal..ik zal eens kijken of ik het spelletje nog in getypte versie heb..dan pb ik hem wel even als je belangstelling hebt!
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 07 aug 2009, 09:58

kristelhans schreef:Je kunt een grondwerkspelletje met hem doen..ik weet niet of je een paddock hebt ofzo maar dit is een typisch gevalletje van 'personal space-issues' en alle dominantie-drama's die daarbij komen kijken. Beer deed dit ook en die is nogal groot en ik ben niet zo groot dus het werd ook problematisch...dat spelletje met hem gedaan en binnen een minuut lagen de verhoudingen andersom! Leiderschap door lichaamstaal..ik zal eens kijken of ik het spelletje nog in getypte versie heb..dan pb ik hem wel even als je belangstelling hebt!
Hier heb ik idd wel intresse in! Ze staan vaak met zn 3e om je heen dus het is best moeilijk om haar dan een knal te geven als ze snel langs je glipt! Verder is het echt een scheet en erg gericht op mensen... Alleen heeft ze nog wel eens zoiets van ik moet er even langs }-)
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » vr 07 aug 2009, 10:46

Ekdal kan er soms ook wat van al moet ik zeggen dat het de laatste tijd beter gaat.
Hij krijgt gewoon een flinke tik als ie dat doet of een trap, want als ie wel eens zie hoe danc hem een trap geeft...vallen mijn trappen vast wel mee ;)

@Kristel; ik ga nog eens op zoek naar jouw pb van een tijdje geleden, daar stond het spelletje in dacht ik. Maar als je hem nog een keer wil sturen mag dat altijd..ben soms wat chaotisch ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 07 aug 2009, 19:19

@ Nancy Imka en @ Roos; Ik heb gezocht maar ik heb dat stukkie niet meer..dus Roos als jij het nog hebt, zou jij het dan nog eens naar mij willen sturen en naar Nancy Imka?

Bij Ekdal werkte dat spelletje toch heel goed? Als je m niet meer hebt moet je 't ff zeggen..dan typ ik het hele verhaal zelf uit..
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 07 aug 2009, 19:38

Heey, ik heb ook wel erg interesse in het stukje!
Dus als iemand het heeft houd ik me aanbevolen!
Met Eachann en Ewald gaat het goed. Maar Eachann probeerd wel vaak de rangorde uit. De juiste lichaamstaal zal daar zeker bij helpen!!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Esther

Bericht door Esther » za 08 aug 2009, 03:33

nancy imka schreef:
kristelhans schreef:Je kunt een grondwerkspelletje met hem doen..ik weet niet of je een paddock hebt ofzo maar dit is een typisch gevalletje van 'personal space-issues' en alle dominantie-drama's die daarbij komen kijken. Beer deed dit ook en die is nogal groot en ik ben niet zo groot dus het werd ook problematisch...dat spelletje met hem gedaan en binnen een minuut lagen de verhoudingen andersom! Leiderschap door lichaamstaal..ik zal eens kijken of ik het spelletje nog in getypte versie heb..dan pb ik hem wel even als je belangstelling hebt!
Hier heb ik idd wel intresse in! Ze staan vaak met zn 3e om je heen dus het is best moeilijk om haar dan een knal te geven als ze snel langs je glipt! Verder is het echt een scheet en erg gericht op mensen... Alleen heeft ze nog wel eens zoiets van ik moet er even langs }-)
Als ze langs je glipt kun je altijd nog iets gooien, een schoen ofzo.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie