's Middags geknipt, wat maar niet wilde lukken bij Tea, bleef ontevreden.. Terwijl ik Tea aan het knippen was was Fjella de omgeving aan het verkennen, die liep los, ze ontdekte de achtertuin met allemaal sappige grasjes en Flower en Jeskim aan de andere kant van het hek en daar heeft ze lekker staan grazen..
's Avond kwam Jelly met de hulptroepen, dochters Femke en Marije. De meiden hebben heerlijk op de paarden staan schrobben, vooral de donkerpaarse zilvershampoo viel er in de smaak!! Ze weten wel van wanten en mijn twee dames waren dus al snel helemaal geschrobt en gespoeld.
Eerst Fjella gedaan, dan is het nog wat warmer.. Daarna mocht Fjella wel weer even los en die zette dus meteen al weer koers naar de achtertuin. Ze had ook ontdekt dat ze heel lekker kon jeuken aan de heg, waar mijn pa niet heel erg blij mee was, hihi.. Bij één poging om lekker te jeuken viel ze ook nog eens ín de heg, hilariteit alom natuurlijk!!

Was nog even in dubio wat ik met ze aan moest, kon ze bij Flower en Jes in zetten met het risico dat ze onder het stof kwamen, kale wei, kon ze op stal zetten met het risico dat Tea nog even haar voorpluk en staart ging bijwerken en kon ze in een behoorlijk dik pak gras in een klein stukje wei zetten..
Heb het laatste gekozen en is erg goed bevallen.. Ze waren lekker aan het vreten, mocht bij beide toch ook wel wat vulling in de buik dat het iets meer leek.
Woensdagmorgen waren ze echt nog superschoon!! Was helemaal blij met ze!!
Snel staart in een vlecht en in een bandage, want van dat gras krijg je dunne groene mest, hihi.. en op de trailer. De man van een nicht van me heeft me heen gebracht, die kon het wel even wachten gelukkig. Tea liep zo de klep op en Fjella ging er al achteraan, die loopt nu dus vanzelf mooi de trailer in, geen duwen of trekken!! Heerlijk diertje is het!!
Aangekomen snel paarden van de trailer, want de chauffeur moest weer weg..
Naja de laatste puntjes op de i.. Het was een wonder maar Tea had voor het eerst niet op de trailer gescheten, scheelde weer poetswerk..
Ondertussen de uitslagen van de hengstveulens en wij stonden helemaal paf van het aantal punten van Ferro!! Ongelooflijk!! Wij grapten al, Nou bel maar weer een ambulance voor Anita, want als die hier geen hartritmestoornis van krijgt!!
We kwamen haar tegen op weg naar de keuring, die leek helemaal van de wereld, ogen vol tranen, was een mooi gezicht, die kon zeker een opsteker gebruiken!!
Jose en Carolien hebben Fjella en Tea voor gebracht, nogmaals bedankt daar voor!!
Leuke rubriek merrieveulens, je zag wel weer erg veel verschil tussen mensen die het tot in de puntjes hadden verzorgt en mensen die waarschijnlijk snel even het paard van de wei hebben gehaald, hihi..
Met Mieke nog even staan te denken wie we nog meer wisten als veulen met 40 punten, maar we konden er zo niet op komen..
Toen ze klaar waren mocht Fjella op kop, stond toen naast Jan (Dolfing). Wij al helemaal blij en superbenieuwd naar de punten natuurlijk!!
We waren ook helemaal door het dolle toen we hoorden dat ze ook 40 punten had gekregen!! Ongelooflijk, wat een resultaat!!

Zal Jan zijn reactie ook niet meer vergeten, die sprong uit zijn stoel, hihi..
Tijdens de chipcontrole was de chip van Tea weer eens niet te vinden.. Gaf nu niet meteen moeilijkheden met Fjella, maar meneer Van Bon wilde het wel even uitzoeken.. Aan het eind van de dag even naar het secretariaat.
Na even een beetje kijken, nog een beetje pulken aan Tea's boog, was het toch al vrij snel de beurt aan de Stermerries. Die kwamen nog voor de pauze.
Dus Tea mocht weer aan de bak.
Er waren helaas niet zoveel stermerries, was wel wat jammer, maar goed, was toch wel weer trots toen Tea voorop mocht lopen!!

Toen was het pauze en heb ik gevraagd of Annabel met Tea mee wilde doen met best getoileteerd.. Anderen haalden me over, was zelf niet echt tevreden over het resultaat. Bart met Fjella er achteraan.. We waren alleen een beetje laat, hihi..
Er waren al 4 paarden door naar de laatste 8 toen Tea de ring binnenkwam. Annabel hoefde niet eens een rondje te lopen, die mocht er meteen bij gaan staan, hihi..
Uiteindelijk werd Tea nog derde bij toiletteren, toch netjes. Voor ons liep Basco die ik ook van een mooie boog had voorzien, waar ik zelf erg tevreden mee was.. Grapten ook al dat ik daar dan toch een hoekje uit had moeten knippen, zodat ik zelf 2e was, hihi..
Annelies liep uiteraard en zeer verdient voorop!!
Meteen maar in de ring blijven voor veulenkampioen, dat ging dus naar Ferro, maar Fjella was toch mooi reservekampioen!! Knap ding!! Ze hebben het wel spannend weten te houden, hihi.. Duurde lang voor we de uitslag kregen!!
Toen even op de foto met Ferro, onze 40 puntertjes, hihi.. Annabel heeft ze gemaakt, dus ben benieuwd.. Was het leukst als ze bij elkaar stonden, maar Fjella was nog niet echt gecharmeerd van Ferro, hihi, dus die wilde niet meer met hem neuzen.. Hopelijk heeft Annabel er toch nog een leuk plaatje van gemaakt die eventueel naar het stamboek kan..
Toen kwam Bart Halmingh er aan, dat Tea al lang in de ring moest verschijnen, oeps..
Daar werd Tea kampioen bij de predicaatmerries, wederom geweldig!!
Dagkampioenschap ging naar Weny, wat ik wel had verwacht, al gaf ik Ferro ook een goede kans..
Daarna nog op de foto, en ging meneer Van Bon op zoek naar de chip. Ze hadden hem op de CK één keer weten te vinden en één keer niet.
Maar hij was nu dus ook niet te vinden, helaas.. Het vermoeden is dat hij kapot is gegaan. Dus er moet een nieuwe chip in waarschijnlijk. Naar de VA om een röntgenfoto te laten maken, of hij er nog wel zit en hoe of wat. Heb een nieuwe transponder mee gekregen en krijg nog info over wat precies te doen en wat de VA moet invullen. Dan het zaakje weer naar het stamboek om een nieuw chipnummer in het paspoort te zetten. Ik dacht al wel even, dat gaat vast behoorlijk in de papieren lopen, maar het wordt helemaal, incl. röntgen, betaald door het stamboek. Dat was een opluchting!!
We hebben nog een poos op vervoer moeten wachten, ik en mijn moeder die toch nog even waskomen kijken. Fjella stond aan de trailer te slapen en Tea was lekker hooi aan het eten.
Er kwamen nog wat mensen van de braderie langs. Op een gegeven moment ook 4 kinderen, die kwamen om het hoekje van de trailer. Vraagt een jochie, heeft u nog wat gewonnen met de paarden? Waarop ik op de koelbox wees waar de bekers op stonden, Wow, Allemaal vandaag??
Kids onder de indruk waarna ze ook netjes vroegen of ze de paarden wel even mochten aaien, wat ik uiteraard prima vond..
Uiteindelijk toch thuis gekomen en daar werden we verwelkomd door Jeskim en Flower. Flower was wel blij om haar vriendinnetje en haar grote voorbeeld Tea weer terug te zien..
En toen op de bank geploft, paps een verslagje gegeven, bekers showen en toen ben ik naar huis gegaan. Lekker in bed gedoken en ben nu net wakker..
Heerlijk voldaan gevoel!!
Vond het een enorm leuke dag!! Is wel een hoop aan me voorbij gegaan!!
José en Carolien, en Jan natuurlijk enorm bedankt!!

Annabel en Bart ook natuurlijk!!