Mijn verslagje Oldeberkoop..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Esther

Mijn verslagje Oldeberkoop..

Bericht door Esther » wo 29 jul 2009, 20:08

Na een hoop knipwerk aan andere paarden begon ik dinsdag met mijn eigen knuffels..
's Middags geknipt, wat maar niet wilde lukken bij Tea, bleef ontevreden.. Terwijl ik Tea aan het knippen was was Fjella de omgeving aan het verkennen, die liep los, ze ontdekte de achtertuin met allemaal sappige grasjes en Flower en Jeskim aan de andere kant van het hek en daar heeft ze lekker staan grazen..

's Avond kwam Jelly met de hulptroepen, dochters Femke en Marije. De meiden hebben heerlijk op de paarden staan schrobben, vooral de donkerpaarse zilvershampoo viel er in de smaak!! Ze weten wel van wanten en mijn twee dames waren dus al snel helemaal geschrobt en gespoeld.
Eerst Fjella gedaan, dan is het nog wat warmer.. Daarna mocht Fjella wel weer even los en die zette dus meteen al weer koers naar de achtertuin. Ze had ook ontdekt dat ze heel lekker kon jeuken aan de heg, waar mijn pa niet heel erg blij mee was, hihi.. Bij één poging om lekker te jeuken viel ze ook nog eens ín de heg, hilariteit alom natuurlijk!! :=
Was nog even in dubio wat ik met ze aan moest, kon ze bij Flower en Jes in zetten met het risico dat ze onder het stof kwamen, kale wei, kon ze op stal zetten met het risico dat Tea nog even haar voorpluk en staart ging bijwerken en kon ze in een behoorlijk dik pak gras in een klein stukje wei zetten..
Heb het laatste gekozen en is erg goed bevallen.. Ze waren lekker aan het vreten, mocht bij beide toch ook wel wat vulling in de buik dat het iets meer leek.

Woensdagmorgen waren ze echt nog superschoon!! Was helemaal blij met ze!!
Snel staart in een vlecht en in een bandage, want van dat gras krijg je dunne groene mest, hihi.. en op de trailer. De man van een nicht van me heeft me heen gebracht, die kon het wel even wachten gelukkig. Tea liep zo de klep op en Fjella ging er al achteraan, die loopt nu dus vanzelf mooi de trailer in, geen duwen of trekken!! Heerlijk diertje is het!!

Aangekomen snel paarden van de trailer, want de chauffeur moest weer weg..
Naja de laatste puntjes op de i.. Het was een wonder maar Tea had voor het eerst niet op de trailer gescheten, scheelde weer poetswerk..

Ondertussen de uitslagen van de hengstveulens en wij stonden helemaal paf van het aantal punten van Ferro!! Ongelooflijk!! Wij grapten al, Nou bel maar weer een ambulance voor Anita, want als die hier geen hartritmestoornis van krijgt!!
We kwamen haar tegen op weg naar de keuring, die leek helemaal van de wereld, ogen vol tranen, was een mooi gezicht, die kon zeker een opsteker gebruiken!!

Jose en Carolien hebben Fjella en Tea voor gebracht, nogmaals bedankt daar voor!!

Leuke rubriek merrieveulens, je zag wel weer erg veel verschil tussen mensen die het tot in de puntjes hadden verzorgt en mensen die waarschijnlijk snel even het paard van de wei hebben gehaald, hihi..
Met Mieke nog even staan te denken wie we nog meer wisten als veulen met 40 punten, maar we konden er zo niet op komen..

Toen ze klaar waren mocht Fjella op kop, stond toen naast Jan (Dolfing). Wij al helemaal blij en superbenieuwd naar de punten natuurlijk!!
We waren ook helemaal door het dolle toen we hoorden dat ze ook 40 punten had gekregen!! Ongelooflijk, wat een resultaat!! *o/* *o/*
Zal Jan zijn reactie ook niet meer vergeten, die sprong uit zijn stoel, hihi..

Tijdens de chipcontrole was de chip van Tea weer eens niet te vinden.. Gaf nu niet meteen moeilijkheden met Fjella, maar meneer Van Bon wilde het wel even uitzoeken.. Aan het eind van de dag even naar het secretariaat.

Na even een beetje kijken, nog een beetje pulken aan Tea's boog, was het toch al vrij snel de beurt aan de Stermerries. Die kwamen nog voor de pauze.
Dus Tea mocht weer aan de bak.
Er waren helaas niet zoveel stermerries, was wel wat jammer, maar goed, was toch wel weer trots toen Tea voorop mocht lopen!! *o/*

Toen was het pauze en heb ik gevraagd of Annabel met Tea mee wilde doen met best getoileteerd.. Anderen haalden me over, was zelf niet echt tevreden over het resultaat. Bart met Fjella er achteraan.. We waren alleen een beetje laat, hihi..
Er waren al 4 paarden door naar de laatste 8 toen Tea de ring binnenkwam. Annabel hoefde niet eens een rondje te lopen, die mocht er meteen bij gaan staan, hihi..
Uiteindelijk werd Tea nog derde bij toiletteren, toch netjes. Voor ons liep Basco die ik ook van een mooie boog had voorzien, waar ik zelf erg tevreden mee was.. Grapten ook al dat ik daar dan toch een hoekje uit had moeten knippen, zodat ik zelf 2e was, hihi..
Annelies liep uiteraard en zeer verdient voorop!!

Meteen maar in de ring blijven voor veulenkampioen, dat ging dus naar Ferro, maar Fjella was toch mooi reservekampioen!! Knap ding!! Ze hebben het wel spannend weten te houden, hihi.. Duurde lang voor we de uitslag kregen!!

Toen even op de foto met Ferro, onze 40 puntertjes, hihi.. Annabel heeft ze gemaakt, dus ben benieuwd.. Was het leukst als ze bij elkaar stonden, maar Fjella was nog niet echt gecharmeerd van Ferro, hihi, dus die wilde niet meer met hem neuzen.. Hopelijk heeft Annabel er toch nog een leuk plaatje van gemaakt die eventueel naar het stamboek kan..

Toen kwam Bart Halmingh er aan, dat Tea al lang in de ring moest verschijnen, oeps..
Daar werd Tea kampioen bij de predicaatmerries, wederom geweldig!!

Dagkampioenschap ging naar Weny, wat ik wel had verwacht, al gaf ik Ferro ook een goede kans..

Daarna nog op de foto, en ging meneer Van Bon op zoek naar de chip. Ze hadden hem op de CK één keer weten te vinden en één keer niet.
Maar hij was nu dus ook niet te vinden, helaas.. Het vermoeden is dat hij kapot is gegaan. Dus er moet een nieuwe chip in waarschijnlijk. Naar de VA om een röntgenfoto te laten maken, of hij er nog wel zit en hoe of wat. Heb een nieuwe transponder mee gekregen en krijg nog info over wat precies te doen en wat de VA moet invullen. Dan het zaakje weer naar het stamboek om een nieuw chipnummer in het paspoort te zetten. Ik dacht al wel even, dat gaat vast behoorlijk in de papieren lopen, maar het wordt helemaal, incl. röntgen, betaald door het stamboek. Dat was een opluchting!!

We hebben nog een poos op vervoer moeten wachten, ik en mijn moeder die toch nog even waskomen kijken. Fjella stond aan de trailer te slapen en Tea was lekker hooi aan het eten.
Er kwamen nog wat mensen van de braderie langs. Op een gegeven moment ook 4 kinderen, die kwamen om het hoekje van de trailer. Vraagt een jochie, heeft u nog wat gewonnen met de paarden? Waarop ik op de koelbox wees waar de bekers op stonden, Wow, Allemaal vandaag??
Kids onder de indruk waarna ze ook netjes vroegen of ze de paarden wel even mochten aaien, wat ik uiteraard prima vond..

Uiteindelijk toch thuis gekomen en daar werden we verwelkomd door Jeskim en Flower. Flower was wel blij om haar vriendinnetje en haar grote voorbeeld Tea weer terug te zien..

En toen op de bank geploft, paps een verslagje gegeven, bekers showen en toen ben ik naar huis gegaan. Lekker in bed gedoken en ben nu net wakker..
Heerlijk voldaan gevoel!!

Vond het een enorm leuke dag!! Is wel een hoop aan me voorbij gegaan!!

José en Carolien, en Jan natuurlijk enorm bedankt!! +:)+
Annabel en Bart ook natuurlijk!! +:)+
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wodan
Moderator

Re: Mijn verslagje Oldeberkoop..

Bericht door Wodan » wo 29 jul 2009, 20:31

Zo he wat een prachtige resultaten heb je gehaald. Wat zul jij heerlijk slapen vannacht.
Wodan en ik M1+10
roos

Bericht door roos » wo 29 jul 2009, 20:48

Jij slaapt als Doornroosje vanacht haha ;)
Gefeli, wat een geweldig dag!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 29 jul 2009, 21:35

Leuk verslag heb je er van gemaakt Es. Lief van je dat ook Ferro ruim aan bod komt in je verhaal.
Jouw dag kan natuurlijk ook helemaal niet meer stuk, reserve veulenkampioen en kampioen predicaatmerries.
Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's die Annabel van onze kanjertjes heeft gemaakt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 29 jul 2009, 21:50

Leuk hoor Esther, van harte gefeliciteerd met je toppertjes en natuurlijk ook Jan en Jose!

Heeft er iemand foto's van Weny? Ik denk dat Weny's fokkers dat erg leuk zouden vinden nl.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Megan

Bericht door Megan » wo 29 jul 2009, 22:03

Een zeer geslaagde dag dus. Gefeliciteerd hoor met de mooie resultaten *o/*
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Viv

Bericht door Viv » do 30 jul 2009, 05:00

Wauw wat een punten!!!! Olderbekoop is altijd prijzenbingo geloof ik hihihih.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » do 30 jul 2009, 06:54

Super gefeliciteerd met je kanjers hoor Esther jij zal ook een heerlijke dag gehad hebben net als Anita
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » do 30 jul 2009, 07:01

Prachtig verslag van een prachtige dag, gefeliciteerd hoor!
Mir

Bericht door Mir » do 30 jul 2009, 07:11

Nou Esther, als het weer eens tegenzit, herinnner je dan deze dag en denk er nog eens aan dat je oog had om een topmerrie te kopen, zeer succesvol fokt EN verkoopt en met keuringen ook super weg komt *o/* . Gefeliciteerd meid. het is je hartstikke gegund!
Wel balen van de chip, maar weer erg netjes dat het stamboek dat financieel voor zijn rekening neemt, ik vraag me af of elk stamboek zich zo opstelt.
Gerritje

Bericht door Gerritje » do 30 jul 2009, 07:35

wat een top dag!
---
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 30 jul 2009, 07:35

Gefeliciteerd! Leuk verhaaltje het je er van gemaakt..leek net of ik er zelf een beetje bij was! Geniet van je paardjes!
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » do 30 jul 2009, 07:36

Mooi verslag van de dag Esther ik heb het idee dat ik er bij ben geweest. Nog van harte met je meiden *o/*
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 30 jul 2009, 07:39

Die chip is idd erg jammer. Maarja het wordt in ieder geval vergoed.
Ik had op je verjaardag al tegen Lisa gezegd. Esther gaat wel met een goede positie naar huis met Tea. En daar had ik ook gelijk in. :P

Fjella heeft het natuurlijk ook super gedaan. Die heeft even aan Jan en Jose laten zien hoe goed ze wel niet is.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Pasja

Bericht door Pasja » do 30 jul 2009, 07:47

Nou dat is al die inspanning wel waard geweest zeg!
Ik zal de wasfoto's zsm nog even plaatsen (zit nu op m'n werk). De meiden hadden gisteren nog blauwe nagels van de shampoo; ze vonden het geweldig. Dus... als je weer hulp nodig bent, komt het poetsteam wel langs! Het was erg leuk. Marije en Femke staan nu al te popelen om Pasja en Freyr in te soppen. :))
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » do 30 jul 2009, 08:03

Wat een top dag Esther, 1 om nooit te vergeten!
Van harte gefeliciteerd *o/*
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 30 jul 2009, 08:17

Gefeliciteerd Esther met je toppertjes! Leuk verslag
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Claudje

Bericht door Claudje » do 30 jul 2009, 08:37

Was echt gezelig gisteren :j En je paardjes hebben het super gedaan!
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 30 jul 2009, 08:48

Pasja schreef:Nou dat is al die inspanning wel waard geweest zeg!
Ik zal de wasfoto's zsm nog even plaatsen (zit nu op m'n werk). De meiden hadden gisteren nog blauwe nagels van de shampoo; ze vonden het geweldig. Dus... als je weer hulp nodig bent, komt het poetsteam wel langs! Het was erg leuk. Marije en Femke staan nu al te popelen om Pasja en Freyr in te soppen. :))
Hehe hier valt ook een kwartje...dat was jij..8)7

Verder nogmaals super gefeliciteerd met de resultaten Esther! En vond je erg gewaagd op je slippertjes de hele dag :P
Chip is apart zeg..wist niet dat die dingen ook zomaar 'kapot' konden gaan. (tuurlijk het kan met alles, maar wel mooi balen) Konden ze haar chip met de ABOP ook niet vinden?

En hopelijk ben je gewoon weer gaan slapen (tot het begon te onweren...ménn wat een lichtshow hier) en niet te lang in het hoekje je hebt zitten schamen :=...nog bedankt voor de felicitaties!

Ben nu de fotos aan het uploaden (nog geen voorselectie gedaan).

Hier verder gister ook, ondanks de geen spetterende resultaten voor de paarden die wij mee hadden (wat ik persoonlijk ook niet verwacht had) toch een ontzettend gezellige dag gehad en zeker vreugde meegevoeld voor Esther en Anita!
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » do 30 jul 2009, 09:00

Het onweer heb ik helemaal niet gehoord, hihi.. Daar benik door heen geslapen geloof ik.. Heb wel beter geslapen dan voorgaande nachten, hihi..

De slippers waren gewaagd, had ook nog wel schoenen bij me, maar geen zin om ze aan te doen, slippers zitten zo lekker, al is het normaal bij paarden ook niet mijn voorkeur, hihi.. Fjella is wel een keer op mijn slipper gaan staan, net op het randje bij mijn tenen, hihi..

Ik vond het echt hartstikke leuk dat iedereen zo mee leefde!! Mariën zei geloof ik op een bepaald moment, 'Oh, ik vind het zo spannend, en het is niet eens mijn paard!!' Vond ik zo leuk!!

Ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat die kleine 40 punten heeft gekregen. Het lijstje ligt op tafel dus kan het wel steeds weer even bevestigen, hihi.. Geloof dat ik die ook in ga lijsten, hihi..

Heb eigenlijk achteraf nog zo weinig mensen echt gesproken, haal ik wel in bij de andere keuringen hoop ik.. Jelly die me zo goed geholpen heeft heb ik bijna ook niet gesproken..
Fijn dat de meiden het zo leuk vonden!! Ze zullen nog even geduld moeten hebben met Pasja en Freyr, maar die zullen dan ook wel super gewassen zijn met de keuring, hihi.. Denk dat je ook nog even een fles paarse shampoo moet gaan halen, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie