Meegenoten van een tinkerweekend met mijn gele!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Marijke_

Meegenoten van een tinkerweekend met mijn gele!

Bericht door Marijke_ » vr 26 jun 2009, 12:30

Vriendinnetje van me had vorige weekend een tinkerweekend georganiseerd bij ons op stal maar er kwam uiteindelijk maar een tinker logeren. Wel een super gaaf dier (D-Jee) en zijn baasjes waar ook nog eens super gezellig. Ik mocht met mijn gele-ikbengeen-tinker lekker mee op pad en Dennis is op zondag ook nog een stukje meegereden met Cratos. We zijn zaterdag naar Boshuis Drie gereden waar we de paardjes in de wei konden zetten en waar we zelf een hapje hebben gegeten.
Dit zijn de foto's van zaterdag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het Solse gat, volgens een oude legende stond op de plek van het Solse Gat vroeger een klooster. De Frankische koning Clovius bekeerde zich tot het Christendom en verwachtte van zijn onderdanen dat ze hetzelfde deden; de monniken verkochten volgens de overlevering echter hun ziel aan de duivel waarna het klooster met alles erop en eraan de bodem inzakte. Het schijnt er 's nachts te spoken hihi....

Afbeelding

D-Jee in het weitje bij Boshuis Drie
Afbeelding

's Avond gezellig gebarbeknoeid en toen waren er wat meer mensen bij
Afbeelding

Cratos mocht bij D-Jee logeren zodat die een maatje had en ze vonden elkaar wel lief volgens mij.
Afbeelding

De volgende dag hebben we een rit gemaakt in de Gemeente Ede en zijn van start gegaan op de Noord Ginkel waar we eerst een uurtje hebben gereden met Dennis en Cratos erbij. Die hebben we daarna afgezet en we zijn met zijn drietjes verder gegaan richting de Zuid Ginkel om vervolgens te stranden bij een pannenkoekenhuis in Bennekom. De paardjes hebben daar lekker in de paddock gestaan terwijl wij wederom lekker hebben zitten bunkeren.

Zoals jullie kunnen zien kijk ik ook wel eens vooruit als ik op mijn paard zit hihi:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat plaatjes vanuit de wei:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En last but not least nog een stoere foto van Cratosje
Afbeelding
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ilonka

Re: Meegenoten van een tinkerweekend met mijn gele!

Bericht door Ilonka » vr 26 jun 2009, 13:06

Wat is Cratos toch een plaatje, prachtig paard!
Ziet eruit als een leuk weekend! Heeft Ros geen eczeemdeken meer op?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 26 jun 2009, 13:09

Ros heeft dag en nacht zijn deken op, alleen met rijden gaat hij af. In de paddock bij het pannenkoekenhuis heb ik hem zelfs nog om gedaan op de foto nog niet maar dat kwam omdat we even moesten wachten tot de mannen er waren met de auto's + trailers en ik had de deken in de auto liggen. Hij schuurt gewoon zijn manen eraf terwijl hij de deken om heeft.
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 26 jun 2009, 14:19

Het wat balen is dat zeg! Ilonk mist het achterste gedeelte van haar manen wel, maar dat komt omdat Brass er nogal wild in loopt te happen en te trekken als ze aan het krabbelen zijn.
Arme Ros, eczeem is zo rot! Hoe gaat het verder met hem?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 26 jun 2009, 14:27

Cratos en Ros kunnen ook heel hard (liefdevol noemen ze dat dan geloof ik :D) kroelen met elkaar. Op zich gaat het nog wel redelijk vind ik. Alleen zijn manenkam en hoofd zijn duidelijk aangetast. Onder zijn buik, zijn benen en staart is het heel rustig. Zijn staart schuurt hij helemaal niet aan en onder zijn buik heb ik dit jaar nog maar 2x open plekjes gehad. Normaal kluifde hij ook zijn benen stuk maar dat hij heeft hij nu ook nog niet gedaan. Ik merk wel dat hij dit jaar wat vroeger last heeft kregen. Normaal zijn augustus, september en oktober voor hem de vervelendste maanden dus ik hoop niet dat het een slecht voorteken is. Verder smeer ik nu elke dag zijn manenkam in met een of andere emulsie en daar wordt het wel rustiger van. Hij is wel super vrolijk, wil lekker werken en zit verder gelukkig heel goed in zijn velletje. Hij loopt ook weer als een tierelier dus al met al mag ik volgens mij niet klagen :D. Hij heeft ook doordat ik minder met hem heb kunnen werken omdat hij niet helemaal rad wat extra jeuk gehad hoor. Op het moment staat hij weer lekker in het werk en dan merk je ook meteen dat de kriebels weer afnemen.

Bij Ilonk gaat het dus heel goed op het moment? Als ze door Brass manen mist en niet door schuren (hoe vervelend misschien ook is) klinkt het alsof het heel goed gaat.
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 26 jun 2009, 14:45

Heel herkenbaar, Ilonk heeft ook meer jeuk als ze niet werkt. (Vandaar dat ze nooit met pensioen kan...)
Ze kan nergens aanschuren, omdat ik alles heb afgezet met stroomdraad, dus het komt niet van het schuren maar van Brass, ik zie ze ook zoveel knagen...
Ilonk heeft wel twee keer haar buik al helemaal dik gehad, één keer liep het wondvocht eruit, de vorige keer niet, was er alleen haar af en dik. Ik smeer dan met Hydrocortiderm, met prednison ik weet het niet ideaal maar ik heb niets meer achter de hand want cardiflor van vsm oid helpt gewoon niet, twee dagen en dan is het over, is de buik weer dun en rustig. Benen, klopt het af, heeft ze nog niet op gebeten.

Hoe bevalt de Massimo nu Ros weer helemaal lekker loopt? Genieten he? Volgens mij moeten we eens gaan rijden met de eczeempjes met Massimo :)
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » vr 26 jun 2009, 14:45

Hebben ze jouw nooit geleerd dat je voor je moet kijkens tijdens het rijden :P ;)

Ziet er heel gezellig uit!
Mooie omgeving daar ook, was heerlijk genieten zeker?

Wel jammer dat het met rosje wat minder gaat.... :(:)
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 26 jun 2009, 15:00

De rest reed gewoon niet genoeg door haha als ik wilde kletsen moest ik wel achterom kijken en praten (anders verstaan ze je niet hihi). De omgeving geniet ook echt met volle teugen van. We kwamen met de zaterdagrit nog een vos tegen en ook een aantal reeen en we treffen ook regelmatig zwijnen aan of edelherten. Geweldig vind ik dat, dat is echt onbetaalbaar.

De massimo is ook echt geweldig. Het zit heerlijk en ik merk dat Ros er ook veel beter mee uit de voeten kan. Echt totaal geen spijt van die aankoop. Ik heb er inmiddels al redelijk wat uurtjes op doorgebracht en ik stap fit van mijn paardje af. Het lijkt me hartstikke leuk om eens een ritje af te spreken Annalynn!

Ik heb toevallig vanmiddag samen met Freek (van Shannon de tinker) een vijf daagse vakantie besproken (14 -19 juli) in de omgeving van Laag Soeren. Wij gaan gezellig saampjes in een blokhut en de paardjes kunnen op de wei. Daar heb ik ook ongelofelijk veel zin in!

Ik heb gisteren een aantal foto's van Freek en Shan gemaakt en wil jullie er ook een paar laten zien. Ik vind ze zelf wel mooi eigenlijk...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marijke_ op vr 26 jun 2009, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » vr 26 jun 2009, 16:08

Ik blijf het altijd mooi vinden om te zien hoe die band is tussen Dennis en Cratos..
Fijn dat je het naar je zin hebt gehad! Ziet er ook leuk uit :D
Amber_

Bericht door Amber_ » vr 26 jun 2009, 20:08

Hee als je nou volgende keer meld dat je naar Bennekom rijd, kan ik mee met Fjordy :) ;)

Ziet er wel super gezellig uit hoor :))
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 26 jun 2009, 20:11

Dan had je in je eentje terug gemoeten...da's ook niet gezellig. Wij zijn vanaf Panoramahoeve met de trailer weer naar Putten gegaan :).

Had je mijn pb nog gehad over de 11e? Mocht jij niet kunnen dan kan ik die dag mijn dressuurles pakken :).
Amber_

Bericht door Amber_ » vr 26 jun 2009, 20:23

Prima hoor :j!

Geeft toch niks :P... Ik rij iedere dag alleen over de hei haha :D
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 26 jun 2009, 20:25

Maken we gewoon ook een keer een date om lekker te gaan buitenrijden. Als jij nou je E hebt dan kan je natuurlijk ook een keer bij ons komen boscrossen :D.

Maar de 11e staat dus om te oefenen in Lunteren? Ga ik vast trailer etc. bespreken :).
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » vr 26 jun 2009, 21:54

Op die 1 na laatste foto van Cratos krijg je haast de neiging om hem op schoot te pakken en heerlijk te knuffelen hihi...
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » za 27 jun 2009, 06:03

dat ziet er super gezellig uit :))
mooie foto'ook!
cratos, modelletje.... :L)
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
roos

Bericht door roos » za 27 jun 2009, 10:47

Ziet er gezellig uit zeg. Jammer dat hij gewoon schuurt met deken op..meer kan je bijna niet doen
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Plaats reactie