hellup mijn paard is in de pubertijd

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

hellup mijn paard is in de pubertijd

Bericht door Ziggy » za 20 jun 2009, 09:10

pffff zo braaf, gemakkelijk etc etc Exel verleden jaar was, zo lastig kan hij nu zijn.
Ging hij vorig jaar overal gewoon langs en was niets eng, momenteel ziet hij overal griebabbels |o
Na zijn "traumatische" ervaring met de ezel is het nog 10 keer erger geworden, ik kan niet meer normaal langs een heg rijden, want zodra hij een hekje of een soort inhammetje ontdekt gaat meneer op de rem, stel je voor wat daarachter te voorschijn komt :=
Gisteravond besloot meneer dat hij niet langs een waterbak ging die ergens in een weiland stond, zijn we pas 80 duizend keer voorbij gekomen, maar gisteravond was dat ding ineens levensbedreigend :=
Ik denk dat hij verleden jaar nog echt bezig was met het lopen op zich en alle nieuwe indrukken en dat het nu gewoner wordt, dus dat hij tijd heeft om enge dingen te zien of om te besluiten dat dingen ineens eng zijn.
En dan hebben we het nog niet over een stijl heuveltje afgaan, waar je als paard goed op moet letten hoe je je voeten zet en mijn fjord besluit dat de bladeren van de bomen wel heel erg smakelijk zijn. In plaats dat ie oelewapper nou oplet waar hij zijn benen zet, nee hij gaat lopen vreten _-:(
Maar goed nu Vera toch verplicht vakantie moet houden, ga ik deze zomer meneer de puber eens op zijn plaats zetten, heeft ie op dit moment heel hard nodig ~~}>
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Elvis

Re: hellup mijn paard is in de pubertijd

Bericht door Elvis » za 20 jun 2009, 09:47

Ojee....snel wat aan doen!!Zulke leuke periode's zijn dat.Je denkt ze te kennen en zo klap boem kunnen ze zo veranderen.Kan niet wachten tot Elvis in ze pubertijd komt haha..
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 20 jun 2009, 16:30

Elvis schreef:Ojee....snel wat aan doen!!Zulke leuke periode's zijn dat.Je denkt ze te kennen en zo klap boem kunnen ze zo veranderen.Kan niet wachten tot Elvis in ze pubertijd komt haha..
ik wil jou nog weleens horen als Elvis straks echt in de pubertijd zit :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Elvis

Bericht door Elvis » za 20 jun 2009, 21:28

Ziggy schreef:
Elvis schreef:Ojee....snel wat aan doen!!Zulke leuke periode's zijn dat.Je denkt ze te kennen en zo klap boem kunnen ze zo veranderen.Kan niet wachten tot Elvis in ze pubertijd komt haha..
ik wil jou nog weleens horen als Elvis straks echt in de pubertijd zit :D
Bedoelde het ook spottend hoor...
;)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 21 jun 2009, 06:16

hihi stoute exel :D
en anders hem een beetje bezig houden door wat kleine oefeningetjes te vragen... hoe meer jij erop gaat letten hoe meer hij dat natuurlijk gaat doen!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 21 jun 2009, 09:51

Cindy+Uniek schreef:hihi stoute exel :D
en anders hem een beetje bezig houden door wat kleine oefeningetjes te vragen... hoe meer jij erop gaat letten hoe meer hij dat natuurlijk gaat doen!
Ik let er zelf niet op, dat doet hij wel voor me :D En ik ben buiten nu ook bezig om hem wat dressuurmatig te rijden, zodat ie idd bezig is, maar dat neemt niet weg dat ie nog behoorlijk kijkerig is en zoekerig. Maar goed we blijven ook gewoon 1 maal in de 2 weken een lesje in de manege nemen (kan het financieel momenteel niet trekken om vaker te gaan |( ) zodat ik hem meer naar beneden kan rijden. Hij heeft namelijk ook de neiging om in de draf en galop sterren te gaan kijken en dat wil ik eruit hebben.

roos

Bericht door roos » zo 21 jun 2009, 10:14

Wat vervelend zeg..en dan maar hopen dat het gewoon weer overgaat. Hoe oud is Excel nu?

Ekdal is echt in de peuterpubertijd...dat is ook al erg vervelend!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 21 jun 2009, 10:54

roos schreef:Wat vervelend zeg..en dan maar hopen dat het gewoon weer overgaat. Hoe oud is Excel nu?

Ekdal is echt in de peuterpubertijd...dat is ook al erg vervelend!
Exel is nu 4 jaar

roos

Bericht door roos » zo 21 jun 2009, 12:03

Ik ben het ff kwijt maar Excel is dan een kruising toch...?
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 21 jun 2009, 13:19

nee hij is een rasechte fjord, alleen zijn vader was geen ggk dekhengst, officieel heet hij Boulle d'Or, maar die naam vond ik 3 keer nix

Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » zo 21 jun 2009, 15:18

Oh dat is echt zo'n gedoe, toen ik Pamba net had zat ze er midden in. En dat ze hier gewend was vond ze ook alles ineens eng ging ze er vandoor om de domste dingen. Vreselijk :=
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 21 jun 2009, 18:15

ja vanavond was een plas langs de weg eng, een houten plaat in het gras, waterbakken........ pffffff maar goed we blijven stug doorgaan :)

Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » ma 22 jun 2009, 08:20

volhouden hoor, dit is echt een fase waar je doorheen moet (jammer maar helaas dan :D). Wat je wel kan helpen is eventueel wat grondwerk en schriktraining doen? Het versterkt jullie band en zijn vertrouwen in je.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Jankeke

Bericht door Jankeke » ma 22 jun 2009, 16:35

Ziggy@ idd volhouden hoor! En eventueel iemand meenemen die met je mee fietst. Klinkt raar, maar omdat je dan gaat kletsen en minder op knollie let gaat het ontspannender. Is mijn eigen ervaring.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 22 jun 2009, 20:42

wij rijden altijd met meerdere en doen niet anders als kletsen :) En hij wordt ook niet echt gevaarlijk, alleen hij stopt of springt opzij

Plaats reactie