Hmmz

Zover ik weet geven paarden alleen melk tijdens en na de dracht. Schijndracht bij paarden heb/had ik nog nooit van gehoord. Na wat googlewerk kom ik wel wat verhalen tegen, maar voornamelijk op bokt, niet de meest betrouwbare info daar. Weet iemand hier iets over schijndracht bij paarden?
Ter info: Yanneke heeft twee jaar geleden Djimm gehad, die is na 5 maanden gespeend en daarna is er niet meer bij haar gedronken. Het uier is absoluut niet strak of vol, de spenen staan wel uit, het uier is niet warm. Vorig jaar zomer (eind juli/begin augustus) heeft Yannes in de wei gestaan bij twee jaarlingruinen die een aantal weken ervoor geruind zijn. Ik ben er natuurlijk niet 24u bij dus misschien dat die erop gezeten hebben? Alleen dat zou tijdtechnisch dan niet helemaal kloppen

Ik ben nu van plan om morgenochtend direct even te gaan kijken. Er zal toch ineens een veulen naast lopen *krijgt al een rolberoerte bij de gedachte alleen*

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt bij een merrie, dat er spontaan melk geproduceerd werd? Of had dat altijd een veulen tot gevolg?