Ze is weg...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Esther

Ze is weg...

Bericht door Esther » wo 08 apr 2009, 16:17

Ja echt..

Vanmiddag kwamen er kijkers voor Bente, ze komen uit Duitsland vlak bij Bremen en hebben een shetlanderfokkerij.
Mijn vader zei vorige week gelukkig al dat ze de trailer wel eens mee konden nemen, dat durfde ik eigenlijk niet te geloven..

Mijn moeder vertelde later dat de paniek van hoofd af te lezen was toen daar daadwerkelijk een auto met trailer de oprit op kwam.. De beestjes in mijn maag veranderden ineens in bakstenen..

Mensen welkom geheten, vrouw en man met hun 4 jarige dochter. En maar naar het weiland..
Bente was gewoon het schatje wat ze altijd was en kwam meteen een paar knuffels halen, ook bij de 4 jarige dochter.. Ik geloof dat toen de beslissing al was gevallen, ze waren helemaal weg van haar..
Naja het zadel erop, hoofdstel in en ik erop. Mijn vader heeft haar drie passen begeleid, maar daarna stapte ik gewoon door het weiland.. Ze was superbraaf, zoals altijd.. Erop gezeten dacht ik nog even, waar ben ik mee bezig.. Maar ja..
Dochter er even op, dat vertrouw ik Bente wel toe..

Daarna nog even los draven door de wei en daarna kwam de vrouw naar me toe, dat ze haar meteen mee zouden nemen.. Verkocht dus..

Binnen koffie gedronken, paspoort afgegeven, betaald en nog even wat foto's laten zien van een kleine net geboren Bente e.d. Wat ze erg leuk vonden en ik heb afgesproken dat ik hun nog een mooie CD zou sturen met een aantal mooie foto's van haar op verschillende leeftijden.. Dat vonden ze erg leuk..
Het zijn echt hele lieve mensen en ik weet dat ze goed voor haar zullen zijn.. Ze schrijven haar in in het duitse stamboek en misschien dat ze ook wel een paar veulentjes mag gaan brengen.. Leek er wel op..

Tja en toen met lood in de schoenen een halster halen en op de trailer.. Mooiste halster uit gezocht, met roze streepjes, net touw erbij en ik heb ook Bente haar hoofdstel mee gegeven, dat meisje vond hem zo mooi met de roze glitters erop, zelf gemaakt..

Ze hadden een twee paards trailer mee, wel fijn voor haar, dan had ze wat meer steun.. Ze liep er weer braaf op, vastgezet en de trailer maar uit.. Ze hadden Timber ook al bijna meegenomen, want die liep mooi met Bente de trailer in..

Ze waren de oprit nog niet af of ik barste werkelijk in snikken uit.. Ben er echt kapot van.. |(

Jammer was ook dat ik vanmorgen tijdens het borstelen nog behoorlijk ruzie met haar heb gehad.. Ze was zo stierlijk vervelend dat ik haar een schop en een knal heb moeten geven.. Nu was Bente het alweer vergeten, maar toch jammer.. Maar ik herinner me gewoon alle mooie momenten die ik met haar heb gedeeld..

Jeskim staat nu nog een beetje in de wei te jengelen, wat het ook niet makkelijker maakt, die mist haar kindje.. ;(

Het is op deze manier de kortste klap, maar ik ben erg verdrietig.. Heel ander kaliber dan wanneer je afscheid neemt van de kleintjes.. Ik had haar gewoon al 4 jaar..
Ik zal haar aanwezigheid enorm missen.. Ik hoop dat de komst van de kleine van Tea wat verzachting gaat brengen..

Gaat wel heel snel ineens zo.. Straks Eachan nog weg.. Heb ik ineens nog 2 paarden in plaats van 5..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Kelly

Re: Ze is weg...

Bericht door Kelly » wo 08 apr 2009, 16:31

Jeetje Es...

Ik had eigenlijk stilletjes gedacht dat je haar nu zou houden omdat het TTT verkocht was.
Kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor je is.
Zo te horen krijgt ze wel een super stekkie!

:(:)
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
maroes

Bericht door maroes » wo 08 apr 2009, 16:38

Ik kan me voorstellen dat je verdriet om haar heb.
Je weet dat het "moet',maar wil het eigelijk niet.
Toen ik Maroesja verkocht, weet ik dat ik ook met lood in mijn schoenen haar been beschermers om deed en naar de trailer liep. Wat heb ik moeten huilen,vreselijk.
En nog steeds kan ik huilen als ik aan dat moment denk.
Jeet weet dat ze het goed krijgt,maar het doet wel pijn.
Sterkte.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 08 apr 2009, 16:39

Ach gut.. Wel fijn dat ze een goed plekje krijgt. Kan me voorstellen dat het een hele klap is, ik zou niet weten wat ik moest doen als ik de keuze zou moeten maken.. :( Moet er niet aan denken. Sterkte er mee! :sorry:
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Jilly

Bericht door Jilly » wo 08 apr 2009, 16:41

Jee Esther wat is dat opeens snel gegaan... Snap dat dit erg pijnlijk is voor jou.
Maar zo te lezen krijgt ze het wel erg goed!

Heel veel sterkte :(:)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » wo 08 apr 2009, 16:43

Jeetje...dat gaat ineens snel dan zeg :\
Zo te horen krijgt ze wel een mooi plekje.
Sterkte :(:)
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Viv

Bericht door Viv » wo 08 apr 2009, 16:59

Wow das snel gegaan. Zou zelf niet meteen een paard meegeven denk ik, eerst even laten bezinken bij beide partijen. Maar ze komt wel goed terrecht zo te horen. Wel jammer dat ze nu in NL dr proeven niet kan doen en model kan worden voor het keurschap evt in de toekomst.

Dikke knuf!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 08 apr 2009, 17:06

Jemig meid, dat is echt snel gegaan. Veel knuffels voor jou, gaat wel allemaal rap zo. Doe je effe rustig aan?
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Esther

Bericht door Esther » wo 08 apr 2009, 17:06

Heb net mail gekregen dat ze goed is aangekomen en dat ze lekker van haar hooitjes stond te eten..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 08 apr 2009, 17:09

He hoorde het vanmiddag. Leuk dat die mensen er meteen zo weg van waren!
Het is natuurlijk even zwaar voor je, maar beter dat ze haar meteen mee genomen hebben, dan dat je er nog een aantal weken tegenaan had lopen hikken dat het nog moeilijker voor je wordt.

@ Viv: voor een keurschap zal het niet belangrijk zijn. Zowel Anton als Jeskim hebben deze al behaald. ;)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ootje

Bericht door Ootje » wo 08 apr 2009, 17:55

Dat is snel gegaan. Fijn dat ze het zo'n leuk paardje vonden. Die mensen zullen vast heel goed voor d'r zorgen. Sterkte ermee!
Odette&Fenna
Fran

Bericht door Fran » wo 08 apr 2009, 17:58

Wat snel, maar geloof aan de ene kant is dat wel beter voor jou.
Fijn dat ze naar leuke mensen is gegaan, en dat ze zo enthousiast waren.
Straks als de veulen(s?) er zijn ben je daar weer mee in de wolken en dan zal het wel wat beter met je gaan.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » wo 08 apr 2009, 18:02

Jeetje Es dat gaat snel.
Toch fijn dat je weet dat ze en fijn tehuis krijgt (anders was ze ook niet eens weggegaan maarja)

Hopelijk vind je wat afleiding bij beide dames en de kleine F
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 08 apr 2009, 18:14

Poeh Esther, dat is even pittig!! Geeft een dubbel gevoel natuurlijk. Je weet dat het afscheid er eens aan komt, maar dat het dan zo snel is.... Ik wens je veel sterkte de komende tijd. Mag je haar nog eens op gaan zoeken? Heb je meteen een soort vakantietje in Duitsland. Tja en huilen mag he? Het is ook niet niks om haar 4 jaar van haver tot gort te kennen en dan ineens zo snel afscheid van haar te moeten nemen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
claudia

Bericht door claudia » wo 08 apr 2009, 18:29

Jee Es dat is wel heel snel gegaan.

Het klinkt allemaal wel super.
Heel veel sterkte.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 08 apr 2009, 18:50

Oh meid wat is dat allemaal snel gegaan ineens zeg!
Kan me helemaal indenken dat je er even stuk van was.
Gelukkig ook voor Bente een leuk huisje weten te vinden, hopelijk zal je nog veel van haar horen!

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » wo 08 apr 2009, 19:03

Ach Esther wat een schrik zo snel. Die tranen dat is logisch :(:) Sterkte meis
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » wo 08 apr 2009, 19:12

Moet pijnlijk voor je zijn Esther.. Je dame zomaar weg van het ene op het andere ogenblik. En dan helemaal naar Duitsland.. Het zal nu wel een pak stiller zijn zonder de kleintjes en Bente. Heel veel sterkte van hieruit!
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Lisa

Bericht door Lisa » wo 08 apr 2009, 19:14

Ik heb ook staan huilen hoor toen vera wegging pfff vond het ook erg zwaar, maar ik heb nog niet veel momenten spijt gehad!! Die mensen zijn gek op haar en zo te horen deze mensen op bente!! Waarschijnlijk houden ze ook nog wel contact joh! leuk!!

enne tea en jeskim kunnen je wel troosten toch? En straks lekker een baby tea erbij (ook dat is binnenkort!). En idd aan de mooie momenten met bente denken. Het heeft mij allemaal geholpen
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Esther

Bericht door Esther » wo 08 apr 2009, 19:17

Ik mag zeker langskomen, het is op de weg naar de boerderij van mijn ooms, dus dat is al mooi..
Ze zou me ook wel op de hoogte houden met foto's e.d.

Het is wel het beste op deze manier, moet er ook niet aan denken dat ik er een week tegenaan had moeten hikken, maar ik schrok me wel te pletter toen ik een trailer aan zag komen..

Bedankt voor alle steun en lieve berichtjes..
Ik had wel verwacht dat het een drama zou worden als ze weg ging, maar het is nog erger dan verwacht..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie