Vanmiddag kwamen er kijkers voor Bente, ze komen uit Duitsland vlak bij Bremen en hebben een shetlanderfokkerij.
Mijn vader zei vorige week gelukkig al dat ze de trailer wel eens mee konden nemen, dat durfde ik eigenlijk niet te geloven..
Mijn moeder vertelde later dat de paniek van hoofd af te lezen was toen daar daadwerkelijk een auto met trailer de oprit op kwam.. De beestjes in mijn maag veranderden ineens in bakstenen..
Mensen welkom geheten, vrouw en man met hun 4 jarige dochter. En maar naar het weiland..
Bente was gewoon het schatje wat ze altijd was en kwam meteen een paar knuffels halen, ook bij de 4 jarige dochter.. Ik geloof dat toen de beslissing al was gevallen, ze waren helemaal weg van haar..
Naja het zadel erop, hoofdstel in en ik erop. Mijn vader heeft haar drie passen begeleid, maar daarna stapte ik gewoon door het weiland.. Ze was superbraaf, zoals altijd.. Erop gezeten dacht ik nog even, waar ben ik mee bezig.. Maar ja..
Dochter er even op, dat vertrouw ik Bente wel toe..
Daarna nog even los draven door de wei en daarna kwam de vrouw naar me toe, dat ze haar meteen mee zouden nemen.. Verkocht dus..
Binnen koffie gedronken, paspoort afgegeven, betaald en nog even wat foto's laten zien van een kleine net geboren Bente e.d. Wat ze erg leuk vonden en ik heb afgesproken dat ik hun nog een mooie CD zou sturen met een aantal mooie foto's van haar op verschillende leeftijden.. Dat vonden ze erg leuk..
Het zijn echt hele lieve mensen en ik weet dat ze goed voor haar zullen zijn.. Ze schrijven haar in in het duitse stamboek en misschien dat ze ook wel een paar veulentjes mag gaan brengen.. Leek er wel op..
Tja en toen met lood in de schoenen een halster halen en op de trailer.. Mooiste halster uit gezocht, met roze streepjes, net touw erbij en ik heb ook Bente haar hoofdstel mee gegeven, dat meisje vond hem zo mooi met de roze glitters erop, zelf gemaakt..
Ze hadden een twee paards trailer mee, wel fijn voor haar, dan had ze wat meer steun.. Ze liep er weer braaf op, vastgezet en de trailer maar uit.. Ze hadden Timber ook al bijna meegenomen, want die liep mooi met Bente de trailer in..
Ze waren de oprit nog niet af of ik barste werkelijk in snikken uit.. Ben er echt kapot van..

Jammer was ook dat ik vanmorgen tijdens het borstelen nog behoorlijk ruzie met haar heb gehad.. Ze was zo stierlijk vervelend dat ik haar een schop en een knal heb moeten geven.. Nu was Bente het alweer vergeten, maar toch jammer.. Maar ik herinner me gewoon alle mooie momenten die ik met haar heb gedeeld..
Jeskim staat nu nog een beetje in de wei te jengelen, wat het ook niet makkelijker maakt, die mist haar kindje..

Het is op deze manier de kortste klap, maar ik ben erg verdrietig.. Heel ander kaliber dan wanneer je afscheid neemt van de kleintjes.. Ik had haar gewoon al 4 jaar..
Ik zal haar aanwezigheid enorm missen.. Ik hoop dat de komst van de kleine van Tea wat verzachting gaat brengen..
Gaat wel heel snel ineens zo.. Straks Eachan nog weg.. Heb ik ineens nog 2 paarden in plaats van 5..