Zoals jullie weten worden de fjorden met de letter I dit jaar al weer 21. Imka dus ook wat gaat de tijd hard Met Imka gaat het eindelijk na jaren tobben met haar benen super goed! Okey het rijden in de bak trekt ze gewoon niet meer, iedere keer schoot haar knie op slot en ging ze er door heen! Maar sinds afgelopen mei staan we in een weilandje met een uitloop stalletje met een zand paddockje. En dat gaat super!
We hebben de mogenlijkheid om Imka 24/7 met ruwvoer te laten staan en we zijn nu wel zo ver dat we ongeveer weten wanneer alles schoon op is bij Imka en Hosta samen.
Maar nu, Imka is in de afgelopen winter enorm gegroeit. Krachtvoer krijgt ze minimaal, een pavokoek en een handje muslie voor dr medicijnen. Verder krijgt ze smorgens van mn nicht die daar woont 4 boterhammen als ze de eenden en vissen gaan voeren en Hosta ook meer niet.
Vandaag moet de hoefsmid weer komen, ik heb hem eerder gebeld omdat dr hoeven zo naar voren groeien ze staat nogal plat. Het eerst wat hij vroeg is ze is toch niet bevangen he?! Naar mijn mening is dit niet het geval of ze moet het niet aangeven want ze loopt goed. Ze is idd erg dik en ik zou haar graag wat willen laten afvallen al een hele tijd. Maar we geven juist ook de hoeveelheid kuil dat ze altijd iets te knabbelen hebben en we maar eens per dag hoeven te komen.
Wat zou een 21 jarige merrie nog aan kunnen qua werken. Het is vooral stappen en draven voor de kar. Ik denk dat ze gemiddeld 3x in de week echt nog iets doet. Verder is het ook wel een keertje wandelen en een keertje grazen. Mn vriendin vind het best veel voor haar leeftijd nog. En ze doet het ook allemaal nog maar wat dat betreft is het een super pony. Maar ons doel was toch ook wel een beetje gewoon te gaan genieten van elkaar ipv het iedere dag maar moeten rijden...
Wat is jullie mening?