Ook even voorstellen

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
vonnie21

Ook even voorstellen

Bericht door vonnie21 » wo 28 jan 2009, 18:03

Hoi Allemaal :wave:
Ik ben Yvonne en ik ben 22 jaar oud.
Ik woon samen met mijn moeder en mijn broertje in Hillegom.
Ook heb ik een hondje genaamd Tess een kruising bordercollie/friese stabij.

Mijn paarden passie begon eigenlijk al toen ik 7 jaar was, toen wilde ik graag op paardrijles, maar dat mocht ik nog niet van mijn moeder.
Maar een jaar later was het zover ik mocht op paardrijles op Manege Hillegom, ik was dol gelukkig :)
Heb daar een hele leuke vriendin ontmoet het klikte helemaal tussen ons, zei had 2 friezen paarden en daar mocht ik toen op rijden :)
Maar na een lange tijd gingen we allebei ons eigen kant op en is het contact een beetje verwaterd en toen ben ik gestopt met de friezen te verzorgen.

Op dat moment deed ik dierenverzorging in Alkmaar... en moest een stage plaats zoeken.
Die had ik gevonden, in de dierenwinkel in Hillegom.
Toen ik eenmaal was begonnen kwam ik daar echt 2 onwijs leuke meiden tegen Daphne en Sterre ( daphne heeft nu Eachann gekocht)
Eenmaal toen ik een beetje gewend was in de winkel kwam het over de hobby,s ter sprake en Daphne vertelde mij dat ze een grote hobby had paardrijden en dat ze een bruine vos had en dat haar Zusje 2 Shetlanders had.
Ik vertelde haar natuurlijk ook dat ik op paardrijden zat en dat de paarden mijn grootste hobby en passie was.
Na een tijdje mocht ik een keertje met haar mee om even bij haar paardjes kijken wat een schatjes waren het allemaal.

Ook was Daphne op dat moment bezig met een grote schimmelruin genaamd Jodocus
Ze heeft hem wel aan mij laten zien, het was echt een schatje om te zien, maar daar bemoeide ik me verder niet mee.
Uiteindelijk kwam daphne naar me toe ergens eind September van ik heb Jodocus gekocht, ik vond het helemaal leuk voor haar :)

En na een maand zei ze van ik zoek eigenlijk nog een verzorgster voor Jodocus, dus waarop ik tegen haar zei van nou ik zou Jodocus wel willen verzorgen, zo gezegt zo gedaan, ik ben een aantal keer met haar meegeweest en er was eigenlijk gelijk een klik met Dokie het was echt een schatje en ik kon echt alles met hem.
Ben hem eerst lekker gaan poesten en longeren om een goede band met hem op te bouwen en daarna ben ik ook op hem gaan rijden 8).
Heb echt heel erg veel plezier met dokie gehad en ook echt fantastische dingen met hem meegemaakt zoals het zwemmen met hem dat was echt super geweldig +:)+ en nog heel veel meer dingen.
Maar de laatste 1,5 jaar dat ik dokie verzorgde zag je hem steeds een beetje slechter worden dit bleek dus te komen door zijn zeer ernstige verbening van het hoefkraakbeen, en op laatste kon hij echt niet meer, op 21 augustus 2008 is hij uit zijn lijden verlost en hebben we hem laten inslapen.
Ik mis hem nog steeds maar het is beter zo voor hem en hij heeft een plekje in me hart.

Ook had Daphne nog een vosje op stal staan genaamd Justin die ben ik ook gaan verzorgen toen dokie er ook nog was, eerst ben ik haar gaan poetsen en met haar gaan wandelen, en later ben ik haar er bij gaan longeren, om echt een goede sterke band met haar op te bouwen, want ze is niet de makkelijkste ze moet echt met respect behandeld worden.
maar ik vond haar helemaal te gek, en na een lange tijd ben ik haar gaan rijden met heel veel hulp van daphne....ging dit echt heel erg goed en ik vond haar steeds en steeds leuker en leuker worden :) ik heb echt onwijs veel van haar geleerd, en nu is Justin helemaal me schatje en verzorg ik haar inmiddels alweer 3 jaar.

Maar daphne en ik hebben altijd gezegt dat als er een paard weg zou gaan of oud is dat we graag een fjord wilde hebben.
Nu waren we samen al een hele tijd aan het zoeken wat we mooi vonden en wat onze wensen waren maar we vonden niets.
We hebben geduld en we zijn rustig verder gaan zoeken.
tot dat Daphne vorige week Vrijdag tegen mij zei er staat nu toch zo'n leuk hengstveulen op het internet!!!
Ze liet hem aan me zien, Het was EACHANN wat een dropje 8) .
die zelfde avond had ze me nog een berichtje gestuurd en zei ze dat ze een mail had gestuurd voor eachann dus afwachten.
uiteindelijk is ze zondag bij hem wezen kijken, ze was gelijk verkocht en heeft Eachann dus gekocht.

Ben erg benieuwd naar Eachann want ik heb hem toen niet gezien omdat ik moest werken.....maar zaterdag gaan we weer bij hem kijken omdat we dan op paarden vakantie zijn samen, en daar in de buurt zijn dus ik ben echt erg benieuwd naar ons nieuwe mannetje.

Dus als Eachann over 3 maanden bij ons thuis komt ga ik dus samen met daphne Eachann verzorgen :D ik hoop dat we veel plezier van hem mogen hebben en dat hij het erg naar ze zin zal krijgen maar daar twijfel ik geen moment aan :).

Groetjes Yvonne
Laatst gewijzigd door vonnie21 op wo 28 jan 2009, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa

Re: Ook even voorstellen

Bericht door Lisa » wo 28 jan 2009, 18:20

Hey welkom hier!!

Wat een leuk verhaal om zo te lezen!!
Ik ben lisa 16 jaar en heb mijn eigen fjordje Alinde. Ze is nog niet zo lang van mij. Ze is drachtig van reinar.
Hiervoor heb ik 4,5 jaar lang Vera gehad (is nu van Erpel hier op FW).

Ik loop samen met esther (waar echann van was!) stage bij bart van den berg. Is er leuk he eshter!!

Wat leuk dat jullie eachann hebben gekocht. Ik ben nog op kraamvisite geweest toen hij nog niet zo oud was.
Hij is onwijs leuk! Dat koppie echt een leuk veulen! Heel veel plezier met hem!! en natuurlijk hier op FW!

gr lisa
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 28 jan 2009, 18:43

Heey Yvon,

Wat een leuk stukje heb je geschreven!
Nog 2 daagjes geduld, dan kan jij hem ook zien!!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Ilona

Bericht door Ilona » wo 28 jan 2009, 18:55

Hoi Yvonne,
Een heel verhaal heb je ervan gemaakt, leuk.
Leuk (zeker voor Esther) dat Eachann nog te volgen blijft op FW. Nog even en je kunt hem ook in levende lijven ontmoeten.

Ik ben Ilona en heb een bijna 3-jarige fjordenruin genaamd Castor.

Veel plezier hier op FW en dat we nog maar veel leuke avonturen met Eachann mogen lezen!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 28 jan 2009, 20:36

hallo welkom!
ik ben Cindy, 22 jaar en samen met mijn vriend leen hebben wij inmiddels een kleine kudde bij elkaar:
uniek, mijn fjordenmerrie, eerste eigen paardje al van veulen af aan
dj, haar zoon, onze eigen fok (van vjostar)
cherity een kwpn'er van 1,5 en vriendinnetje van uniek
en bertus van een half jaar die de grote shet-vriend van dj is :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 28 jan 2009, 20:59

Ook alweer een Yvonne erbij, join the club zou ik zo zeggen.

Ik ben Anita, 46 jaar en getrouwd met Jeroen. Ik heb 3 Fjorden, Meline (16 jr. v. Havstad) en haar 2 zoons Celony en Djambo (2 en 1 jr., v. Balony). Ik wens je veel plezier met Eachann, leuk dat we hem kunnen blijven volgen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
colunder

Bericht door colunder » wo 28 jan 2009, 22:12

welkom op Fw!
Ik ben Annette(40) en we hebben een fjordenruin Alex, een dravermerrie Amber en een minipaardenveulen Aron(hij is 9 maanden)
veel plezier met het verzorgen van eachannen hier op FW.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Esther

Bericht door Esther » do 29 jan 2009, 04:56

Kijk eens versterking van dat ik-houd-je-op-de-hoogte-troepen, hihi..

Ik ben Esther, fokker en nu nog eventjes eigenaresse van Eachann..
Ik snap wel dat jullie voor hem gevallen zijn, hij heeft zo'n leuk bekkie, maar zoals ik al zei tegen Daphne, het kan een boefje zijn!!

Naast Eachann heb ik uiteraard zijn moeder, de 10 jarige Tea, de 19 jarige Jeskim en zei is de moeder van Bente van 3 en Elvis van 0,5. Elvis is het halfbroertje van Eachann, ook zijn soulmate eigenlijk.. Ze staan al bij elkaar vanaf dat Elvis 14 dagen is en Eachann 4 dagen. Ze zijn precies 10 dagen na elkaar geboren, terwijl er een maand tussen de uitrekendata zat van de merries..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » do 29 jan 2009, 07:35

Hoi en welokom hier,
Ik ben Janine(30)en samen met mijn man Peter(28) hebben we 3 fjorden.
Gerrit van 8, Akes van 4,5 en Cindy van bijna 3.
Veel leesplezier hier!
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Kelly

Bericht door Kelly » do 29 jan 2009, 07:50

Nou nu zakt echt mijn broek af :D
Wat een toeval allemaal rond Eachann....

Vorig jaar geboren, ik verzin zijn naam... wil hem heel graag kopen maar dat laat de situatie even niet toe...
En vervolgens wordt hij verkocht aan mensen waar ik vroeger mee gewerkt heb :D
Ik heb jaren geleden ook stage gelopen bij Pet's Place, toen nog van Sander en Jolanda.
Sterre ken ik dus ook!

Ik kom absozekerwetenluut eens bij hem kijken als hij daar staat :j

Ik woon dus btw ook in Hillegom.
Ben in het bezit van een geweldigde fjordenruin van 10 jaar genaamd Taco.
Ik rij de grijze fjordenmerrie Perla voor mijn stiefmoeder en start haar in het Z1.
Verder start ik nog op Vera van Sandrien hier op het forum in het M1 en trainen mijn stiefmoeder en ik sinds kort de 6-jarige ubereigenwijze Yaranelja van Nadinefjorden hier op FW.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
vonnie21

Bericht door vonnie21 » do 29 jan 2009, 08:27

Hoi Allemaal :wave: ,
Wat een leuke berichtjes :D !!!
Esther ja daphne heeft me alles verteld dat thea zo'n prachtige fjord is en heb ook foto,s van ze gezien en dat je jeskim had en bente van 3 en de 3 kleintjes.
echt helemaal leuk om te horen!! Ben erg benieuwd naar ze!!!
en Kel ja ik heb je regelmatig zien rijden op stal jasper op je fjordjes Taco en Perla ze zijn echt prachtig trouwens, omdat ik daar weer meisjes van stal kwam halen die bij ons weer de Shetlanders van Sterre verzorgen.
Maar Daphne heeft Eachann gekocht :) en vertelde me dat verhaal wat jij hier nu schrijft echt grappig!!!
Anders moet je Daphne ook maar een berichtje sturen die heeft zich hier ook voorgesteld en zei tegen mij van jij moet je ook even voorstellen :)
Dus zo gezegt zo gedaan :D .
DaphneT

Bericht door DaphneT » do 29 jan 2009, 09:04

Hoi, hoi,
Welkom hier. Ik ben Daphne, 25 jaar en alweer 13 jaar in het bezit van Paula (14) en sinds kortere tijd van Arwen (stamboeknaam Aliena). Beide hebben me afgelopen jaar een veulen 'gegeven': Elske en Eliene! Leuk dat jullie samen de kleine E gaan verzorgen! Veel geluk samen en natuurlijk veel plezier hier op FW!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 29 jan 2009, 09:17

Ook voor jou welkom hier!
Erg leuk om je voorstelverhaal te lezen, zo heb je meteen een beetje een beeld bij iemand.

Ik ben Marijke, en ik heb samen met mijn vriend Dennis fjord Rosco en trekpaard Cratos.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 29 jan 2009, 11:59

Kelly@ Dat is inderdaad heel erg toevallig allemaal, toen ik afgelopen zondag naar Eachann ben wezen kijken, en ik Esther vertelde waar ik woonde, begon ze ook over jouw. Dat dat in de buurt is!
Super, super, super ook dat je zijn naam verzonnen hebt, want ik vind het een prachtige naam, met een mooie betekenis.
Nou je komt maar kijken bij hem hoor, wel leuk dat je hem nu kunt blijven volgen.

Wat grappig, dat je stage hebt gelopen bij Jo en Sander, welk jaar was dat precies? Sterre en ik hebben de winkel in maart 2004 gekocht van hun, het zal daarvoor wel geweest zijn. Sterre werkte daar toen al nl. Want ik ken je daar niet van.. De winkel is sinds afgelopen september trouwens niet meer van ons.
Ik ken je wel van, dat ik je eens een proef heb zien rijden op manege Hillegom met Taco, voor de Pet's place Trophy, en Sterre en ik je een prijs overhandigde, maar wat precies weet ik niet meer, volgens mij hadden we toen sponsordekens en sjabrakken.

Allemaal erg bedankt voor de leuke berichtjes enz. (en we kunnen niet wachtten Eachann zaterdag weer te zien)
sparky10

Bericht door sparky10 » do 29 jan 2009, 16:55

hoi hoih

jeetje allemaal zoveel toeval !
iig hartelijk welkom hier !
ik ben joyce woon samen met martijn in dronten
hebben 2 jack russells en 3 katten thuis op stal 4 katten en een knijn .
en sparky een 11 jarige klophengst die ik al 11 jaar heb ook , en sinds 4 januarie een fjordenmerrie van 19 jaar 1 oog mist maar een enorme schat is jolita .
Verder run ik een pension stalletje en daar staan crash een quarter waar ik rustig aan mee bezig ben die is erg bang maar zo lief .
sunny kwpn turner kimberley en rocky shets.... en dan de fjordjes sparks en joliet .
zaterdag komt er ook een klantje bij en dan hou ik het voor gezien wil de laatste stal vrijhouden wie weet kom ik weer een kan p fjordje tegen (martijn ziet me aankomen haha )

nou nog even geduld en je ziet het mannetje !
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Ilona

Bericht door Ilona » do 29 jan 2009, 20:49

djenga101 schreef:Super, super, super ook dat je zijn naam verzonnen hebt, want ik vind het een prachtige naam, met een mooie betekenis.
Mag ik vragen wat zijn naam dan betekend? En is het uit te leggen hoe je zijn naam nou precies uit moet spreken.. Ik maak er altijd itjsan van zegmaar, maar wil het nou eigenlijk wel eens goed weten B-)
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 29 jan 2009, 22:07

Hoi Ilona die uitspraak dacht ik ook steeds, maar je spreekt Eachann uit als "iekenn", het betekend "koning van de paarden" , en "bruin paard" , en dit volgens mij in het noors.
lauraatje

Bericht door lauraatje » vr 30 jan 2009, 10:27

Welkom!
Wat leuk dat de kleine man gelijk nog een verzorgster erbij krijgt!

Ik ben Laura, 23 jaar en heb een fjordenmerrie van 14, waarmee ik recreatief rijd.
Ilona

Bericht door Ilona » vr 30 jan 2009, 16:20

Oh oké, bedankt. Even omschakelen, maar ik ga het onthouden!
Esther

Bericht door Esther » vr 30 jan 2009, 17:42

Het is Keltisch!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie