Ook opnieuw voorstellen!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
adanco
Contacteer:

Ook opnieuw voorstellen!

Bericht door adanco » ma 19 jan 2009, 00:52

Hallo!! :D

Jammer! Ben een paar dagen druk geweest dus heb de meeste reacties niet kunnen lezen :?
Maar ff opnieuw:

Mijn naam is Carolien en heb sinds ik bang ben voor kwpn ers en alles wat er op lijkt 8)7 haha.. Door Jan en Jose een fjord gekocht! Ik stond bij hun op stal met mijn Andalusier en was jaloers op alle ontspannen fjordenrijders! Ikke longeren voor ik opstapte etc.. Dus Andalusier verkocht.
Had nooit gedacht ooit een fjord te kopen, maar na 1,5 jaar fjord wil ik nooit meer anders!
J & J hebben me op sleeptouw genomen en we hebben een paar fjorden bekeken, maar toen we bij Men. Stoker in Oosterwolde kwamen en ik zag een grote stoere ruin in t land staan die wat sjaggie onze kant op kwam sjokken was ik verkocht. Wat was ie mooi!
2 weken heb ik Adanco op proef gehad, maar wist vrij snel dat t wel een match was :)) Ik kan ook af en toe wat nukkig doen, maar als je de juiste knopjes weet te vinden is er niks aan de hand hahaha..
Toen ik Adanco 3 weken had gingen we naar de keuring in Rolde, geen idee dat we ruinenkampioen met 39 ptn zouden worden!
Omdat hij voor de kar had gelopen, was hij nogal stug onder t zadel (denk dat t daar van kwam?)We gingen meeste van de tijd plat door de bocht en werd er af en toe wel moedeloos en zat van.
Maar na een jaar rommelen, wel rustig aan omdat ie nog maar 3 was heb ik ons opgegeven voor de zadelproeven.
Whaa, een dubbel A was het resultaat *o/* Laatste tijd ging t rijden ook wel erg lekker en soepeltjes. Ik geloof nu echt dat een stug paard die redelijk ongevoelig is kan veranderen in een sensibel fijn te rijden paard.
Maargoed, we zijn nu 1,5 jaar verder en ben redelijk ambitieus geworden door Adanco. Ik hoop van t zomer 37 ptn te halen op de keuring en dan issie ster.

Maar vooral geniet ik van de dagelijkse dingen; zijn stalletje lekker klaarmaken, rijden, poetsen, lekker knuffelen :D
Kan wel uren gewoon naar hem zitten kijken. Echte liefde heet zoiets he :o

Heb een poosje over Jose haar schouder meegelezen hier, maar vond t toch wel leuk om zelf lid te worden.
Ik hoop dat ik snel wat foto's kan plaatsen, snap dr nog steeds niet veel van. Maar zal wel ooit een keer lukken denk ik _-:(

Groetjes!
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
nancy imka

Re: Ook opnieuw voorstellen!

Bericht door nancy imka » ma 19 jan 2009, 07:19

Hallo Carolien,

Leuk dat je je aangemeld hebt, weer een fjordengek erbij! Ik ben Nancy 26 jr oud en heb mijn fjord aankomend jaar al weer tien jaar! Het is een bijna 21 jarige merrie van de hengst Zidar. Ze heet Imka, wij rijden vooral recreatief en wat met de kar maar alles op een heel laag pitje!

Groetjes Nancy
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 19 jan 2009, 08:16

Hoi Carolien, nogmaals welkom hier. Leuk dat je je hebt aangemeld. Ik hoef me toch niet meer voor te stellen? Nou veel lees- en schrijfplezier hier. En doe ze op stal de groetjes.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
grietsje

Bericht door grietsje » ma 19 jan 2009, 08:58

Hoi Carolien!

Welkom hier! Ik ben grietsje, 22 jaar oud en samen met mijn vriend heb ik 3 fjordjes.. De 10 jarige Tsjallien, Haar 10 maanden oude zoon Ezra, en de 1 jarige Daymar van mn vriendje!
Veel plezier hier!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 19 jan 2009, 09:37

hallo welkom!
ik ben Cindy, 22 jaar en samen met mijn vriend leen hebben wij inmiddels een kleine kudde bij elkaar:
uniek, mijn fjordenmerrie, eerste eigen paardje al van veulen af aan
dj, haar zoon, onze eigen fok (van vjostar)
cherity een kwpn'er van 1,5 en vriendinnetje van uniek
en bertus van een half jaar die de grote shet-vriend van dj is :D

veel plezier hier op het forum!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Claudje

Bericht door Claudje » ma 19 jan 2009, 09:50

Hey Carolien,

Zie dat het alweer opgelost is, José zei al dat je topic verdwenen was :D
Mij ken je wel denk ik := Caylinn staat nog lekker bij J&J in de wei vakantie te vieren!
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 19 jan 2009, 10:13

Hoi Carolien,

Mij heb je al wel eens ontmoet op de keuring. (lid van het B.vd Berg team :P )
Maar ik ben Janna, 19 jaar en 2e jaars studente Diermanagement.

Ik heb geen eigen fjord maar heb het geluk dat ik al een aantal jaar de fjordenmerrie Raya van Nicole hier op FW mag bij-rijden.
Hiernaast men ik nu trouw en met veel lol, bijna elke dinsdagavond met elite merrie Pauliena (van Bart) in de menlessen. En mag ik ook bij bart enkele andere paarden rijden.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Jankeke

Bericht door Jankeke » ma 19 jan 2009, 10:33

Hoi Carolien,
Welkom hier op FW. Ik zit er zelf ook net op en vind het nu al geweldig! Ik heb een 8 jarige ruin genaamd Vlin.
Veel lees en schrijfplezier.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » ma 19 jan 2009, 10:56

leoensuzanne schreef:Hoi Carolien, nogmaals welkom hier. Leuk dat je je hebt aangemeld. Ik hoef me toch niet meer voor te stellen? Nou veel lees- en schrijfplezier hier. En doe ze op stal de groetjes.
Nee, jij hoeft je niet voor te stellen :+
Hoe is het in het verre Brabant? Met Leo, kids en paardjes ook alles goed?
Ik doe iedereen de groetjes!!
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 19 jan 2009, 11:05

Hoi Carolien, welkom hier. Ik ben Annemarie en baasje van de bijna 16-jarige Fjordenmerrie Nisko. Ik had net als jij ook een A-tje, maar die heb ik vorig jaar in moeten laten slapen.Hoop dit jaar een Fjordje erbij te krijgen om weer wat fanatieker mee te rijden.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 19 jan 2009, 11:10

Hier ook mijn nieuwe poging, welkom hier. Ik ben Anita, 46 jaar en getrouwd met Jeroen. Ik ben in het bezit van 3 Fjorden, Meline (16jr. v. Havstad) en haar 2 zoons Celony (2jr. v. Balony) en Djambo (1jr. v. ook Balony). Met Meline men ik.
Misschien heb je ons wel eens gezien van J&J want zo af en toe komen we daar wel eens. Ik heb in ieder geval Adanco ruinenkampioen zien worden in 2007 in Rolde.
Dan naast het sterschap ook maar op voor prestatie dan zou ik zo zeggen, als hij toch al beleerd is voor de kar. En mennen is leuuuk.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 19 jan 2009, 17:33

Ik zal even een nieuw berichtje plaatsen..

Misschien ken je me wel, ik ben Esther. Ik ben de eigenaresse van Tea. Ik heb jou en Adanco wel eens gezien op keuringen. Mooie fjord heb je zeg!!
Naast Tea ben ik ook nog eigenaresse van Tea's zoon Eachann (v. Timor) Ik weet niet of je hem gezien hebt toen Tea bij Jan en José stond om gedekt te worden door Manus? Tea is overigens mooi drachtig van Manus, ze is 22 april uitgerekend. Het veulen is al gekocht door Jan en Jose, dus die zal aan het eind van het jaar die kant wel op komen..

Verder heb ik hier nog de 19 jarige Jeskim (v. Zidar) haar 3 jarige dochter Bente (v. Anton) en zoon Elvis (v. Timor).

Ik loop stage bij Bart van den Berg.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » ma 19 jan 2009, 17:45

Esther schreef:Ik zal even een nieuw berichtje plaatsen..

Misschien ken je me wel, ik ben Esther. Ik ben de eigenaresse van Tea. Ik heb jou en Adanco wel eens gezien op keuringen. Mooie fjord heb je zeg!!
Naast Tea ben ik ook nog eigenaresse van Tea's zoon Eachann (v. Timor) Ik weet niet of je hem gezien hebt toen Tea bij Jan en José stond om gedekt te worden door Manus? Tea is overigens mooi drachtig van Manus, ze is 22 april uitgerekend. Het veulen is al gekocht door Jan en Jose, dus die zal aan het eind van het jaar die kant wel op komen..

Verder heb ik hier nog de 19 jarige Jeskim (v. Zidar) haar 3 jarige dochter Bente (v. Anton) en zoon Elvis (v. Timor).

Ik loop stage bij Bart van den Berg.

Is dat dan de Tea die ook van J & J is geweest? Das een hele mooie merrie he :)) Eachann kan ik me zo ff niet voor de geest halen.
Zal wel een bijzonder mooi veulen worden uit Tea, die Manus kan dr wel wat van haha.. Heb m vaak zien vliegen afgelopen zomer :D Spannend wat er uit gaat komen!
Ik heb je inderdaad wel eens gezien op keuringen :)*
Ik verheug me nu al weer op de komende keuringen. Erg gezellig vind ik het ook, komt natuurlijk ook door iedereen bij Jan en Jose op stal en dat we altijd met een hele groep naar Rolde en H'loo gaan..
Maar leuk! Zie je vast nog wel eens!

Groetjes!
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » ma 19 jan 2009, 17:50

Anita45 schreef:Hier ook mijn nieuwe poging, welkom hier. Ik ben Anita, 46 jaar en getrouwd met Jeroen. Ik ben in het bezit van 3 Fjorden, Meline (16jr. v. Havstad) en haar 2 zoons Celony (2jr. v. Balony) en Djambo (1jr. v. ook Balony). Met Meline men ik.
Misschien heb je ons wel eens gezien van J&J want zo af en toe komen we daar wel eens. Ik heb in ieder geval Adanco ruinenkampioen zien worden in 2007 in Rolde.
Dan naast het sterschap ook maar op voor prestatie dan zou ik zo zeggen, als hij toch al beleerd is voor de kar. En mennen is leuuuk.
Wanneer is een fjord eigenlijk prestatie??
Ik heb geen men ambities, maar ik heb ook in mijn hoofd gehaald dat een paard die voor de wagen loopt onder t zadel wat lastiger te rijden is.
Plus dat een redelijke wagen plus tuig natuurlijk ook enorm duur is!
3 fjorden! Wat heerlijk.. Ik hoop ook ooit nog eens een leuke merrie te kopen en daar mee te gaan fokken.
(Later als ik groot ben denk ik := )
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Esther

Bericht door Esther » ma 19 jan 2009, 17:59

Tea heb ik inderdaad van Jan en Jose gekocht.. Manus heeft inderdaad zijn klus goed gedaan, hij heeft Tea 1 keer gedekt en bingo, hihi..

Een paard is prestatie als het een A op de zadelproef heeft en een A op een aangespannen proef. Ik ben het helemaal niet met je eens dat een aangespannen paard lastiger is onder het zadel. Ik vind het juist erg goed. Je hebt voor je paard afwisseling, het is een heel ander soort werken, andere spieren en andere belasting.
Ik en Bart hebben Tea vorig jaar beleerd voor de wagen en ze doet dat erg leuk. De Abop ging helemaal verkeerd, maar goed, dat is een moment.

Het is inderdaad wel even een investering qua aanschaf van een tuig en wagen.. Maar kan het iedereen aanraden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » ma 19 jan 2009, 18:30

Hoi Carolien

Zonde hoor, je PRE wegdoen, maar ik heb nu eenmaal een zwak voor Iberische paarden (heb wel meer met Lusitano's dan met PREs). Maar je hebt zeker niet slecht geruild.. Fjorden zijn ook geweldig!

Mijn naam is Machteld, ik word deze maand 20 en heb een fjordenruin van 8, Falco. Ik heb ook nog een cruzadomerrie (lusitano zonder papieren) van 11. Zij heet Jaldiña. Ik sta er niet alleen voor met de paarden, want mijn vriend helpt me erg veel. Hij zit al even lang in het zadel als ik :)

Veel plezier hier op het forum!
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
lauraatje

Bericht door lauraatje » ma 19 jan 2009, 18:39

Welkom hier op FW!
Ik ben Laura, 23 jaar en heb een fjordenmerrie van 14, Sandra.
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » ma 19 jan 2009, 18:47

Nogmaals welkom :D
Ben Janine dus...en samen met mijn man peter hebben we 3 fjorden.
Gerrit dus :D en Cindy van 2,5 en Akes van 4,5.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » ma 19 jan 2009, 18:49

@Claudje
Ja, alles was zo ineens verdwenen! Hi hi..Ik dacht al dat ik iets verkeerds had gedaan!
Heb Caylinn vorige week ofzo nog gezien, ze wordt een heel leuk paard! Maar dat wist je natuurlijk zelf ook wel al haha.. :D Hoe groot is ze nu ongeveer?
Jij hebt zeker geen zin om me uit te leggen hoe ik een avatar krijg/neem/plaats? (snap ik wel hoor;-)) :+
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Claudje

Bericht door Claudje » ma 19 jan 2009, 19:11

Hihi, ja ben wel trots op haar :j Verwacht dat ze nu rond de 1.45/1.46 zit en ze is nu 2 jaar en 8 maanden.

Avatar is niet zo heel moeilijk, zorg dat de foto klein genoeg is en zet hem dan op http://www.photobucket.com
of een vergelijkbare website. Ga dan linksboven op dit forum naar Gebruikerspaneel en klik dan op Profiel. Daarna
kies je Wijzig avatar. Dan moet je de link van de avatar in het vakje Externe Avatar zetten en dan op Bevestig
klikken :D Anders wil ik het wel een keer voor je doen bij J&J ofzo :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Plaats reactie