Trots, blij en pijn

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ivonne

Trots, blij en pijn

Bericht door Ivonne » za 27 sep 2008, 21:03

Vanmiddag om 13.30 kwam Annemarie Marga en mij halen met de trailer. Marga werd al zenwuwachtig toen ze de trailer zag. Voordat we eenmaal wegreden had ze al 3 keer in de trailer gepoept. Baranna en Apollo vonden het ook vreselijk dat mama wegging :D
Ik had verwacht dat marga heel druk zou zijn als ze bij Nisko zou zijn. Maar ze kwam van de trailer af, keek even in het rond en begon te grazen in de berm. Ze reageerde totaal anders dan ik verwacht had.
Toen we Nis en Marga opgezadeld hadden zijn we richting het bos gereden.
Ik zei deze week nog tegen Jan Willem: "Marga is niet echt rustiger nu ze drachtig is, nog steeds de drukke hittepetit".
Maar vandaag was ze zó rustig, echt lief.
Ik ben niet zo'n held met rijden, en na het ongeluk al helemaal niet meer. Gek genoeg vertrouw ik Marga wel. Ik heb echter nog nooit met haar ergens anders gereden dan bij ons in de buurt.
Ik kreeg ook steeds meer vertrouwen in Annemarie en Nisko dus stelde op een gegeven moment voor om een stukje te galoperen. Ik doe dat niet gauw met een vreemd paard erbij. Maar het ging súper! Marga was erg lief. Ik heb haar zelden zo rustig meegemaakt met rijden. Ik reed de hele tijd met een lange teugel en ze hield steeds wel een meter afstand. Normaal kruipt ze het liefst in de kont van de voorganger.
Ik was echt trots op haar, en op mezelf. Ik ben zo blij dat ze zo braaf was, mijn zelfvertrouwen is enorm gegroeid en ik wil dit zeker vaker doen!
Het was heerlijk om weer eens in een groter bos te rijden, heb ik een paar jaar niet meer gedaan.

Maar waar ik wel van baal: heb nu zulke zere knieën, kan nauwlijks van de bank naar de wc lopen |( , ik word hier echt verdrietig van, eigenlijk kan ik niet meer paardrijden met die rot knieën. Maar ik heb het er graag voor over gehad, was erg gezellig Annemarie, doen we vaker! Heerlijk gereden!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Claudje

Bericht door Claudje » za 27 sep 2008, 21:15

Ah, Ivonne, kippevel :o Ik vind het echt gaaf dat je dit gedaan hebt, ben blij dat mijn lieverd je zo veel plezier geeft :j
(en had niet anders verwacht dan dat ze zich netjes zou gedragen!) Wel balen van je knieën inderdaad... :(:)
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Tamara
Contacteer:

Re: Trots, blij en pijn

Bericht door Tamara » za 27 sep 2008, 21:42

Lovemischa schreef:
Maar waar ik wel van baal: heb nu zulke zere knieën, kan nauwlijks van de bank naar de wc lopen.
maar dat is ook ver! fijn dat het zo super ging! Marga kan je dus op bouwen, dat is wat waard! next time met zijn 4en? as woe komt mijn zadel, yes!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Dorothea

Bericht door Dorothea » zo 28 sep 2008, 05:56

wat balen dat je knieen dan roet in het eten gooien.
Wel fijn dat je zo lekker gereden hebt, dat is wat vertrouwen betreft alweer een groooote stap in de goede richting! Marga klinkt als een ontzettende lieverd! (met de nodige fjordenstreekjes uiteraard, maar dat moet ook :D )
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 28 sep 2008, 06:25

Super dat jullie genoten hebben. En balen dat je knieen weer roet in het eten gooien. Maar zo te horen hebben jullie een super dagje gehad!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 28 sep 2008, 07:13

wat super dat het tussen jullie zo lekker ging...
tja die knieen moet je er dan maar weer voor lief bij nemen helaas.....
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Leentje

Bericht door Leentje » zo 28 sep 2008, 08:23

op zulke momenten,kun je heel de week nog teren/nagenieten he?
helaas op de pijn ook :(
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 28 sep 2008, 09:00

Kan amper lopen vandaag, maar voel me nog steeds zo happy. De band tussen Marga en mij is nog meer gegroeid gister. Ik vertrouw haar zo, ondanks mijn handicaps durf ik toch met haar galoperen, ben stiekem ook wel trots op mezelf, haha.

Claudia, dit verdiend Marga toch, een relaxte "oude" dag, leuke buitenritjes en straks nog een beeb om voor te zorgen. Heb nu wel spierpijn, ze is al behoorlijk uitgedeid, haha.

Tamara, ja, volgende keer met z'n 4-en, lijkt me leuk. Maar deze 2 uur was toch wel mijn maximum hoor, qua knieën. We hebben nu richting Anloo gereden, misschien kunnen we dan in het Gieter bos gaan? Gaan we gauw doen!
Baranna 13-5-2006

Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » zo 28 sep 2008, 09:06

Nou Ivonne dat moet wel een heerlijke rit geweest zijn aangezien ik nu weet hoe de omgeving er bij jullie uitziet. Balen dat je er zoveel van je lichaam voor moet opofferen, hopelijk gaat het snel beter met je :(:)

Enne over een paar jaar komen we weer hoor, maar dan met Dakoot en Dhalene in de trailer mee voor een weekendje!!
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 28 sep 2008, 09:36

Hou ik je aan!
Baranna 13-5-2006

Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 28 sep 2008, 09:43

Wat heerlijk Ivonne dat je zo fijn gereden hebt en dat Marga zo braaf was.

Ik herken het zo, die pijn en kapot zijn na die tijd. Dat is absoluut niet leuk maar ik ga altijd van het standpunt uit: als ik het niet doe heb ik weliswaar geen pijn en ben ik niet kapot maar dan heb ik het leuke ook niet beleefd. Dan maar liever wel ellende achteraf dan achter de geraniums.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 28 sep 2008, 10:06

heerlijk dat je zo genoten hebt joh en die pijn ken ik, dat heb ik altijd als ik op Vera heb gereden, dan verga ik van de rugpijn, maar ook ik laat haar er niet voor staan :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 28 sep 2008, 10:34

Vreselijk he die pijn. Herken het zo, maar af en toe stapte ik ook gewoon op Imka inclusief dat ik dan wist dat ik daarna stierf van de pijn.
Ik heb op dit moment ook nog wel eens het gevoel van die pijn nu mijn nieuwe knie alles moet opvangen ivm dat ik die ander niet mag belasten. Maar ik weet wel zodra ik weer mag lopen p dit gips ga ik ook weer rijden, want ik vind het voor Imka erg fijn dat ze gewoon gereden word maar ik ben wel stik jaloers hoor als hun dan moe en voldaan terug komen en ik alleen mag kijken. Dan maar pijn!

T lijkt mij echt heerlijk wonen daar bij jullie! Lekker met het bos in de buurt. Fijn dat je zo'n heerlijk paard getroffen hebt. Ik zit ook wel eens te denken stel dat Imka wegvalt dan krijg ik nooit meer een paardje die ik zo vertrouw ivm het niet mogen vallen met mijn protheses. Maar goed zie nu aan jou ook wel dat die heus nog wel bestaan :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
jolita

Bericht door jolita » zo 28 sep 2008, 10:36

Als eerste, sterkte met je pijn :(:)

Maar wat super dat het zo goed ging, dat moet zeker een heerlijk gevoel geven! het lijkt me echt fijn, als je je paardje zo kan vertrouwen in het bos! en daar ben ik nou weer jaloers op! :D
Jolita
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 28 sep 2008, 10:45

Ik weet niet hoe de andere "dames" hier met "problemen" het ervaren maar ik vind de erkenning en herkenning die je hier vind erg fijn. Het doet mij in ieder geval erg goed te lezen en te ervaren dat je aan een half woord genoeg hebt om duidelijk te maken waar je tegen aan loopt en te weten wat een ander meemaakt en voelt. Het voelt als een warme deken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » zo 28 sep 2008, 12:25

Wat fijn dat je zo heerlijk hebt genoten van de rit, en dat je zo'n vertrouwen in marga hebt.
Jammer dat je achteraf dan zoveel pijn hebt aan je knieeen, maar het is toch de moeite waard geweest als je de dag erna nog zo loopt te genieten.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
lauraatje

Bericht door lauraatje » zo 28 sep 2008, 16:23

Klinkt als een heerlijk rit :j Ik vind het top om te lezen dat Marga het zo goed bij jou heeft (moet voor Claudia nog een veel beter gevoel zijn).

Balen van je knieen...
fjordido

Bericht door fjordido » zo 28 sep 2008, 17:15

hee wat vervelend vna je knieën zeg.. ik zou ook niet goed weten hoe je die minder zou kunnen belasten met rijden.
maar ja je hebt wel een heerlijke rit gehad zo te lezen!!
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 28 sep 2008, 17:26

Annemarie kent iemand die stijbeugels heeft met zo'n veermechanisme. Ze wil kijken of ik die eens lenen mag. Als ze bevallen koop ik ze zelf. Ze zijn nogal duur, maar als ik daardoor meer en langer zou kunnen rijden heb ik dat er graag voor over!
Baranna 13-5-2006

Marloes

Bericht door Marloes » zo 28 sep 2008, 17:34

Zulke beugels zouden inderdaad kunnen helpen. Ik weet niet hoe de pijn in je knieën komt?

Fijn in ieder geval dat je zo lekker hebt gereden met Marga! :)
Plaats reactie