ik ga op vakantie en ik neem mee terug....

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 14 sep 2008, 13:35

Jilly schreef:
fjordido schreef: ja de moeder bleek inderdaad een grijze te zijn! ik wist eigenlijk niets van dr behalve dat ze er leuk uitzag op de foto.
maar goed welke huidige hengsten fokken gra dan?? het lijkt me wel leuk hier een keer een veulen bij te fokken.
Ik zou eigenlijk eens bij v Bon moeten horen hoe en wat met het DNA van Brijol. Zijn DNA is helemaal inorde voor NL, maar ik weet niet welke formaliteiten nog volgen voor NL'se papieren te krijgen.
En verder idd het lijstje van nina93.

Het ziet er trouwens wel naar uit dat Brijol hier niet de enige blauwe blijft :D
Het zou toch eigenlijk belachelijk zijn als je van deze hengst geen Nederlandse papieren kon krijgen, hij komt notabene hier vandaan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
fjordido

Bericht door fjordido » zo 14 sep 2008, 19:21

Mir: ja ik was zelf ook verrast.. heb ik zomaar ineens een paard gekocht haha
verder gaat het heel goed hoor! ik ben weer helemaal fit. heb me nog nooit zo goed gevoeld :D

colunder: ja ik moet mijn onderschrift ff uitbreiden, dat zijn idd al mijn ponies.. :P
Viv

Bericht door Viv » ma 15 sep 2008, 03:50

Anita45 schreef:[Het zou toch eigenlijk belachelijk zijn als je van deze hengst geen Nederlandse papieren kon krijgen, hij komt notabene hier vandaan.
Maar is niet op de NL keuring geweest dus je krijgt geen vol papier. Dat is alleen alssie op de NL keuring is vorgesteld en een deklicentie heeft gekregen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ellebel

Bericht door Ellebel » ma 15 sep 2008, 11:33

Wat leuk Iloon, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Van de winter letterlijk volle bak bij jou :D
Jilly

Bericht door Jilly » ma 15 sep 2008, 11:41

Viv schreef:
Anita45 schreef:[Het zou toch eigenlijk belachelijk zijn als je van deze hengst geen Nederlandse papieren kon krijgen, hij komt notabene hier vandaan.
Maar is niet op de NL keuring geweest dus je krijgt geen vol papier. Dat is alleen alssie op de NL keuring is vorgesteld en een deklicentie heeft gekregen.
Kan volgens mij toch met importpapier, wat je dan inruilt voor een NL's papier ofzoiets? Als ik seffens tijd heb om een mailtje te sturen, zal ik dat gelijk doen. Ben er zelf ook wel benieuwd naar...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
fjordido

Bericht door fjordido » ma 15 sep 2008, 11:44

Ellebel schreef:Wat leuk Iloon, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Van de winter letterlijk volle bak bij jou :D
thanks.. ja het is hier echt gezellig druk aan het worden.
momenteel zijn er 2 mannen voor me aan het werk. er komt een nieuw hek langs de sloot achter mn huis. verder komt er een nieuwe schuur aan de linkerkant van mn huis en een paardebox aan de bestaande stal erbij. het stuk voor de bak wordt afgegraven daar komt worteldoek en zand op. wordt dus een soort langwerpige paddock.
dus straks heb ik wel lekker de ruimte voor de veestapel in de winter. want zomers lijkt het allemaal zo leuk maar swinters.. brrr
Ellebel

Bericht door Ellebel » ma 15 sep 2008, 11:53

Klinkt erg goed! Wordt ook makkelijker voor jou zo in de winter!
Anouska

Bericht door Anouska » ma 15 sep 2008, 12:31

Oh, ze is zo leuk! Leuke beestenboel bij jou.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
sparky10

Bericht door sparky10 » ma 15 sep 2008, 15:02

:D he super leuk joh !!
hmm waarom hebben de mannen van andere toch altijd van die ideeen en opmerkingen hahah .
ooit ooit gaat de mijne ook op een paard :+
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
claudia

Bericht door claudia » ma 15 sep 2008, 15:45

Jilly schreef:
fjordido schreef: ja de moeder bleek inderdaad een grijze te zijn! ik wist eigenlijk niets van dr behalve dat ze er leuk uitzag op de foto.
maar goed welke huidige hengsten fokken gra dan?? het lijkt me wel leuk hier een keer een veulen bij te fokken.
Ik zou eigenlijk eens bij v Bon moeten horen hoe en wat met het DNA van Brijol. Zijn DNA is helemaal inorde voor NL, maar ik weet niet welke formaliteiten nog volgen voor NL'se papieren te krijgen.
En verder idd het lijstje van nina93.

Het probleem met Brijol zou kunnen zijn dat hij in nederland niet op de keuring is geweest en geen proef in nederland heeft afgelegd.
(nederland en belgie gaat op het moment niet zo heel erg lekker, heb ik begrepen.) |o

Het ziet er trouwens wel naar uit dat Brijol hier niet de enige blauwe blijft :D
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Esther

Bericht door Esther » di 16 sep 2008, 01:22

Moeder is toch Reykjagaard?
Volgens mij wel.. Reykjagaard is een dochter van mijn Jeskim..
Caija is dus nogal familie van Elvis, alleen de Briggen zit niet in Elvis..

Leuk zeg!! Deze merrie heeft ook wel wat van een andere dochter uit Reykjagaard, Yjarda, te bekijken op de site van Bart. Dat is een Reinar.

Hengst Aard, die in België staat en van Ginny is geweest is de gra uit Reykjagaard.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
yvette

Bericht door yvette » di 16 sep 2008, 07:06

Leuke souvenir inderdaad!
En die zwijnen zijn ook leuk zeg...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Viv

Bericht door Viv » di 16 sep 2008, 07:25

Als de verbouwing klaar is moet je maar brul geven iloon, kom ik fkes buurten en de nieuwe aanwinsten bekijken :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
fjordido

Bericht door fjordido » di 16 sep 2008, 20:10

esther! wat een superinfo zeg, dat is leuk! volgens mij heb jij helemaal gelijk wat betreft de naam van de moeder! +:)+

Yvette: dank je wel! het leuke was dat de paarden dit keer niet bang waren van de zwijnen. vorige x schrokken ze zich elke keer een hoedje als die dingen in de struiken op op het pad zaten. maar nu waren ze supercool 8-)

viv: leuk!! dat moet je echt doen hoor! gaan we lekker ook samen een ritje maken, als je dat leuk vind tenminste :D
fjordido

Bericht door fjordido » di 16 sep 2008, 20:11

oh trouwens!!! aanstaande vrijdag ga ik mijn nieuwe kleine meisje ophalen!! joepie!!!
het gaat een lange rit worden, maar dat heb ik ervoor over. en omdat ik haar niet alleen wil laten reizen (het is de eerste keer voor haar in een trailer!), neem ik ido mee. die is gek op reizen dus dat is geen straf voor hem.

wat vinden jullie? zal ik voor de zekerheid een sederingspasta kopen bij de DA? voor als ze heibel maakt in de trailer?
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 16 sep 2008, 20:32

Hoi Iloon, sederingspasta werkt alleen goed als je het vooraf geeft voordat ze heisa maakt, anders zit er al veel adrenaline in en werkt het niet echt super. Wat dat aangaat zou ik dan eerder bachbloesem spray halen, dat kalmeert ook maar maakt ze niet lusteloos. Maar zeker als ze een trailermaatje heeft zal het wel rustig verlopen denk ik...
Esther

Bericht door Esther » wo 17 sep 2008, 16:09

Reykjagaard komt zaterdag op de keuring in Roden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Lotte

Bericht door Lotte » wo 17 sep 2008, 16:49

Wat een leuk paardje zeg, gefeliciteerd! Stonden jullie op camping Boszicht? Meen het te herkennen. :D
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » wo 17 sep 2008, 18:16

Dat is het beste souvenier ooit!!!

Wat een leukerd.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Viv

Bericht door Viv » do 18 sep 2008, 04:11

fjordido schreef: wat vinden jullie? zal ik voor de zekerheid een sederingspasta kopen bij de DA? voor als ze heibel maakt in de trailer?
Welnee joh vaak vinden die ukkies het alleen maar retegaaf in ene rijdende stal. Zorg voor voldoende hooi (neem extra mee), zet dr kort vast (wel zo dat ze net bij het hooi kan natuurlijk) zodat ze niet over of onder de stang door kan.
Maar met een ervaren rot als Idiootje ernaast heb je echt geen pasta nodig hoor.
Afbeelding
Plaats reactie