Het zou toch eigenlijk belachelijk zijn als je van deze hengst geen Nederlandse papieren kon krijgen, hij komt notabene hier vandaan.Jilly schreef:Ik zou eigenlijk eens bij v Bon moeten horen hoe en wat met het DNA van Brijol. Zijn DNA is helemaal inorde voor NL, maar ik weet niet welke formaliteiten nog volgen voor NL'se papieren te krijgen.fjordido schreef: ja de moeder bleek inderdaad een grijze te zijn! ik wist eigenlijk niets van dr behalve dat ze er leuk uitzag op de foto.
maar goed welke huidige hengsten fokken gra dan?? het lijkt me wel leuk hier een keer een veulen bij te fokken.
En verder idd het lijstje van nina93.
Het ziet er trouwens wel naar uit dat Brijol hier niet de enige blauwe blijft :D
ik ga op vakantie en ik neem mee terug....
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Maar is niet op de NL keuring geweest dus je krijgt geen vol papier. Dat is alleen alssie op de NL keuring is vorgesteld en een deklicentie heeft gekregen.Anita45 schreef:[Het zou toch eigenlijk belachelijk zijn als je van deze hengst geen Nederlandse papieren kon krijgen, hij komt notabene hier vandaan.
Kan volgens mij toch met importpapier, wat je dan inruilt voor een NL's papier ofzoiets? Als ik seffens tijd heb om een mailtje te sturen, zal ik dat gelijk doen. Ben er zelf ook wel benieuwd naar...Viv schreef:Maar is niet op de NL keuring geweest dus je krijgt geen vol papier. Dat is alleen alssie op de NL keuring is vorgesteld en een deklicentie heeft gekregen.Anita45 schreef:[Het zou toch eigenlijk belachelijk zijn als je van deze hengst geen Nederlandse papieren kon krijgen, hij komt notabene hier vandaan.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
thanks.. ja het is hier echt gezellig druk aan het worden.Ellebel schreef:Wat leuk Iloon, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Van de winter letterlijk volle bak bij jou
momenteel zijn er 2 mannen voor me aan het werk. er komt een nieuw hek langs de sloot achter mn huis. verder komt er een nieuwe schuur aan de linkerkant van mn huis en een paardebox aan de bestaande stal erbij. het stuk voor de bak wordt afgegraven daar komt worteldoek en zand op. wordt dus een soort langwerpige paddock.
dus straks heb ik wel lekker de ruimte voor de veestapel in de winter. want zomers lijkt het allemaal zo leuk maar swinters.. brrr
Oh, ze is zo leuk! Leuke beestenboel bij jou.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Jilly schreef:Ik zou eigenlijk eens bij v Bon moeten horen hoe en wat met het DNA van Brijol. Zijn DNA is helemaal inorde voor NL, maar ik weet niet welke formaliteiten nog volgen voor NL'se papieren te krijgen.fjordido schreef: ja de moeder bleek inderdaad een grijze te zijn! ik wist eigenlijk niets van dr behalve dat ze er leuk uitzag op de foto.
maar goed welke huidige hengsten fokken gra dan?? het lijkt me wel leuk hier een keer een veulen bij te fokken.
En verder idd het lijstje van nina93.
Het probleem met Brijol zou kunnen zijn dat hij in nederland niet op de keuring is geweest en geen proef in nederland heeft afgelegd.
(nederland en belgie gaat op het moment niet zo heel erg lekker, heb ik begrepen.)![]()
Het ziet er trouwens wel naar uit dat Brijol hier niet de enige blauwe blijft
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Moeder is toch Reykjagaard?
Volgens mij wel.. Reykjagaard is een dochter van mijn Jeskim..
Caija is dus nogal familie van Elvis, alleen de Briggen zit niet in Elvis..
Leuk zeg!! Deze merrie heeft ook wel wat van een andere dochter uit Reykjagaard, Yjarda, te bekijken op de site van Bart. Dat is een Reinar.
Hengst Aard, die in België staat en van Ginny is geweest is de gra uit Reykjagaard.
Volgens mij wel.. Reykjagaard is een dochter van mijn Jeskim..
Caija is dus nogal familie van Elvis, alleen de Briggen zit niet in Elvis..
Leuk zeg!! Deze merrie heeft ook wel wat van een andere dochter uit Reykjagaard, Yjarda, te bekijken op de site van Bart. Dat is een Reinar.
Hengst Aard, die in België staat en van Ginny is geweest is de gra uit Reykjagaard.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
esther! wat een superinfo zeg, dat is leuk! volgens mij heb jij helemaal gelijk wat betreft de naam van de moeder!
Yvette: dank je wel! het leuke was dat de paarden dit keer niet bang waren van de zwijnen. vorige x schrokken ze zich elke keer een hoedje als die dingen in de struiken op op het pad zaten. maar nu waren ze supercool
viv: leuk!! dat moet je echt doen hoor! gaan we lekker ook samen een ritje maken, als je dat leuk vind tenminste

Yvette: dank je wel! het leuke was dat de paarden dit keer niet bang waren van de zwijnen. vorige x schrokken ze zich elke keer een hoedje als die dingen in de struiken op op het pad zaten. maar nu waren ze supercool

viv: leuk!! dat moet je echt doen hoor! gaan we lekker ook samen een ritje maken, als je dat leuk vind tenminste

oh trouwens!!! aanstaande vrijdag ga ik mijn nieuwe kleine meisje ophalen!! joepie!!!
het gaat een lange rit worden, maar dat heb ik ervoor over. en omdat ik haar niet alleen wil laten reizen (het is de eerste keer voor haar in een trailer!), neem ik ido mee. die is gek op reizen dus dat is geen straf voor hem.
wat vinden jullie? zal ik voor de zekerheid een sederingspasta kopen bij de DA? voor als ze heibel maakt in de trailer?
het gaat een lange rit worden, maar dat heb ik ervoor over. en omdat ik haar niet alleen wil laten reizen (het is de eerste keer voor haar in een trailer!), neem ik ido mee. die is gek op reizen dus dat is geen straf voor hem.
wat vinden jullie? zal ik voor de zekerheid een sederingspasta kopen bij de DA? voor als ze heibel maakt in de trailer?
Hoi Iloon, sederingspasta werkt alleen goed als je het vooraf geeft voordat ze heisa maakt, anders zit er al veel adrenaline in en werkt het niet echt super. Wat dat aangaat zou ik dan eerder bachbloesem spray halen, dat kalmeert ook maar maakt ze niet lusteloos. Maar zeker als ze een trailermaatje heeft zal het wel rustig verlopen denk ik...
Welnee joh vaak vinden die ukkies het alleen maar retegaaf in ene rijdende stal. Zorg voor voldoende hooi (neem extra mee), zet dr kort vast (wel zo dat ze net bij het hooi kan natuurlijk) zodat ze niet over of onder de stang door kan.fjordido schreef: wat vinden jullie? zal ik voor de zekerheid een sederingspasta kopen bij de DA? voor als ze heibel maakt in de trailer?
Maar met een ervaren rot als Idiootje ernaast heb je echt geen pasta nodig hoor.