Monty goes Cadiz @ HE de pics... (filmpjes toegevoegd)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Viv

Monty goes Cadiz @ HE de pics... (filmpjes toegevoegd)

Bericht door Viv » vr 12 sep 2008, 20:38

Nou vandaag was het zo ver. Dé clinic met Monty Roberts...
's morgens om 9u vertrokken met stralend zonnetje wat bij Dordrecht al omsloeg in hevige mist en miezer (hoe dichter bij Dort?) en wat al snel overging in hevige regenbuien.
En uiteraard, het kon niet op, bij Eindhoven stilstaand verkeer ivm afgevallen lading. Tuurlijk joh kan er ook nog wel bij.

Dus uiteindelijk kwamen we precies op tijd aan op HE, dachten we.
Ik op naar de stand van MR waar niemand was?? Bleek dat ze allemaal in de BITpiste bezig waren. Naja best wachten we daar even op. Ondertussen stond Cadiz nog steeds op de trailer omdat het zo regende (hadden ook geen deken mee).
Na dik een half uur had ik eindelijk uitgevogeld waar we moesten zijn en hoe we moesten lopen. Melden bij het standje en dan zou er iemand meelopen, prima moet lukken. Clinic was half uurtje later omdat er iets uitliep.

Dus half 2 Cadiz van de trailer getrokken die helemaal uit zn panty ging want hij zag het 4span shetjes van Marijke Hammink (kennisje van ons bij de Olthuusjes die Wereldkampioen is geworden). Okeeeejjj dat wordt nog een leuke klus straks alssie in een stuiterbui is.
Snel nette shirtjes aangetrokken en op naar de stand.

Daar aangekomen was er weer niemand en ook weer niemand die ons zou begleiden, dus zijn zelf maar richting bak gelopen want we stonden weg te regenen. Maar waar we vervolgens weer niet wisten waar we naar binnen moesten :( Handig zo'n ingang tussen de vrachtwagens.

Maargoed eenmaal aangekomen kon het feest beginnen.

Cadiz mocht meteen de bak in waar hij een ander halster omkreeg:
Afbeelding
Afbeelding

En daar ging mn ventje... braaf meelopend met Karel die ook uit Bergschenhoek bleek te komen :D
Afbeelding

Meeting met Monty en spray
Afbeelding

En even kijken offie het écht eng vind... uhhmm ja dus..
Afbeelding

Brave poownie wachtend op wat komen gaat.
Afbeelding

En toen join uppen, naja dat kenttie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Filmpje loswerken:
Afbeelding

Join up:
Afbeelding

Stokkie pesten:
Afbeelding

Deze vind ik echt briljant, op en top cadiz alssie kwaad is en vind dattie onterrecht behandeld wordt:
Boos 1:
Afbeelding
Boos 2:
Afbeelding
Boos 3:
Afbeelding

Na het insluiten gingen ze weer met de spray aan de gang
Afbeelding

Afbeelding

Je ziet aan dat hele hoofd van cadiz dattie het er écht niet mee eens is
Afbeelding

de filmpjes:
Sprayen terwijl hij opgesloten zit:
Afbeelding
Afbeelding

Wat hij daarna nog even leuk demonstreerde door weer net zo te reageren als daarvoor. _O-

We krijgen nog wel binnenkort thuis een keer hulp van Annemarie vd Toorn, gevalletje nazorg. Maar denk niet dat we met deze methode veel opschieten.
Laatst gewijzigd door Viv op vr 12 sep 2008, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Lotte

Bericht door Lotte » vr 12 sep 2008, 20:44

Dus al met al niet veel mee opgeschoten, of begrijp ik dat verkeerd? Wel heel bijzonder om Monty Roberts te ontmoeten lijkt me!
Ody was vroeger ook als de dood voor sprays, is gelukkig ook helemala goed gekomen. :P :D
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 12 sep 2008, 20:46

Heb je ook het idee dat die angst ergens vandaan komt Viv? Jammer dat het niet gelukt is.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Viv

Bericht door Viv » vr 12 sep 2008, 20:48

Ja het moet ergens vandaan komen want hij had het al toen we hem kregen. Maarja hoe en wat, geen idee.

Zijn er idd niks mee opgeschoten vooralsnog. Behalve dan dattie nu ook in zn broekje poept van plastikzakjes die ritselen :(
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 12 sep 2008, 20:49

Haha, wat een verhaal zeg! Ik vroeg me altijd al af of hem álles lukte, maar er zijn dus ook echte probleemgevallen, haha. En dan ook nog wel zo'n mak fjordenpaard. Hopen dat je wel wat aan de thuiszorg hebt!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
yvette

Bericht door yvette » vr 12 sep 2008, 20:51

Echt niet alles lukt natuurlijk in 1 keer. Zou ook wel gek zijn. Ach, misschien groeit hij er wel overheen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
douwina

Bericht door douwina » vr 12 sep 2008, 21:19

Er hoeft niet perse iets voorgevallen te zijn vroeger hoor. Ylirjana is bij ons geboren en heeft er altijd al een hekel aan gehad. Die reageerde net zoals Cadiz. 't is nu gelukkig wel een heel stuk beter maar ze heeft nog steeds een hekel aan het sprayen vooral als ik richting haar hoofd ga.

Wel jammer dat de Monty Roberts methode niet bij Ceesje werkt.......heb je nog wel tips van hem gekregen?
Viv

Bericht door Viv » vr 12 sep 2008, 21:21

Ja joh we gaan gewoon uit van het laatste, zomer en keuringsseizoen is toch voorbij dus volgend jaar zomer zien we wel weer verder wat ons betrefet.

Ik ga ff filmpjes ertussen plekken, sommigen zijn echt hilarisch....
Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 12 sep 2008, 21:36

Hihi Cadiz is wel een echte Fjord hoor als ik hem zo zie gaan!
Ilonk vond spray altijd vreselijk, ik was een stuk jonger toen (goh dat heb je als je je poownie al 17 jaar hebt) en ging gewoon op haar zitten, kon ze niet weg... Wellicht niet de beste manier om het een paard te leren maar het is wel gelukt, ze kijkt niet meer op of om. Zou het niet weer zo doen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 12 sep 2008, 21:44

Wat grappig om dit zo te zien. Lijkt net onze obstakeltraining van zaterdag. Was ook emt een stok met plastic zak en balonnen eraan en spuiten tot ze er tegen konden.
Jammer dat Cees het zo eng vind. Misschien dat de nacursus wel werkt
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Viv

Bericht door Viv » vr 12 sep 2008, 21:47

Ach we zien wel, ik wil hem zelf eigenlijk rust geven nu. Hij was echt dood toen we thuiskwamen.
Aleen de keuring nog en dan is het klaar tot volgend voorjaar. Hij heeft zo enorm veel geleerd de afgelopen 8 maanden, tijd om dat eens te gaan verwerken verder in dat koppie.
Alleen beetje grondwerk tussendoor als basis maar verder niks nieuws aanleren.
Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 12 sep 2008, 21:49

Cadiz is gewoon een ontzettend brave poownie en dat hij dat spuiten eng vind, ach ja daar valt ook wel mee te leven.
Kan me voorstellen dat hij dood moe was! Zou ik ook zijn, op naar de CK en dan...winterslaap!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Viv

Bericht door Viv » vr 12 sep 2008, 21:58

Idd ons idee, dat spuiten komt ooit wel. Enige nadeel is dattie ook flipt als een ander paard wordt ingespoten. Of als er op een waterslang een sproeikop zit. Daarom willen we hem er overheen helpen.
Afbeelding
colunder

Bericht door colunder » vr 12 sep 2008, 22:25

interessant om te zien, jammer dat je er weinig mee opgeschoten ben!
Amber is ook panisch voor sprayen,gaat echt helemaal over de rooie!
ik ben benieuwd hoe het met de nazorg gaat.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » za 13 sep 2008, 05:37

Cadiz :L :L
Machtig om te zien hoe hij zo tegensputterd, heb er wel effe om gelachen.
Tuurlijk idd jammer dat je er niet echt mee bent opgeschoten.
Maar dat met de spray komt vast wel een keer goed naarmate de jaren verstrijken.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » za 13 sep 2008, 06:53

hahaha geweldig! t ziet er wel leuk uit..... meneer lekker boos....

uniek kan ook niet tegen spuiten en daar is ook nooit wat geks mee gebeurd..... net als het scheerapparaat.... de geluiden wordt ze gewoon panisch van.......... nou ja dat nemen we dan maar met een korrel zout O:)

en wie weet komt ceesje er nog overheen :D

maar toch lijkt het me idd niet helemaal de manier... zo met een stel vreemde min of meer op te sluiten en spuiten maar.......
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 13 sep 2008, 07:35

Heb net de filmpjes even bekeken, maar ik vind dit ook niet dé manier denk ik. Ik doe het liever met vertrouwen dan zo met dwang geloof ik.
Maar ik zou me niet teveel verheugen op dat "er wel overheen groeien" Viv. Jackie was tot op zijn 33e panisch voor spuitbussen. Zelfs toen hij zo oud was konden we het niet voor elkaar krijgen met hem, hij was niet te houden. Het was zelfs zo erg dat als ik met de spuitbus iets op de spons deed, hij al bang voor de spons was.....kon ik niet met de spons bij hem in de buurt komen.
Ach, er moet ook íets in zitten toch? Cadiz is verder toch bijna het ideale paardje?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 13 sep 2008, 07:54

Ik heb nu ook de filmpjes gezien.

"He's friendly, he wants to shake hands" _O-
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » za 13 sep 2008, 08:36

Ja idd geweldige aktie van Cadiz met zijn voorbeen.Pissig staan stampen. Wel leuk om het zo op flim te zien. Wie weet kan Annemarie jullie op een rustigere manier op weg helpen. Nu moest het allemaal snel in een half uur.
Wodan en ik M1+10
Ingele

Bericht door Ingele » za 13 sep 2008, 08:44

-post aangepast omdat ik nogal wat pb's heb gehad inmiddels van monty aanhangers }> -
Laatst gewijzigd door Ingele op ma 15 sep 2008, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie