springwedstrijd gehad en zeer goed resultaat

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Jowien

springwedstrijd gehad en zeer goed resultaat

Bericht door Jowien » zo 08 jun 2008, 18:11

Vandaag had ik met Orlinde springwedstrijd op de ponyclub (Hofgeestruiters) in Velserbroek. Ik had ingeschreven voor 60-80cm en 80-100cm. Dat laatste is wel een beetje een uitdaging zeg maar, voor het eerst dat ik het aandurfde. Maar we gaan zo lekker in de springlessen de laatste tijd dat ik het wel eens wilde proberen.
Natuurlijk tussen de knotjes, geen enkele andere pony deed mee.
Eerst was ik ringmeester voor de 20-40cm en 40-60cm, dus ik heb goed kunnen kijken welke lijntjes werken en welke niet. (Hoewel dat later toch soms anders bleek te zijn toen de hindernissen hoger werden.)

Bij de 60-80cm gingen we heel geconcentreerd en rustig rond, en we ging foutloos! *o/* Dus barrage rijden. Ook die foutloos! *o/* *o/*
Maar ja, niet zo snel als knotjes, dus we waren 2e. De rest had geen (foutloze) barrage.

Toen de 80-100cm. Ons record ligt op 105cm voor een losse hindernis. Dus weer opperste concentratie. Pownie doet t wel, als ik het maar goed doe. Niet te snel, wel goed actief vlak voor de hindernis, recht aanrijden, niet te vroeg naar voren zitten, boven de hindernis al aangeven waar we heen gaan zodat ze in de goede galop gaat.... wat een hoop om aan te denken! Maar het ging goed, erg goed zelfs, we bleven tot de laatste hidernis foutloos. Tja, toen die laatste. De een-na-laatste was een dubbel, toen een raar bochtje en de laatste, een hoge steilsprong. Ik stuurde de bocht niet goed, waardoor Orlinde weigerde/ erlangs floepte. En daarbij schoof ik uit het zadel. Hindernisstaander omver, ik in het zand. :o
Weer opgestapt (niks bezeerd, pownie stond te wachten) en weer geprobeerd. Ze weigerde nog 2x en toen gingen we er toch nog ruim over. :+
De enige andere deelneemster had op hindernis 1 een balk eraf en ook op de laatste een rare sprong en een balk eraf. Zij bleef wel zitten.

Hoewel we geen prijs hadden (prijzen waren waardebonnen van ruitershop en emmers voer) ben ik heeeeel trots op mijn pownie. Even met haar 1,38m tussen de knotjes laten zien wat een fjord kan! :+:
En dan daarna het commentaar (goed bedoeld hoor): "tjsonge, jouw pony ging wel goed he, dat zou je niet zeggen als je haar zo ziet" (bijbehorend beeld: schattige kleine Fjord braaf op standby-stand met oren op half zeven).
Thuis Orlinde even lekker afgespoten, een grote bak slobber met appel en wortel en weer lekker in de wei! Ons weekend is weer top! :wave:
colunder

Bericht door colunder » zo 08 jun 2008, 18:35

zo, jij hebt ze even laten zien dat een fjord zo suf nog niet is!!
goed gedaan hoor, gelukkig heb je je niet bezeerd door je val!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 08 jun 2008, 18:37

dat klinkt super!
knap hoor doe het je niet na :n

wel leuk dat jullie de jury verbaasde :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Krista

Bericht door Krista » zo 08 jun 2008, 20:04

Goed gedaan zeg van jullie! Hopelijk heb je je niet al te zeer gedaan met je val!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » zo 08 jun 2008, 22:17

Haha, standby stand! Wist trouwens niet dat Orlinde zo klein was. Knap gedaan hoor!
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Vera

Bericht door Vera » ma 09 jun 2008, 11:16

gedurfd hoor!

kwam je nog je springdiploma halen eind juni?
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 09 jun 2008, 11:17

*o/* Super !! Lekker blijven doen en oefenen !
Ik wil wel fotos hoor :)) !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Jowien

Bericht door Jowien » di 10 jun 2008, 11:31

@ Amber: helaas geen foto's van deze parcoursjes. Wil ik ook wel zien, ik zie natuurlijk zelf nooit hoe ze springt en hoe ik erop zit ;) . Maar ze schijnt een aardige techniek te hebben (aldus het publiek).

@ Vera: ik heb mijn L-springen al van Fjordsport! .... en M-springen is wel weer wat veel gevraagd. Ik zou mischien komen voor LL-dressuur maar er is een familiefeest, dus in het najaar doe ik wel mee (of de zadelproef).
Lisa

Bericht door Lisa » di 10 jun 2008, 12:58

Wat goed!!! Mijn record is tot nu toe 90 cm maar ze kan hoger, maar ik durf niet zo goed!
Wat goed hoor!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Plaats reactie