Contributie Vereniging, ongeacht gebreken verplicht ?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Amber_

Contributie Vereniging, ongeacht gebreken verplicht ?

Bericht door Amber_ » di 03 jun 2008, 20:49

HEEL verhaal.. maar zit er echt mee 8)7
Geld groeit niet op mijn rug !! :(

Ik heb het op bokt staan en ik hoop echt dat jullie ook een mening of juist tips hebben voor mij.
Of gewoon iets over kwijt willen.. graag.

Mag gewoon hier hoor :).

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... #p37451529
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
lientje

Bericht door lientje » di 03 jun 2008, 21:00

IK vind het belachelijk. Ik vind dat een ieder op zijn niveau moeten kunnen trainen en lessen ongeacht de stokmaat van het dier.
Er zijn ook zat paarden die maar 50 cm springen, die mogen dan wel in die les :S

Lekker logisch....

Ik zou het gesprek aangaan en anders per direct je lidmaatschap opzeggen en lekker ergens anders heen gaan of priveles gaan nemen.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 03 jun 2008, 21:38

Wat dacht je ervan om de knhs is te bellen en kijken wat die ervan zeggen en te klagen over de vereniging?

Ik vind het schandalig. Fjordy en jij hebben bewezen paard-waardig te zijn.

Als je niks met die vereniging kan regelen en via de knhs niet verder komt, check dan is bij een rechtsbijstandverzekering wat je hiermee kan om je centen terug te krijgen en weg te gaan.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
colunder

Bericht door colunder » di 03 jun 2008, 21:41

belachelijk zeg,ik reed met collin ook bij de paarden en had toen een instructuur die steeds iets hoger ging tot niemand meer wou of durfde en collin bleef altijd over met een kwpn er.
die instructuur vond dat juist leuk!
ik vind het niet kunnen dat jij niet zelf aan mag geven op welk niveau je les wilt.
maar ik ben bang dat je wel moet betalen,in ieder geval voor de lessen die je wel gehad hebt.
misschien eens informeren bij de federatie waar de vereniging onder valt.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Viv

Bericht door Viv » wo 04 jun 2008, 04:43

Dit hele verhaal naar de KNHS mailen en vragen wat je hier mee aanmoet. Zij zullen contact opnemen met je RV en waarschijnlijk instructeur.
Je hebt al ruim bewezen dat je wel meer aankan dan 50cm lijkt me zo.
Zou zowizo een gesprek aangaan met het bestuur en daarna je lidmaatschap per direct opzeggen en alleen de genoten "lessen" betalen. Zat verenigngen waar je wel normaal les krijgt.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 04 jun 2008, 05:46

ik zou ook even naar de knhs bellen ja!
moet je volgens hun 290,- voor het hele jaar betalen? je hebt ook kans als je nu opzegt dat je na juli niet meer hoeft te betalen?!?!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 04 jun 2008, 06:01

Ik heb al contact gehad met ze over de andere club, maar zij konden er niks aan doen want het was gewoon een regel dat je een heel jaar betaalt, (behalve als je later in stroomt). Ik ga die brief schrijven en ben benieuwd wat eruit komt.
lientje schreef:IK vind het belachelijk. Ik vind dat een ieder op zijn niveau moeten kunnen trainen en lessen ongeacht de stokmaat van het dier.
Er zijn ook zat paarden die maar 50 cm springen, die mogen dan wel in die les :S

Lekker logisch....

Ik zou het gesprek aangaan en anders per direct je lidmaatschap opzeggen en lekker ergens anders heen gaan of priveles gaan nemen.
Ik vind het ook een belachelijke regel. En idd in de 1e les zit alles door elkaar, jonge paarden, oudere vrouwen.. waardoor je echt blijft hangen op 50cm.

Probleem is, is dat ik al een gesprek heb gehad met de voorzitter van de club. Helaas was die het met mijn instructeur eens :? . Het kwam er op neer dat ze het nu zo hebben aangepast voor mij dat er wel mogelijkheid is om hoger te komen, maar alleen als mijn instructeur dat vind. En dat is nu niet het geval.

Maar wanneer dan wel ? Ja dat moesten ze in de lessen zien, ook dat ik mee kwam op het Hoekelum Parcours hier in Bennekom, en er dus 2 van de 2de les uit reed, maakte niks uit en moest in 1e les blijven :n.

Orion1996 schreef:Wat dacht je ervan om de knhs is te bellen en kijken wat die ervan zeggen en te klagen over de vereniging?

Ik vind het schandalig. Fjordy en jij hebben bewezen paard-waardig te zijn.

Als je niks met die vereniging kan regelen en via de knhs niet verder komt, check dan is bij een rechtsbijstandverzekering wat je hiermee kan om je centen terug te krijgen en weg te gaan.
Dat wist ik niet, dat het bij KNHS kon. Zij zeiden dat iedere club hun eigen reglementen mochten hebben.

colunder schreef: maar ik ben bang dat je wel moet betalen,in ieder geval voor de lessen die je wel gehad hebt.
misschien eens informeren bij de federatie waar de vereniging onder valt.
Dat snap ik idd ook goed, ik betaal gewoon mijn startkaart, en lessen en oefenparcour die ik gereden heb. Maar dat werd een beetje opzij geschoven toen ik hun aan de lijn had. Nu wil ik dus zeg maar een ondertoon maken door een laatste brief te schrijven.
Viv schreef:Dit hele verhaal naar de KNHS mailen en vragen wat je hier mee aanmoet. Zij zullen contact opnemen met je RV en waarschijnlijk instructeur.
Je hebt al ruim bewezen dat je wel meer aankan dan 50cm lijkt me zo.
Zou zowizo een gesprek aangaan met het bestuur en daarna je lidmaatschap per direct opzeggen en alleen de genoten "lessen" betalen. Zat verenigngen waar je wel normaal les krijgt.
Ik heb idd al een springles bij een andere meegereden, nou super :j. Veel geoefenend op bepaalde dingen waar ik bij mijn club naar kan fluiten. Want het is immers een groepsles waar iedereen iets aan moet hebben. :?

Bestuur is het helaas met mijn instructeur eens, daar krijg ik niks meer van los. Als ik nu de lessen betaal en zo, kunnen zij dan ook per direct mijn startkaart op zeggen ? Of neem ik die dan weer mee naar de volgende club ? Want ben er beetje bang voor dat ik dan voorlopig niet kan starten.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Hilly
Contacteer:

Bericht door Hilly » wo 04 jun 2008, 06:34

Amber:
Als eerste zou ik een aangetekende brief sturen naar het bestuur waarin je aangeeft het niet eens te zijn met de gang van zaken en dat je je geld terugwilt.

Wellicht reageren ze daar negatief op, dus dat jij je geld niet terugkrijgt.

Vervolgens zou ik advies inwinnen bij een rechtswinkel. Het eerste gesprek daar is gratis en als zij even een briefje sturen dan maakt dat vaak veel indruk.

In ieder geval zou ik het er niet bij laten zitten. Je hoeft het niet boos af te handelen maar je moet wel assertief zijn. En slim handelen dus brieven, telefoontjes, gesprekken e.d. vastleggen op papier en aangetekend versturen. Dat is voor eventuele bemiddeling later altijd handig.

Succes er mee en ik vind het heel vervelend voor je.

Gr. Hilde
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Krista

Bericht door Krista » wo 04 jun 2008, 09:06

Amber heb je de contributie voor 2008 al wel of niet betaald dat is me niet helemaal duidelijk?
Als je het wel hebt betaald zou ik de werkwijze van Hilly voorstellen.
Als je het niet hebt betaald zou ik alleen de gereden lessen plus de contributie betalen en de rest lekker laten zitten, mn lidmaatschap opzeggen en per direct me bij een andere vereniging aanmelden. Je bent dan wel een paar weken startkaartloos misschien. Bel anders even met de KNHS.
Ik herken je situatie wel hoor. Ben zelf met Oos paar jaar geleden lid geweest van een RV in Bennekom. Werd ook in een waardeloze les gepropt. Er was ook "niks anders" voor een fjord. Reed je een uur rond, kreeg je 1 keer te horen "tenen naar binnen" of "goed voor een fjord zeg". Waardeloze club, waardeloze mensen. En toen Oos en ik de L1 rubriek wonnen op het Hoekelum concours kan er nog geen felicitatie af. Ik ben gewoon weggegaan. Had al betaald en dacht toen ook verrek er maar mee, ik ben toen gelijk lid geworden van Fjovrili. Startkaartlid, is goedkoop en dan kan ik zelf beslissen bij wie ik les.
Als het je niet echt om het geld zou zijn zou ik gewoon weggaan. Maar ja ik kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 04 jun 2008, 09:26

Ik zou het er ook niet bij laten zitten Amber. Gewoon brutaal zijn en alles uit de kast halen. Meestal nemen mensen genoegen met een nee en als je dan even doorzet dan is er ineens wel van alles mogelijk.

@Krista...toevallig de Harslo?
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Vera

Bericht door Vera » wo 04 jun 2008, 09:26

wat raar zeg, ik reed met vera ook altijd bij de paarden in de les.

Alleen nu rijd ik op eigen verzoek bij de pony's omdat ik dan in dezelfde les als annemarie rijd en daardoor niet vaker met de trailer heen en weer hoef.

bij ons stop je gewoon als het te hoog voor je word of als de instructie dat adviseert daarna springt de rest gewoon nog even door. dus op zich maakt het niet zoveel uit, alleen de afstanden natuurlijk. Maar omdat jij toch op wedstrijden bij de paarden uitkomt zou het logisch zijn als je in de anders les zou springen.

Ik zou nog eens met de instructeur praten en als dat niet helpt toch maar naar een andere vereniging op zoek gaan. Helaas ben ik bang dat je wel je geld kwijt bent.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Krista

Bericht door Krista » wo 04 jun 2008, 09:28

@Marijke: ja toevallig :D
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 04 jun 2008, 09:31

Ze mogen hun eigen regels wel hebben....maar als ze daarin rommelen en een instructeur laten beslissen die kennelijk de schurft heeft aan jou of je pony of jaloers is.... tja dan denk ik dat je er wel degelijk iets mee kan. Hun hebben zich aan de regels van de knhs te houden en dat doen ze geloof ik niet helemaal.

Bovendien moeten nieuwe regels of veranderingen besproken worden met de leden (daarvoor is het een vereniging) en er moet gestemd worden en je hoort bij het aanmelden die regels te zien te krijgen. Anders weet je nooit waar je voor tekend.
Als je ouders een rechtsbijstandverzekering hebben zou ik die even contacten, anders een rechtswinkel idd. Meer dan de tot nu toe geleverde diensten zou ik niet willen betalen.

Edit:

Ik heb ons bestuur is gebelt voor je en gevraagd.

In de statuten van de vereniging moet staan wat een bestuur mag veranderen zonder de leden hiervoor te laten stemmen. De instructeur is waarschijnlijk in dienst van de vereniging en die moet doen wat de vereniging zegt. Statuten en huishoudelijk regelement is voor elk lid zo te krijgen en moeten ze je geven, dus zorg dat je die gaat krijgen. Als daarin staat dat ze dit niet zonder leden mochten beslissen sta je redelijk sterk.
Onze voorzitter raadde je aan om de khns te bellen en dit daar voor te leggen.
Laatst gewijzigd door Orion1996 op wo 04 jun 2008, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 04 jun 2008, 09:32

Krista schreef:Amber heb je de contributie voor 2008 al wel of niet betaald dat is me niet helemaal duidelijk?
Als je het wel hebt betaald zou ik de werkwijze van Hilly voorstellen.
Als je het niet hebt betaald zou ik alleen de gereden lessen plus de contributie betalen en de rest lekker laten zitten, mn lidmaatschap opzeggen en per direct me bij een andere vereniging aanmelden. Je bent dan wel een paar weken startkaartloos misschien. Bel anders even met de KNHS.
Ik herken je situatie wel hoor. Ben zelf met Oos paar jaar geleden lid geweest van een RV in Bennekom. Werd ook in een waardeloze les gepropt. Er was ook "niks anders" voor een fjord. Reed je een uur rond, kreeg je 1 keer te horen "tenen naar binnen" of "goed voor een fjord zeg". Waardeloze club, waardeloze mensen. En toen Oos en ik de L1 rubriek wonnen op het Hoekelum concours kan er nog geen felicitatie af. Ik ben gewoon weggegaan. Had al betaald en dacht toen ook verrek er maar mee, ik ben toen gelijk lid geworden van Fjovrili. Startkaartlid, is goedkoop en dan kan ik zelf beslissen bij wie ik les.
Als het je niet echt om het geld zou zijn zou ik gewoon weggaan. Maar ja ik kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk.
Nee ik heb hem nog niet betaalt, wel moet hij deze week worden overgemaakt. Ik heb een keer met mijn instructeur aan de bel gehangen over wat ik voelde en wat ik ervan vond.. Er kwam uit dat het niet zijn bedoeling was en dat ik dan nog maar keer naar de les moest komen. Ik ben toen nog 1x geweest maar idd er kon niks meer vanaf dan: Hij springt goed voor een Fjord hoor. :n

Mijn portemonnee is momenteel heel leeg helaas, dat is het probleem. Ik ben sinds deze maand op mezelf en dat is te merken. Maar bij Fjovrili, betaal je daar alleen startkaart ? Want daar lessen idd gaat niet lukken. Maar als het zoveel schilt, dan stap ik over daarheen idd.
Marijke&Rosco schreef:Ik zou het er ook niet bij laten zitten Amber. Gewoon brutaal zijn en alles uit de kast halen. Meestal nemen mensen genoegen met een nee en als je dan even doorzet dan is er ineens wel van alles mogelijk.

@Krista...toevallig de Harslo?
Ik ga het nog wel proberen :j!
Vera schreef:wat raar zeg, ik reed met vera ook altijd bij de paarden in de les.

Alleen nu rijd ik op eigen verzoek bij de pony's omdat ik dan in dezelfde les als annemarie rijd en daardoor niet vaker met de trailer heen en weer hoef.

bij ons stop je gewoon als het te hoog voor je word of als de instructie dat adviseert daarna springt de rest gewoon nog even door. dus op zich maakt het niet zoveel uit, alleen de afstanden natuurlijk. Maar omdat jij toch op wedstrijden bij de paarden uitkomt zou het logisch zijn als je in de anders les zou springen.

Ik zou nog eens met de instructeur praten en als dat niet helpt toch maar naar een andere vereniging op zoek gaan. Helaas ben ik bang dat je wel je geld kwijt bent.
Ik heb nog aangeboden dan maar gewoon terug te gaan naar de Ponyles, waar ik in de laatste les mee sprong. Maar dat was ook geen optie omdat ik 18 was. Ik moest juist blij zijn dat zij mij de mogelijkheid geven om nog te komen lessen met mijn pony tussen hun paarden, zo werd mij het verteld.

Helaas liggen mijn instructeur en ik elkaar niet zo goed.. O:)
Hij kijkt goed op ons neer, ik heb er is naar gevraagt, maar er kwam uit dat dat absoluut niet de bedoeling was en dat als ik lekker op een fjordje wilde rijden ik dat zelf moest weten. Ja ja..
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 04 jun 2008, 09:33

@ Krista: haha ik had daar ook een instructeur die standaard vroeg wanneer er geveulend moest worden :+ (ik reed met een ruin). Hoewel Annette het een hele fijne instructeur vond heb ik het altijd een e*kel gevonden die moedwillig in soms gevaarlijke situaties heeft gebracht . Zo zie je maar dat het ook per persoon nog kan verschillen
Krista

Bericht door Krista » wo 04 jun 2008, 10:02

Amber je betaalt bij Fjovrili alleen je startkaart en een heel klein beetje contributie per jaar. Plus het is ook nog eens een gezellige club met hele leuke activiteiten waarvoor het een paar keer per jaar best de moeite waard is om naar Limburg af te reizen.
Ik kan het je zo uit mn hoofd niet zeggen maar volgens mij dus je startkaart, die kost overal evenveel (ik weet zo niet hoeveel), en dan betaal je aan Fjovrili nog 17,50 contributie plus 5 euro verplichte verzekering per jaar en dat is alles!
Kijk anders even op de site www.fjovrili.com of mail of bel even. Ze kunnen je vast verder helpen!
Zipper

Bericht door Zipper » wo 04 jun 2008, 10:21

Hoi, Ik ben ook lid van Fjovrili, er zijn daar wel lessen (1x per maand, ong.) Maar je bent helemaal niet verplicht om aan mee te doen!!
En het is zeker een gezellige club met leuke activiteiten waar je dan wel aan mee MAG doen!
serenza

Bericht door serenza » wo 04 jun 2008, 10:22

hai hai,

ik vind het echt schandalig!!!!!
JIj bepaald toch zeker zelf wel wat je start.
De persoon wordt betaald om les te geven en moet dat ook gewoon doen.
Tuurlijk kan ie zeggen wat hij zelf zou doen maar dit vind ik echt schandalig.
Ik zou echt direct overgaan op een andere vereniging.
Zou je dit niet met de knhs kunnen bespreken.
Dit is volgens mij niet normaal hoor.
Nou sterkte,

gr serena
Yoehoew YOLIEN (V.RONNIE) BEVALLEN VAN ANTON= FLOW 11-05-2009 OM 23.50UUR
LUNA (V BRIGGEN) BEVALLEN VAN REINAR= FLAIRE 26-05-2009 OM 02:45UUR
serenza

Bericht door serenza » wo 04 jun 2008, 10:24

ps en ik weet niet of die instructeur verstand heeft van paarden maar een fjord is een paard!!!!!!
wat een knuppel zeg
gr serena
Yoehoew YOLIEN (V.RONNIE) BEVALLEN VAN ANTON= FLOW 11-05-2009 OM 23.50UUR
LUNA (V BRIGGEN) BEVALLEN VAN REINAR= FLAIRE 26-05-2009 OM 02:45UUR
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 04 jun 2008, 10:49

Het is voor jou natuurlijk super balen en ik vind het ook onzin dat je niet mee mag springen in een les waar wel wat hoger gegaan wordt, maar nu ik er over nagedacht heb kan ik me wel voorstellen dat het voor een instructeur misschien wel lastig is om een pony voor het springen in een paardenles te hebben. Natuurlijk spring je ook wedstrijden dus is het voor jou heel vervelend, maar pony's zetten wel andere passen dan paarden en als het goed is telt een instructeur passen tussen hindernissen op basis van paarden. Er vanuit gaande dat er meer dan 1 hindernis gesprongen wordt. Door het niet uitkomen kunnen er natuurlijk best vervelende dingen gebeuren. Maar mocht dat het probleem zijn dan zouden ze je via de vereniging desnoods bij de springles bij de pony's mee kunnen laten rijden op niveau dat gelijk staat met b paarden. Dat is ook niet ideaal omdat dan de afstanden ook korter zijn en je dan weer anders moet tellen tijdens wedstrijden.

Nogmaals ik weet dat je tussen de paarden prima een parcours rondkomt met Fjordy maar ik denk dat er meer achter zit dan fjordendiscriminatie. Maar dat neemt niet weg dat ze er op een onhandige manier mee omgaan natuurlijk.
Plaats reactie