Texel!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Lotte

Bericht door Lotte » za 17 mei 2008, 08:24

Nee, wist ik niet..;) Maar heb je een PM gestuurd!
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
marjanschut

Bericht door marjanschut » za 17 mei 2008, 08:49

Lotte schreef:Wat ik mij nog afvroeg aan de mensen die de oversteek eerder hebben gedaan, hoe reageren de paarden op de boot?
Misschien even goed om te weten.
Als je met je paardje op de boot wilt krijg je altijd voorrang ook al is het nog zo druk je hoeft nooit tewachten.
Je paardje moet natuurlijk wel een kwartiertje in de trailer op de boot stil staan maar dat levert eigenlijk nooit problemen op.

Voor alle mensen die naar Texel gaan wij hebben op Texel gewoond en een van onze fjorden staat er nog steeds.
Nanneke staat op manege Elzenhof in de Koog. Wie van jullie wil haar een knuffel brengen?
Lotte

Bericht door Lotte » za 17 mei 2008, 11:03

Bedankt voor je reactie!
Ik ben totaal niet bekend op Texel, maar als we in de buurt zitten van manege Elzenhof wil ik haar wel even een bezoekje brengen hoor! ;)
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » za 17 mei 2008, 20:59

marjanschut schreef:
Lotte schreef:Wat ik mij nog afvroeg aan de mensen die de oversteek eerder hebben gedaan, hoe reageren de paarden op de boot?
Misschien even goed om te weten.
Als je met je paardje op de boot wilt krijg je altijd voorrang ook al is het nog zo druk je hoeft nooit tewachten.
Je paardje moet natuurlijk wel een kwartiertje in de trailer op de boot stil staan maar dat levert eigenlijk nooit problemen op.

Voor alle mensen die naar Texel gaan wij hebben op Texel gewoond en een van onze fjorden staat er nog steeds.
Nanneke staat op manege Elzenhof in de Koog. Wie van jullie wil haar een knuffel brengen?
Een vriend van mij werkt bij Elzenhof en rijd wel op Nanneke! Ik zal eens vragen hoe het met haar gaat!
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
marjanschut

Bericht door marjanschut » zo 18 mei 2008, 11:24

Evaliensvenna schreef:
Een vriend van mij werkt bij Elzenhof en rijd wel op Nanneke! Ik zal eens vragen hoe het met haar gaat!
Mag ik vragen hoe die vriend heet, misschien kennen we hem.
We hebben gelukkig heel veel contact met de eigenaren en ook met de meiden die daar op Nanneke rijden.
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 18 mei 2008, 12:33

dat klinkt goed zo'n vakantie op Texel! op zo'n pontje naar de overkant met paard in de trailer lijkt mij ook spannend.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » zo 18 mei 2008, 15:42

Jet&Erna schreef:dat klinkt goed zo'n vakantie op Texel! op zo'n pontje naar de overkant met paard in de trailer lijkt mij ook spannend.
Het is geen pontje hoor, het is een schip waar 300 auto's op kunnen, met een lunch buffet en 6 liften erin. Voor meer info kun je kijken op www.teso.nl
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 18 mei 2008, 18:09

dat is inderdaad geen klein schip!! :o
als je het verloren bent
...'

skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » di 29 jul 2008, 19:20

Ik ben inmiddels alweer een tijdje terug van de vakantie, maar heb het druk gehad met werken.
Viel ff vies tegen om gelijk de maandag weer te moeten beginnen met werken als je op een zondag terug komt :O

We zijn alle dagen, behalve de laatste zaterdag naar het strand geweest. Skreia heeft een aantal keer voor de wagen gelopen, maar ook lekker onder het zadel en de zaterdag dat we niet naar het strand zijn geweest in 2-span met Janneke (Friese merrie)!!

Naast het rijden zijn we ook naar het Schapentheater (http://www.noordkroon.nl/) geweest wat erg grappig was, naar een schapenboerderij, natuurlijk naar Ecomare en naar The Eagles Ranch met allemaal Paint Horses http://www.eaglesranch.com/ned/frames/frameset.htm :~
Dit was mijn poepie, had hem zo mee willen nemen:
Afbeelding
Geslacht ruinen / geldings
Ras Paint
Geboortejaar 2006
Dam Smokin Pepp O Lena
Sire Luckys Gold Piece
Kleur Bay/Solid

De foto's volgen nog :j
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » di 29 jul 2008, 20:12

Wij gaan komende vrijdag! Heb er zoveel zin in :))
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Bernice

Bericht door Bernice » di 29 jul 2008, 20:43

Op de ranch waar je bent geweest staat een hengst en daar wil mijn vriendin haar paard door laten dekken :D Wat grappig!
Lotte

Bericht door Lotte » wo 30 jul 2008, 11:06

En hoe vond je je vakantie op Texel? Viel de bootreis mee? Wij gaan over drie weken, heb er ook heel veel zin in!! Ben dan ook erg benieuwd naar je foto's..:P

Charret veel plezier!! :D
Muis
Contacteer:

Bericht door Muis » wo 30 jul 2008, 11:30

ik ben er nu ook nog.. ga vrijdag weer weg.. :(
als je van de boot af komt rijden, alleen maar recht door kan je vlekkie zien staan, net voor een rotonde aan de rechterkant ;)
Laatst gewijzigd door Muis op wo 30 jul 2008, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Vlekkie Z1 +1
Lando M2
yvette

Bericht door yvette » wo 30 jul 2008, 11:32

Ik vind de bootreis met paarden prima te doen. Ze hebben er echt geen idee van dat ze op een boot staan.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Charret

Bericht door Charret » wo 30 jul 2008, 11:33

Goed om te horen, ik maakte me daar wel een beetje druk om.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » wo 30 jul 2008, 11:59

zo te lezen heb je een leuke tijd achter de rug op Texel! de bootreis kan je dus aanraden om dat te doen met je paard.
als je het verloren bent
...'

yvette

Bericht door yvette » wo 30 jul 2008, 13:07

Als je paard makkelijk op de trailer staat als die stilstaat is er geen probleem. Geen idee hoeveel beweging er in de boot zit als het heel wild weer is, dat heb ik nog niet meegemaakt.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » vr 01 aug 2008, 16:56

We hebben het zeker naar ons zin gehad en het weer was op Texel gelukkig beter dan in Rotterdam in die week.
De bootreis valt heel erg mee, Skreia stond gewoon lekker hooi te eten :D
Op de terugweg hadden we een oudere boot en die maakte wat meer herrie en bewoog meer, 1 van de paarden had daar toen wel last van (stond te trillen)
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » vr 01 aug 2008, 18:14

geslaagde reis en overtocht voor de paarden, fijn!

het begint te kriebelen om ook naar Texel af te reizen met de paarden. Ligt dichterbij dan het strand in het westen.
als je het verloren bent
...'

Plaats reactie