Het gaat goed met Ilonk, ze heeft niet meer kreupel gelopen sinds ik weg ben gegaan en we zijn weer aan het opbouwen. Momenteel stappen we nog heel erg veel (tot een uur of 3 per keer) en doen de andere dagen hele kleine beetjes draven. Ik bouw bewust heel erg langzaam op via een schema dat ik heb van een sportfysioloog, Tonkie die met haar IJslanders endurance rijdt. Liever nu te langzaam dan te snel en wat forceren. Dit is de laatste keer dat ik met Ilonk probeer weer echt aan het werk te gaan, als het nu fout gaat dan houdt het op. Ilonk heeft jammer genoeg vorige week alweer bewezen dat haar eczeem heel erg heftig is door gaten in buik te schuren. Gelukkig kreeg ik dit snel onder controle maar het lijkt toch echt elk jaar erger te worden, ik wacht met angst en beven tot ze haar buik weer kapot schuurt (en dan oedeem plekken krijgt die heel heet aanvoelen) en ze haar hoofd van ogen tot neusgaten weer kaal schuurt. Weidedecoratie zit er niet in, dus Ilonk moet gewoon goed blijven!
Een doel heb ik met Ilonk niet meer, wat eigenlijk heel erg veel rust geeft. Ik heb een paard wel om mee te werken dus Ilonk moet wel weer aan de bak, wat ze ook erg leuk vindt. Wellicht dat ze later haar opvolger kan opleiden bij de eerste stappen in de endurance. (Jammer genoeg heeft de man die mij zijn merrie wilde verkopen besloten haar niet meer weg te doen dus ik ga rustig aan rond kijken voor wat anders.) Misschien dat ze met Jael nog eens een klasse I rijdt, ik vind daar niets aan en zij wel. Mocht alles helemaal super gaan zou het kunnen zijn dat ze nog eens een klasse II rijdt, we zullen wel zien. Wat ik wil (klasse IV en zware meerdaagsen) kan ze niet meer. Dus nu geniet ik van wat ze wel kan.
Ilonka in de wei 3 mei

Op weg naar de Regge om te zwemmen, samen met Mutox die al bijna een paarden hond wordt!

Zwemmen vindt Ilonk wel leuk, Mutox kan er alleen in tot zijn borst daarna gaat hij panieken (natte pik, aarrrggghhh!) en veel te hard blaffen

Mariska kwam rijden maar Mariel had Nobby mee naar de les genomen dus ja Maris had geen rijpaard meer. Daar kwamen Pluk (de grijze) en Krummel (de bruine dus) handig van pas. Mutox is qua stokmaat eigenlijk evengroot als Pluk. Hij vond Krummel wel gezellig dus wie weet wordt het ooit nog een trojka.

Ilonk op de oprit vandaag

Ilonk was niet oplettend tot Reina er aankwam ineens had ze toch nog wel wat interesse voor de rest van de wereld
[

Gelukkig is de grasmaaier stuk en kan Ilonk lekker grazen in de de tuin. Fijn de grasje uittrekken, even rollen. Zo als de grasmaaier terug is valt er in elk geval niet meer normaal te maaien.

Mooi hoofdje heeft ze hier