Hoe maak je juist niet een mooie foto...

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Mir

Hoe maak je juist niet een mooie foto...

Bericht door Mir » za 22 mar 2008, 18:46

Geïnspireerd door Yvonne met haar foto's op regenachtige dag, dacht ik "Goh, laat ik weer eens wat foto's maken van de beestenboel". Niet eens zozeer om hier neer te zetten, maar ik wilde mijn fotokunst toch met jullie delen (onee, ik bedoel hiermee mijn volkomen gebrek eraan...).
Project 1 was de jarige van vandaag, Wobbe is 15 geworden. Hieronder hoe ze er tegenwoordig meestal aan toe is :+ .
Afbeelding

Vooruit nog een "actiefoto"van jarige jet, na deze actie draaide ze zich om en viel weer in slaap 8)7 .
Afbeelding
Natuurlijk een flutfoto maar ik werd nogal lastig gevallen door een geschift beest:
Afbeelding
Conclusie, met deze beesten valt niet te fotograferen, ze zitten of op alle verkeerde plekken of ze vallen in slaap.

Dus, volgende project. Dat wordt dan Roos, 27 jaar jong en het idee was om haar van overtollig haar te verlossen. Nouja, qua poseerfoto ben ik wederom gezakt.
Afbeelding
Oh en Roos is absoluut niet vet, dit is allemaal HAAR. Ik ben echt heel erg geschrokken van de hoeveelheid haar, ik hoop dat het er dit jaar nog allemaal vanaf komt.
Foto van na de poetsbeurt (vele emmers vol haar verder), het geeft niet als je het verschil niet ziet >;) . Ohja en met haar nieuwe halster, moet ik nog even wat kleiner maken.
Afbeelding
Je ziet, poseren zit in de familie. Dit was trouwens nadat ze er met de groene container vandoor gekuierd was O:) O:) .
Toen heb ik de handdoek in de ring gegooid en maar wat foto's van in het weitje geprobeerd...
Afbeelding
Nouja zoals je ziet, er zijn gewoon geen foto's te maken van dit beest. Ik ben uiteindelijk achter het hek gestaan (ja ik weet dat er prikkeldraad zit, is een gehuurd weitje en Roos weet prima hoe ermee om te gaan) en toen had ik dan nog de leukste foto van de hele dag.. op dat enge hek na dan... en nog overbelicht ook...
Afbeelding.

Ik denk toch aan een fotografeer cursusje... maar hebben ze dan ook dieren die een heel klein beetje mee werken?
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » za 22 mar 2008, 19:22

wat een lief hondje heb je- daarmee bedoel ik je jarige job van 15 jaar!
je andere hond - zie ik het goed is dat wel een hond?- een grote lieverd vast en zeker maar wat een dier zeg! :o
en tja, dieren staan erom bekend erg lastig te fotograferen. dat maakt het ook uitdagend! :D
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 22 mar 2008, 19:56

Zo slecht zijn ze ook nog weer niet hoor! Binnen is ook moeilijk vind ik, en als je dan ook nog niet de juiste fotomodellen hebt.....tja...

Maar die zwarte hond, zó groot is die toch niet? Is toch gewoon een terriër? Ze zijn wel lief hoor!
En jeetje, wat een haar zeg!

Even photoshoppen, dan is hij wat minder overbelicht:
Afbeelding
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Mir

Bericht door Mir » za 22 mar 2008, 20:17

Heej bedankt Yvonne, ziet er al weer iets beter uit haha! Moest vandaag nog aan Diëgo denken, ik begin te denken dat Roos misschien ook wel Cushing verschijnselen heeft. Die vacht bij de flanken zit flink in de krul en ik kreeg het zelf echt benauwd van dat dikke pak haar...
Zwarte hond is een Schotse Terrier die nodig naar de trimmer moet en met die oren zo plat lijkt het wel een monster :D maar ze is heel lief hoor. Kan alleen niet normaal op de foto, maar of dat aan haar of aan mij ligt ;) ?
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 22 mar 2008, 20:24

Op zo'n leeftijd zitten ze vaak wel dikker in het haar, maar dit is wel extreem vind ik. Het gekke is dat Diëgo niet zo dik in zijn vacht zit, maar het krult wel, op de flanken en zijn buik. Is Roos ook stijf (tja, met 27 zijn ze natuurlijk ook stijfer dan normaal).
Verschijnselen die opvallen: krullend haar, sikkeneurig (Diëgo is echt heel sneu), veel drinken en plassen, die hole boven het oog is bij een Cushing patiënt bol. En zo zijn er nog veel meer.... Hoop het niet voor je...
Baranna 13-5-2006

Mir

Bericht door Mir » za 22 mar 2008, 20:27

Nee ze is verder vrolijk, maakt een dolletje en is nog erg vraatzuchtig. DA zei ook al dat des te ouder, des te meer haar. Ze raadde scheren aan, maar ik ben bang dat ik haar dan weer erg kwetsbaar maak voor het weer. Ze is een echte oerpony (baard van minstens 30 cm en sokken ala een fries) en dan moet ik misschien ineens met een dekentje aankomen. Ben niet tegen een deken op zich, maar wel voor een eigengereid ponytje als Roos.
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 22 mar 2008, 20:29

Dan zou ik dat haar gewoon voor lief nemen! Jackie had ook wel veel haar toen hij oud werd Hij had wel een deken op, maar dat was omdat hij slecht tegen regen en wind kon op het laatst en hij werd erg mager. Toen raadden ze me aan hem een deken op te doen, hij gebruikte teveel energie om zichzelf warm te houden en werd daarom zo mager.
Baranna 13-5-2006

Ziggy

Bericht door Ziggy » za 22 mar 2008, 21:25

jeetje zeg wat een haar heeft Roos en ik blijf Wobbe fan :L
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
yvette

Bericht door yvette » za 22 mar 2008, 22:23

Ik vind het heerlijke foto's! Misschien technisch niet de mooiste, maar wat een tevreden beestenboel heb je!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 22 mar 2008, 23:01

@Mir. Ik weet niet wat het effect is, maar kan je anders niet wat scheren met de haarrichting mee? Zodat je het wat uitdunt? Ik heb het nooit geprobeerd of gezien hoor, dus zou niet weten wat het resultaat is, maar kan me voorstellen, dat je dan in ieder geval wat minder haar hebt.
En het krullen is toch ook gewoon door de ouderdom? De haren worden dan ook langer en krullen dan toch ook makkelijker? Of zeg ik nu iets geks?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Mir

Bericht door Mir » zo 23 mar 2008, 06:57

Zou makkelijk kunnen hoor Suzanne. Ik heb nog nooit een shet gezien met zoveel haar als Roos, zit er mogelijke verklaringen voor te zoeken. Maar het kan gewoon heel onschuldig zijn, al moet het er echt af want volgens mij werkt het gewoon verstikkend.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 23 mar 2008, 08:31

hihi wat een lekker gezellig bolletje wol!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » zo 23 mar 2008, 12:53

Wat een snoezige foto's zeg! En dat van die vacht is heel herkenbaar hoor, ook bij jongere paarden O:)
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » zo 23 mar 2008, 18:52

Een schotse terriër? Wat leuk!
Zitten er papieren bij ofniet? Werk namelijk bij een fokker.

Verder ook leuke foto's
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 23 mar 2008, 19:00

heb ik even verkeerd gekeken 8)7 je terriër lijkt zoveel groter op de foto!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » zo 23 mar 2008, 19:23

Wat een lieve foto's,je hebt alleen maar pluizebolletjes in je dieren family :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Mir

Bericht door Mir » ma 24 mar 2008, 07:10

vosse schreef:Een schotse terriër? Wat leuk!
Zitten er papieren bij ofniet? Werk namelijk bij een fokker.

Verder ook leuke foto's
Ja schotje Lynn, heeft papieren, ze komt hier uit de buurt (plaatsje vlakbij Spijkenisse, Hekelingen heet het geloof ik). Maar wat voor werk doe je daar dan bij een hondenfokker voor werk?
Bedankt voor de complimenten over de haarballen van onze familie :D .
Plaats reactie