Yannes @ work

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Daphne

Yannes @ work

Bericht door Daphne » wo 27 feb 2008, 19:45

Het moest er toch eens van komen: rijfoto`s. Waaah. Echt heel confronterend. Toch zie ik wel dingen die ik tijdens het rijden ook voel, dus toch ook een soort bevestiging van wat ik al dacht!

Zo zijn we aan het oefenen met de nagevelijkheid. Yanneke blijft wel steeds beter nagevelijk, alleen kan ze nog wel eens te veel gaan hangen. Niet dat ze zwaar wordt, ze wil alleen 100% ontspannen met haar neus over de grond en dat vind ik met het uitstappen prima, maar een drafje en een galopje met zo`n afgrond voor me vind ik niet zo`n succes. Daarbij is Yannes meestal nogal licht ontvlambaar, dus wat aandrijven wanneer ze te ver naar beneden wil resulteert vaak in meer vaart. Daardoor val ik volgens mij ook behoorlijk naar voren (op andere paarden heb ik dat commentaar nl ook nooit gekregen). Dat dacht ik al, maar nu ik het gezien heb ga ik daar zeker aan werken.

Even ter info: Yannes en ik rijden sinds oktober in de bak. We rijden puur voor de lol, dus verwacht geen hoogstaande dressuurplaatjes. Wegens kapotte fijne teugels had ik vandaag gladleren eraan en daar kan ik slecht mee rijden, dus vaak zijn de teugels te lang.

Nou, alle excusen staan hierboven vermeld volgens mij :D Laat de foto`s maar komen...

Stappen
Afbeelding

Drafje:
Afbeelding

Diep...
Afbeelding

...dieper.
Afbeelding

Halsstrekken vind ze fijn
Afbeelding

Wanneer ik aandrijf krijg je dit soort tafrelen:
Afbeelding

Afbeelding

En dan kukel ik dus gigantisch naar voren. Echt lelijk! Maargoed, we werken eraan!

Schattig voorbeentje:
Afbeelding

Nog een kunstzinnige om af te sluiten:

Afbeelding

Ik zou haar graag iets hoger in willen stellen maar daarvoor vind ik de nagevelijkheid nog niet goed genoeg bevestigd. We zijn dus nog een beetje zoekende, maar dat is duidelijk te zien op de foto`s.

Wees een beetje lief voor me want ik vind het doodeng om die foto`s hier te plaatsen!
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 27 feb 2008, 20:00

wees er goed van bewust dat je steeds naar voren gaat hangen. Denk bij elke bocht oh ja op mijn kont zitten.

(zo ben ik het ook aan het afleren, ik weet hoe moeilijk het is)

Als je dat doet gaan je handen ook meer om hoog en zit je weer netjes.
Wat ik bij raya ook meer merk dat als ik meer op mijn kont en zit ga rijden gaat ze ook makkelijker constant met haar koppie naar beneden. Omdat ze meer van achter gaat lopen.

ik zie heel erg mijn eigen fouten bij jou terug. dat is wel grappig eigenlijk. Fotos maken van je rijden is misschien wel erg confronterend maar ook super goed. Dan zie je zelf de fouten en ga je er beter over denken en aan werken.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Daphne

Bericht door Daphne » wo 27 feb 2008, 20:10

Dat ga ik nu dus ook zeker doen! Echt vreselijk ziet het er uit... Ik denk ook dat ik het doe zodat ik haar tempowisselingen (die wel steeds minder worden thank god) `van te voren` al beter op kan vangen/uit kan zitten. Dat slaat natuurlijk nergens op, dat besef heb ik dan gelukkig ook wel weer. Maar ik ga er inderdaad hard aan werken om mijn eigen houding goed te krijgen. Ik kan natuurlijk niet van Yannes verwachten dat ze in een perfecte houding loopt terwijl ik er zo voorover gekukeld op zit.
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » wo 27 feb 2008, 23:28

Ach, we zullen het er maar op houden dat Yannes de vrouwelijke versie van Zorro is.. Van de zomer gaat het vast makkelijker ;) (minder crossen als ze op het land staat..)
Jullie komen er wel, ik geloof er in :))
Anna

Bericht door Anna » do 28 feb 2008, 00:49

Dit probleem had ik dus ook ik denk ook steeds op mijn billen zitten en dan lopen ze vaak ook veel beter
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Ellebel

Bericht door Ellebel » do 28 feb 2008, 07:07

Ik vind de foto waar je aandrijft juist een van de betere :j. Ze loopt erg diep en erg op de voorhand, op die aandrijffoto zie je een beetje de halshoogte waar je naar toe moet en loopt ze niet zo de grond in. Als je goed op je kont blijft zitten ziet het er vast ook meteen anders uit. Het lijkt ook of Yanneke je uit het zadel trekt door het diep lopen/hangen.

Verder vind ik Yannes wel een beauty hoor!
Mir

Bericht door Mir » do 28 feb 2008, 07:32

Ik ben ook een te lange teugel rijder dus ik begrijp je gevoel wel. Maar heb pas weer een paar keer goed les gehad en wederom gemerkt dat kortere teugels (en in het begin soms daardoor een wat tegensputterende pony) uiteindelijk veel beter werkt voor paard en ruiter. Ze accepteren het heus wel en misschien dat aandrijven dan ook wat minder explosief werkt omdat je meer mogelijkheid hebt om voor op te vangen?
Misschien een tipje om even door dat houdingspuntje heen te komen: tijdelijk je beugels een gaatje korter? Kun je vaak net wat beter je balans vinden, kun je later altijd weer wat langer gaan.
Leuk dat er foto's van jullie staan, ik vind Yannes een leuke pony. Jullie komen er idd wel!
Ingele

Bericht door Ingele » do 28 feb 2008, 10:22

Ellebel schreef:Ik vind de foto waar je aandrijft juist een van de betere :j. Ze loopt erg diep en erg op de voorhand, op die aandrijffoto zie je een beetje de halshoogte waar je naar toe moet en loopt ze niet zo de grond in. Als je goed op je kont blijft zitten ziet het er vast ook meteen anders uit. Het lijkt ook of Yanneke je uit het zadel trekt door het diep lopen/hangen.
Dat wilde ik ook niet zeggen :)
Bedankt voor het typen!

Ze is wel echt heel leuk Daphne!
Mieke

Bericht door Mieke » do 28 feb 2008, 11:19

Wat zijn foto's dan ineens confronterend he? Ik heb het ook iedere keer weer hoor. Commentaar is al duidelijk gemaakt, op je kont zitten!! Verder ziet het er wel heel fijn uit. Succes ermee
Ctje :)
Daphne

Bericht door Daphne » do 28 feb 2008, 17:07

Bedankt voor de tips Ellebel, Mir en vooruit, jij ook Ingele :D Jullie hebben helemaal gelijk hoor! Yannes trekt me uit het zadel doordat ze zo graag met haar neus over de grond wil lopen. Ik probeer dat krampachtig op te vangen en dat lukt dan weer niet. Haha. Stom dat ik eigenlijk wel weet wat er fout gaat, nu er nog naar leren handelen!

Binnenkort weer rijfoto`s!
sparky10

Bericht door sparky10 » vr 29 feb 2008, 14:24

ziet er toch goed uit hoor daphne !
punten zijn al gegeven en ik vind niet dat ik punten kan geven omdat ik zelf ook nog weer aan heel veel dingen moet wennen en om denken .
maar leuk !
ga je nog veel het bos in ?
gr joyce
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Plaats reactie