Zo zijn we aan het oefenen met de nagevelijkheid. Yanneke blijft wel steeds beter nagevelijk, alleen kan ze nog wel eens te veel gaan hangen. Niet dat ze zwaar wordt, ze wil alleen 100% ontspannen met haar neus over de grond en dat vind ik met het uitstappen prima, maar een drafje en een galopje met zo`n afgrond voor me vind ik niet zo`n succes. Daarbij is Yannes meestal nogal licht ontvlambaar, dus wat aandrijven wanneer ze te ver naar beneden wil resulteert vaak in meer vaart. Daardoor val ik volgens mij ook behoorlijk naar voren (op andere paarden heb ik dat commentaar nl ook nooit gekregen). Dat dacht ik al, maar nu ik het gezien heb ga ik daar zeker aan werken.
Even ter info: Yannes en ik rijden sinds oktober in de bak. We rijden puur voor de lol, dus verwacht geen hoogstaande dressuurplaatjes. Wegens kapotte fijne teugels had ik vandaag gladleren eraan en daar kan ik slecht mee rijden, dus vaak zijn de teugels te lang.
Nou, alle excusen staan hierboven vermeld volgens mij

Stappen

Drafje:

Diep...

...dieper.

Halsstrekken vind ze fijn

Wanneer ik aandrijf krijg je dit soort tafrelen:

En dan kukel ik dus gigantisch naar voren. Echt lelijk! Maargoed, we werken eraan!
Schattig voorbeentje:

Nog een kunstzinnige om af te sluiten:

Ik zou haar graag iets hoger in willen stellen maar daarvoor vind ik de nagevelijkheid nog niet goed genoeg bevestigd. We zijn dus nog een beetje zoekende, maar dat is duidelijk te zien op de foto`s.
Wees een beetje lief voor me want ik vind het doodeng om die foto`s hier te plaatsen!