Ze zijn nu een nieuwe stal aan het bouwen, en er komt een prijsverhoging van rond de 20 euro bovenop.(wist ik)
Op de manege kan ik altijd rijden omdat er 2 binnen bakken zijn.
Ze komen elke dag buiten,maar, maar een paar uurtjes per dag, van 9 tot 13 ofzo.
Verder zijn er een paar kleine dingen die me storen: de manege zou voor de wormenkuren zorgen, en het me vertellen als ze wat hadden gehad, zodat ik kon betalen. Ze staat er nu bijna een jaar, en nog nooit geen bericht gehad over een wormkuur. Nou had ik het zelf wel netjes gedaan, maargoed de rest van de 20 pony's dus niks gehad. Kan ik het ook net zo goed niet doen..
En de stallen worden 1 hooguit 2x per week leeggehaald, en verder op gestrooid, en zijn vaak eerder vies als schoon.
Verder betaal ik per jaar 50 euro vrij rijden, en 25 euro lidmaadschap.
Omgerekend per maand dus ong 144 euro. Daar komt nog per maand 21 euro les(4x) en 20 euro prive les(2x)bij, is dus in totaal per maand185 laten we zeggen.
Nu heb ik via mp een pensionstal gevonden, bij iemand thuis. Heb alleen nog contact gehad via mail, ben er nog niet geweest ofzo.
Zij vragen 130,- incl. hooi en stro. Mesten moet ik daar zelf doen, en biks zelf kopen. ze worden wel binnen en buiten gezet. Er is een buitenbak, die volgens hun altijd wel te berijden is, ongeacht weer(behalve met -20,haha).
weet dus nog niet of ze daar de hele dag buiten staan(ligt ook aan het weer natuurlijk), maar vast niet de hele dag binnen, wat nu op de manege vaker wel het geval is.
Ik ga 2 binnenbakken missen, en krijg er een buitenbak voor weer, waar ik met slecht weer en winter dus niet kan rijden, en mijn paard stil moet zetten.
Maar ga wel naar een véél mooiere omgeving, zit zo op een zandvlakte/bos/heidegebied, en nu bij de manege moet ik over de akkers.
130 euro, incl hooi en stro, en zelf mesten op de pensionstal
185 euro , incl mesten hooi stro biks les en lidmaadsch. en vrij rijden.op de manege.
Wat kost een goede zak biks, een basis brok waar elk paard normaal voldoende aan heeft? En dan op 1 kg per dag, doe ik een kleine maand met die zak.
Laat de kosten voor de pensionstal dan op 150 euro komen in de maand, denken jullie niet?
Wat moet ik doen,nou ja moet..
Als ik het zo op typ

dit is em http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1