Hij mag alle dagen in de bak spelen, maar na minder dan 5 minuten wil hij alweer binnen. Als hij alleen staat probeert hij onder de omheining door te geraken, in het zand dabben en staan hinniken. Met gezelschap maakt het niet veel verschil, dan probeert hij nog te ontsnappen en je ziet gewoon dat ik hem geen plezier doe met buiten te staan.
Als ik hem buitendoe trekt hij ook altijd naar de andere kant (van de grote stal) ipv naar de bak.
Ik ben (vooral in de week) vaak alleen daar, dus is het voor mij niet haalbaar om hem samen te zetten met z'n broertje + duits. Als alternatief zet ik dan één van de merries erbij, maar die willen niet echt spelen (al doet die van mij ook geen moeite om te stoeien ofzo), als ze een sprintje trekken loopt hij wel even mee, maar dat is ook maar 5 meter...
Woensdag had ik hem samen met Cil in de paddock gezet, met elk een flinke pluk hooi in de ruif, flink wat stroom op de draad en even geobserveerd: ze waren beide druk bezig met het hooi, dus dat ging wel goed. Voor alle zekerheid toch maar de hoofdpoort dichtgedaan.
En dat was nodig bleek achteraf. Toen de baas op het erf kwam stond hij in de koetsenstalling wat te suffen.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen: van gezelschap heb ik het meest haalbare gedaan, jollybal boeit hem geen reet, beukt gewoon door de omheining als het moet, met electriciteit houdt hij dus ook geen rekening.
Durf hem echt niet meer alleen te laten, maar heb ook niet alle dagen tijd om daar uren te blijven, waardoor hij nu veel te weinig buitenkomt.

Op de wei heb ik dit probleem overigens niet, maar dat is nu ook geen optie.
Iemand nog ideetjes hoe ik het buitenspelen aantrekkelijker kan maken of kan zorgen dat hij niet ontsnapt?