Hoe het nu met Djinty gaat, Tsja SUPER eigenlijk. Ze is altijd vrolijk en let altijd heel goed op wat ik doe. Ze volgt mij meer, dan dat ze haar eigen ding doet. Ze kent zelfs al een stemcommando! Als ik haar op de poetsplaats heb staan, en ik sta achter haar en wil haar omzetten, roep ik ''om'' en knip in mn vingers, en dan gaat ze om

Ze is zo'n ontzettende troetelbeer. Ze vind het heerlijk om met haar neus tegen mijn wang aan te staan, of haar neus op mn schouder tegen mn hoofd aan te leggen. Dan staat ze me aan te kijken met die grote dromerige ogen van der. *Zucht, ze steelt nog steeds mn hart

Maar jammergenoeg is ze ook nog steeds veulen, en dus soms erg onhandig en haar zin doordrijvend. Beetje uitproberen tot hoe ver ze haar zin krijgt. Dat heeft tot een ongelukje geleid. Ik was met haar gaan wandelen, maar daar had zij dus absoluut geen trek in. Mevrouw bleef maar om me heen draaien, heel kort. Wat gebeurt er: ze schopt tegen mijn voet, waardoor mijn voet op de zijkant komt te staan en gaat dan vanaf die zijkant zo bovenop mijn voet staan! Ik heb zo vaak een paard op mijn voet gehad, maar vanaf de zijkant doet het toch wel even wat meer pijn. Terug naar stal gestrompeld en naar de HAP gegaan. Verband om gekregen en 2 weken met been omhoog. Niet dat ik dat gedaan heb, maar ik heb zeker anderhalve week goed mank gelopen en heb er de dag vandaag nog steeds pijn aan!

Ook heb ik ontdekt dat ze mensen veel leuker vind dat de 2 veulens waar ze mee gestald staat. En dat ze toch slimmer is dan ik dacht.. Omdat ze nu zo in de rui is, en ik niet wil dat ze al dat haar op stal loslaat, borstel ik haar steeds even. Heerlijk vind ze dat, vooral op haar buik en boven op haar rug. Maar als ik haar dan weer terug zet in de buitenbak bij de andere veulens, is het ten eerste al een heel werk om haar de bak alleen al in te krijgen

Verder weet ik niet echt wat te melden, ze gedraagt zich voorbeeldig. Ze is braaf bij de hoefsmid, ze schrikt nergens van. Ze is gek op kinderen (hoe meer aandacht hoe leuker).. Ik ben apetrots op mijn meisje