Djinty update

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
k4tink4
Contacteer:

Djinty update

Bericht door k4tink4 » vr 08 feb 2008, 19:18

Ik heb ook al foto's geplaatst, maar het stuk tekst dat ik er eerst bij had gezet, was echt VEEL te groot. Vandaar dat ik het even hier neerzet :D

Hoe het nu met Djinty gaat, Tsja SUPER eigenlijk. Ze is altijd vrolijk en let altijd heel goed op wat ik doe. Ze volgt mij meer, dan dat ze haar eigen ding doet. Ze kent zelfs al een stemcommando! Als ik haar op de poetsplaats heb staan, en ik sta achter haar en wil haar omzetten, roep ik ''om'' en knip in mn vingers, en dan gaat ze om :D Niet veel bijzonders, maar wel super makkelijk dat ze die alvast kent ;)

Ze is zo'n ontzettende troetelbeer. Ze vind het heerlijk om met haar neus tegen mijn wang aan te staan, of haar neus op mn schouder tegen mn hoofd aan te leggen. Dan staat ze me aan te kijken met die grote dromerige ogen van der. *Zucht, ze steelt nog steeds mn hart :D Ze vind knuffelen echt het leukste wat er is! Als ze buiten loopt en ik loop bij haar in de buitenbak, is ze niet bij me weg te slaan. Zodra ik even stilsta komt ze vlak langs me staan, met haar hoofd tegen me aan. Zo schattig! :D

Maar jammergenoeg is ze ook nog steeds veulen, en dus soms erg onhandig en haar zin doordrijvend. Beetje uitproberen tot hoe ver ze haar zin krijgt. Dat heeft tot een ongelukje geleid. Ik was met haar gaan wandelen, maar daar had zij dus absoluut geen trek in. Mevrouw bleef maar om me heen draaien, heel kort. Wat gebeurt er: ze schopt tegen mijn voet, waardoor mijn voet op de zijkant komt te staan en gaat dan vanaf die zijkant zo bovenop mijn voet staan! Ik heb zo vaak een paard op mijn voet gehad, maar vanaf de zijkant doet het toch wel even wat meer pijn. Terug naar stal gestrompeld en naar de HAP gegaan. Verband om gekregen en 2 weken met been omhoog. Niet dat ik dat gedaan heb, maar ik heb zeker anderhalve week goed mank gelopen en heb er de dag vandaag nog steeds pijn aan! :(

Ook heb ik ontdekt dat ze mensen veel leuker vind dat de 2 veulens waar ze mee gestald staat. En dat ze toch slimmer is dan ik dacht.. Omdat ze nu zo in de rui is, en ik niet wil dat ze al dat haar op stal loslaat, borstel ik haar steeds even. Heerlijk vind ze dat, vooral op haar buik en boven op haar rug. Maar als ik haar dan weer terug zet in de buitenbak bij de andere veulens, is het ten eerste al een heel werk om haar de bak alleen al in te krijgen :P Mevrouw gaat namelijk vol op de rem, en gaat ezel achtige trekjes vertonen. Vervolgens heb ik haar erin, zeg haar gedag, draai me om en loop weg. Kom ik bij het hek van het erf, staat mevrouw weer doodleuk naast me en kijkt me aan met een blik van, Ging jij ergens heen baasje? Ik wil best mee := Ach, ze vind me in elk geval lief ;) Maar ze klimt dus gewoon tussen de onderbalk en de bovenbalk door... Gelukkig doet ze het niet als ik er niet ben :=

Verder weet ik niet echt wat te melden, ze gedraagt zich voorbeeldig. Ze is braaf bij de hoefsmid, ze schrikt nergens van. Ze is gek op kinderen (hoe meer aandacht hoe leuker).. Ik ben apetrots op mijn meisje :D
Esther

Bericht door Esther » vr 08 feb 2008, 20:56

Ja, ze is altijd wel geïnteresseert geweest in de mens, hihi.. Maar speelt ze wel met de andere paardjes dan, of zijn die beneden haar IQ hihi..
Wat een trutje trouwens, even lekker op je voet gaan staan.. Ik heb nog niet meegemaakt dat ze op de zijkant gingen staan, zal wel meer pijn doen inderdaad.. Tja, ze worden op deze leeftijd vaak wat brutaal..

Krabbelen en knuffelen vind ze heerlijk.. Bij mij vond ze het vooral lekker als ik haar op haar borst krabbelde.
Kinderen vond ze hier ook al leuk, lekker knuffelen en geaaid worden, hmm..

Fijn om te horen dat het zo goed gaat met haar!! Ik zoef nu even naar de foto's!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » za 09 feb 2008, 08:00

Ze heeft het prima naar haar zin dus. Al lees ik wel dat ze aan haar ontsnappingsplan werkt :D
Wodan en ik M1+10
Plaats reactie