Zo ben ik al de hele winter bezig, hem te leren komen als ik fluit. Net als het paard van Zorro dus

Weidemaatje Archie had al na enkele keren de link 'fluiten=lekkere hapjes' gelegd en hij kwam dan als een heuse paard-van-Zorro-wannabe in strekdraf naar het hek.
Terwijl hij dan al lang en breed bezig is met het verorberen van de snacks die ik heb meegebracht, staat Zico halverwege de wei nog te bedenken waarom z'n vriendje ineens verdwenen is

Inmiddels weet de hele stal dat ik er aan kom, hoofdjes draaien om, oortjes gaan naar voren. Zico staat ondertussen completely oblivious een kuiltje te graven in de wei...
Enkele dagen geleden stond ik aan het hek, Zico een paar meter van me af, en ik maar fluiten en zwaaien met wortels: geen reactie

Nou wil ik m'n lieve paardebeest echt niet dom noemen en afkraken, maar ik merk aan andere dingen ook wel dat ie iets minder snel leert dan ik gewend ben. Wij hebben altijd hele slimme pony's gehad, van die snelle rakkers die aan een half woord genoeg hadden en met je mee dachten, dus ook op de momenten dat het je juist helemaaaal niet uitkwam!

Daar heb ik dus lekker geen last van met mijn Zico en dat is meteen het grote voordeel van een iets-minder-slimme pony

Staat tegenover dat ik met rijden de dingen vaak moet oefenen en liefst meerdere dagen achter elkaar, voordat het op de harde schijf is opgeslagen.
Maar ja, ik heb helemaal nergens haast mee, dus we vermaken ons prima zo met z'n tweetjes.
Ben wel benieuwd hoe jullie denken over het IQ van je eigen paardje