Zico heeft geen paard-van-Zorro ambities

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
Klijntje
Contacteer:

Zico heeft geen paard-van-Zorro ambities

Bericht door Klijntje » vr 18 jan 2008, 10:30

De meeste paardenliefhebbers vinden hun eigen paard bovenmatig intelligent, maar ik ben er toch niet helemaal van overtuigd dat Zico naar het gymnasium kan :+
Zo ben ik al de hele winter bezig, hem te leren komen als ik fluit. Net als het paard van Zorro dus :D
Weidemaatje Archie had al na enkele keren de link 'fluiten=lekkere hapjes' gelegd en hij kwam dan als een heuse paard-van-Zorro-wannabe in strekdraf naar het hek.
Terwijl hij dan al lang en breed bezig is met het verorberen van de snacks die ik heb meegebracht, staat Zico halverwege de wei nog te bedenken waarom z'n vriendje ineens verdwenen is :D
Inmiddels weet de hele stal dat ik er aan kom, hoofdjes draaien om, oortjes gaan naar voren. Zico staat ondertussen completely oblivious een kuiltje te graven in de wei...
Enkele dagen geleden stond ik aan het hek, Zico een paar meter van me af, en ik maar fluiten en zwaaien met wortels: geen reactie 8)7

Nou wil ik m'n lieve paardebeest echt niet dom noemen en afkraken, maar ik merk aan andere dingen ook wel dat ie iets minder snel leert dan ik gewend ben. Wij hebben altijd hele slimme pony's gehad, van die snelle rakkers die aan een half woord genoeg hadden en met je mee dachten, dus ook op de momenten dat het je juist helemaaaal niet uitkwam! ;)
Daar heb ik dus lekker geen last van met mijn Zico en dat is meteen het grote voordeel van een iets-minder-slimme pony :D Hij verveelt zich niet snel, is geen super-ontsnapper en gaat niet zomaar vanalles voor zichzelf verzinnen.
Staat tegenover dat ik met rijden de dingen vaak moet oefenen en liefst meerdere dagen achter elkaar, voordat het op de harde schijf is opgeslagen.
Maar ja, ik heb helemaal nergens haast mee, dus we vermaken ons prima zo met z'n tweetjes.

Ben wel benieuwd hoe jullie denken over het IQ van je eigen paardje :)
Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 18 jan 2008, 10:58

hahahahaha geweldig :D

ik heb helaas wel errug intelligente paardjes....

uniek werd van de zomer nog amper bereden vanwege het veulen en kreeg wel vaak wat lekkers van me als ik arie op haalde....

dit resulteerde erin dat niemand zijn paard of pony nog kon vangen zonder uniek op hun hielen te hebben :D die wilde haar lekkers natuurlijk!

ook sinds ik ze sinds een week of wat zelf iedere ochtend buiten zet en ze zien me aankomen houden ze allebei op met hooi eten en steken de hoofden al over de staldeur :D (in de paddock leg ik ook altijd hooi neer :D)

bij uniek deed ik ooit één keer voor de gein een wortel tussen haar benen en mevrouw maakte gelijk een mooi 'compliment' (zo heet die buiging toch :D)

Dj gaat al in de schuilstal staan als er iemand aankomt, want daar wordt hij gevoerd 8)7 en vorige keer kwamen leen en ik alleen de medicijnen brengen en toen kwam hij er na een paar minuten met zijn hoofd weer uit met zo'n blik van 'komt er nog iemand met dat eten??' hahaha
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
yvette

Bericht door yvette » vr 18 jan 2008, 11:17

Haha, fantastisch!
Ik twijfel soms ook wel aan de intellligentie van de mijne hoor 8)7 Vooral Cosimo is niet de allerslimste...
Iza heeft een raar soort intelligentie, zal wel door haar autisme komen. Gewoonte-dingen zitten er zo in, maar haar sociale intelligentie is abominabel :(
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » vr 18 jan 2008, 11:21

Haha, nou Vinga komt niet als ik fluit maar ze geeft wel een pootje (been) als ze wat lekkers krijgt (net als een hondje).
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Viv

Bericht door Viv » vr 18 jan 2008, 12:01

Klinkt misschien stom maar issie niet gewoon doof of SH? Dat kan nl ook bij paarden voorkomen. Reageert hij wel op andere geluiden, zn naam oid?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 18 jan 2008, 13:45

Nou ik kan je vertellen, ik heb HELAAS wel een mega intelligent paard en JA de mijne komen alle 2 als ik fluit :D
Orion is vreselijk slim, daarom heb ik ook geregelt problemen met hem omdat hij overal een betere oplossing voor kent/bedenkt, Cyra is niet de domste, maar zeker niet zo slim als Orion.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 18 jan 2008, 14:41

Bij mij komen ze dus ook allebei, en in volle galop ook nog :))

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » vr 18 jan 2008, 15:11

Als er eten valt te verdienen leren de dames hier erg snel :D Denken ook graag mee als ze denken dat het wat oplevert :)ddd
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » vr 18 jan 2008, 16:06

Rian komt ook alleen als ze zin en tijd heeft hoor ;) maar die reageert vaak wel met oren of hoofd. Dus wat viv zegt, zou best kunnen, dat hij doof of slechthorend is!
Vaak hoort ze het wel, maar vind ze het nog best :) En daar sta je dan met je goede gedrag :P
Ydel

Bericht door Ydel » vr 18 jan 2008, 16:11

Orion1996 schreef:Nou ik kan je vertellen, ik heb HELAAS wel een mega intelligent paard en JA de mijne komen alle 2 als ik fluit :D
Orion is vreselijk slim, daarom heb ik ook geregelt problemen met hem omdat hij overal een betere oplossing voor kent/bedenkt, Cyra is niet de domste, maar zeker niet zo slim als Orion.
maar orion heeft dan ook ambities in de kleur van t paard van zorro!! :))

ydel komt ook als ik fluit :D
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 18 jan 2008, 16:32

Ydel schreef:
Orion1996 schreef:Nou ik kan je vertellen, ik heb HELAAS wel een mega intelligent paard en JA de mijne komen alle 2 als ik fluit :D
maar orion heeft dan ook ambities in de kleur van t paard van zorro!! :))

ydel komt ook als ik fluit :D
Sssst hij heeft pas gesolliciteerd :P
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 18 jan 2008, 18:28

Sja Sas komt wel als ze door heeft dat ik er ben, maar als ik stil ga staan en echt op dr ga staan wachten, dan gaat zij datzelfde doen :=
Verder is ze in sommige dingen best intelligent, maar sommige dingen ook echt een blondie (bijv met 2 andere paarden in de bak rijden, 1 gaat weg 1 blijft over en dan helemaal over de zeik gaan alsof ze alleen in die bak gebleven is 8)7 of een jaar doen over het herkennen van de weg naar huis, die min 1x per week gereden wordt.)
Overigens is Sas ook een die écht niet álles voor eten doet.

Anton is wel echt intelligent, maar kan dat ook tegen je gebruiken. Als ie niet wíl komen, doet ie dat dus ook echt niet en kun je m mooi komen halen.

Cai...sja...die kijkt véél te eigenwijs, dus daar zullen ook wel enige hersens in zitten.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 18 jan 2008, 19:27

ik zal niet zeggen dat die van mij zo super intelligent zijn, maar wel wel heel grappig is, is dat ze reageren op de claxon van mijn auto.

Ze staan best langs een drukke weg en daar wordt volop geclaxoneerd, maar zodra ik voor het hek sta en 2 keer op me claxon druk dan komen ze allebei in volle galop aan :D (jaja, ik geef toe ze weten dat ze dan eten krijgen O:) )
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Esther

Bericht door Esther » vr 18 jan 2008, 19:55

Bente leert wel snel en daar moet je ook wel snel bij zijn, die maakt misbruik van elke situatie.. Dat is wel lastig..

Ik geloof dat het Jeskim niet zoveel boeit, dat is meer allemaal op routine, die weet hoe het moet en dan blijft ze dat doen.. Echt slim weet ik niet.. Je moet het soms even voordoen, maar dan pikt ze het snel op.. Ze is wel slim genoeg dat ze weet dat ik nooit wat lekkers bij me heb en dat het het dus ook niet waard is om te komen.. Ze kan wel klokkijken want haar bioritme weet precies wanneer ik kom om te voeren, dan komt ze ineens wel..

Tea weet ik niet, is op sommige punten wel heel slim, maar kan ook weer heel dom uit de hoek komen.. Al kan dat ook komen omdat ze nogal lomp is.. Ze kijkt niet altijd uit..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » za 19 jan 2008, 05:02

Viv schreef:Klinkt misschien stom maar issie niet gewoon doof of SH? Dat kan nl ook bij paarden voorkomen. Reageert hij wel op andere geluiden, zn naam oid?
Goeie vraag, maar nee, hij kent z'n naam inmiddels wel ;) en reageert daar ook wel op, ook kent hij verschillende stemcommando's, en reageert bijv in het bos op geluiden, dus ik ga er vooralsnog vanuit dat er met zijn gehoor niks mis is.

@yvette: een autistisch paard? Vertel eens :)
Afbeelding
Plaats reactie