A'tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 14 jan 2008, 18:37

Met een buitenritje stappen wij eigenlijk alleen nog maar, ik durf nog niet echt te draven enz. Moet ie eerst nog een beetje beter bevestigd zijn zodat ik hem wel goed kan terugnemen als het nodig is.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 14 jan 2008, 21:47

Stappen buiten is ook leuk! Je moet gewoon in je eigen tempo opbouwen en als je het draven nog niet helemaal vertrouwd zou ik het lekker laten tot jullie er wel aan toe zijn. Anka is vrij goed terug te rijden met een ophouding en op zit. Als ik dieper ga zitten en langzamer ga lichtrijden komt ze goed terug in tempo. Alleen galopperen buiten stel ik toch nog maar ff uit. Dat gaat nog met zo veel donder en geweld = gebok dat ik dat niet helemaal vertrouw.

Alleen heb ik met Anka 1 probleempje. Ze kauwt heel lekker af en ineens duikt ze dan met haar hoofd echt omlaag :( . Niet om te gaan bokken, maar het voelt voor mij als een soort duwen tegen de teugel. Het probleem komt vooral in stap naar voren. Het rijdt echt onnoemelijk irritant. Ik weet ook niet of dit nu bestraft moet worden of niet, maar gisteren zijn we door dit geintje buiten gevallen. Nou ja, Anka viel op de knieen en ik bleef door mijn inmiddels ingeslepen achteroverzit reflex zitten. Toen ik de teugels losgooide kwam ze wel weer omhoog en keek nogal beteuterd.
Ik rijd met een dubbelgebroken bustrens van K&K die netjes past. Zijn er meer mensen met aanleuningsproblemen met de A-tjes?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 15 jan 2008, 05:57

Oei, dat is inderdaad niet echt prettig. Nee dat doet die van mij dan weer niet, hij is wel wat lompig en struikelt af en toe maar hij duwt niet zijn hoofd zo omlaag.

Ennnnnn, Joost!!
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » di 15 jan 2008, 11:07

Ik rijd maar 1 keer in de week en dan nog een keer longeren. Dat vind ik voorlopig genoeg. Hij komt elke dag een uur of 5 buiten, dus beweging zat :j
Ik heb buiten een keer of 2 gegaloppeerd en verder draven we af en toe een stuk. Hij heeft ruime gangen!!! Echt, het lijkt wel of we vliegen. Ik kan het bijna niet uitzitten. Is dat het Manus wat er in zit??
Hij is overigens erg makkelijk terug te nemen. Ik knijp in mijn hand en hij gaat weer stappen +:)+
De hele weg oortjes erop. Hij heeft er veel plezier in :j
Hoofd heeft hij nog nooit omlaag gedaan. Het enige probleem wat hij heeft, is dat hij steeds naar links wil/ kijkt. Hebben jullie daar tips voor?
Ik rijd ook met een dubbelgebroken bitje van K&K.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 15 jan 2008, 12:34

heb je de tandarts er wel eens bijgehad annemarie?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 15 jan 2008, 14:06

Akes is hier ook nog druk aan het wisselen.
Bij het proberen aangalopperen heeft hij bij mij nog nooit gebokt,we hebben het ook pas 3x gedaan.
In het voorjaar gaan we er wel weer mee verder.
Verder rij ik nog stteeds om de dag zo'n 15/20 minuten per keer en dat vind ik voorlopig wel genoeg.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 15 jan 2008, 16:21

Tamara schreef:heb je de tandarts er wel eens bijgehad annemarie?
Vandaag worden alle paarden geent. Ik heb gevraagd of als er tijd over was (er zijn natuurlijk nogal wat paarden en dan moeten al die paspoorten ook nog ingevuld worden) de DA even kon kijken. Als er nou wat doppen in de weg zitten zou het probleem snel verholpen kunnen zijn.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Charret

Bericht door Charret » di 15 jan 2008, 17:31

Alies is ook druk aan het wisselen. Van de week zag ik bloed in haar mond en was ze onder bezig. Nu keek k eergisteren was de andere ondertand er ook gekomen en in die periode doe ik dan even niks met haar.

Ook heb ik gisteren een eigen zadel besteld!!! *o/* *o/*
Ik ben helemaal blij. Ik reed haar met het zadel van Vincent. Maar het zadel lag zelf niet meer goed op Vincent dus moest deze aangepast worden. En een aangepast zadel past niet op Alies dus ik moest er wel eentje halen.
Ik heb gekozen voor de Rossner America.
Fijn zadel, redelijk diepe zit, dressuur en zwart.
Als alles mee zit kan ik hem volgende week dinsdag ophalen! :waven:

Overigens rijd ik Alies 2 keer in de week en dan ong 20 min. Ik ben een beetje begonnen met de voltes en gebroken lijnen. Tsjjee..wat vindt ze dat lastig :=
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 15 jan 2008, 19:43

Charret schreef:

Overigens rijd ik Alies 2 keer in de week en dan ong 20 min. Ik ben een beetje begonnen met de voltes en gebroken lijnen. Tsjjee..wat vindt ze dat lastig :=
Hihi, pas op zwenkt uit? Dat had ik eerst wel heel erg. Nu soms nog wel eens maar al stukken minder dan in het begin hihi.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 16 jan 2008, 06:04

@ Charret,

Dat vraagt toch echt om foto's!! :))
Ennnnnn, Joost!!
Charret

Bericht door Charret » wo 16 jan 2008, 14:25

Die gaan volgende week maar eens komen denk ik. Als ik dinsdag me zadel mag halen dan probeer ik in ieder geval dat weekend iemand te shorren voor wat pics.

@Annemarie, ze zwenkt inderdaad uit :P Zo erg dat Marieke aan de kant moest springen en Alies dacht dat ze dat ook moest doen dus hup met 4 benen 1 meter naar rechts :P
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 17 jan 2008, 08:45

Pfff, ik heb vanavond mijn eerste groepsles en ik ben nu al nerveus, ben echt heel benieuwd hoe die boef van mij zich zal gedragen :+

Ennnnnn, Joost!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 17 jan 2008, 09:59

Ik ben nog steeds teleurgesteld over gisteren |( . Ik had gister weer les en we waren met z'n tweeen. Lekker veel ruimte dus. Dus beetje voor je zelf rijden en veel overgangen doen. Ik had zondag voor het laatste gereden en ze is dinsdag lekker buiten geweest, maar Anka had er dus weer geen zin in |( . Totaal niet voorwaarts, niet willen aandraven in stap overgaan als je bij het andere paard in de buurt komt. Ik rijd rustig en ze wordt totaal niet overvraagd, maar het lijkt alsof ze gewoon echt niet werklustig is. En da's dus niet leuk rijden.

En toen nog wat. Op een gegeven moment zegt mijn lesgenoot, loopt ze nu weer kreupel? Ik zeg nee, ik voel niets. Op Nisko heb ik het goed leren voelen en als het zo is merk ik het wel. Zegt ze, maar Anka loopt wel heel merkwaardig achter. Ik heb dus nog nooit iemand anders erop gehad en heb Anka dus nog niet eerder onder de man gezien. Wij dus ruilen van paard en OMG, ik ben nog aan het bijkomen van het beeld :o . Ik heb nog nooit een paard zo zien waggelen van achter. Anders dan dit kan je het niet noemen. Als het lukt zal ik mezelf eens laten filmen. Ik wist in elk geval niet wat ik zag en heb het zo ook nog nooit gezien. In draf zwalkte het iets minder, maar ook dan zie je het toch duidelijk. De achterbenen sporen dus ook niet met voor, ze worden met een zwaai naar binnen geplaatst zodat de sprongen elkaar haast raken. De beweging lijkt vanuit de heup te komen.

We hebben de hoefsmid er dus al eens bij gehad omdat we dit dus ook voor kreupelheid hielden. Die heeft toen uitgebreid gekeken, maar kon echt niets vinden en hij weet het aan slapte in de achterhand. En kreupelheid zou ik bovendien wel merken met rijden. Verder is ze prima gezond en ze gedraagt zich ook niet afwijkend.

Geen idee wat ik hiermee moet, maar ik vind rijden zo dus niets aan. Dat niet alles vanzelf gaat snap ik en ik heb ook geduld en doe niet te veel, maar iets meer werklust zou toch leuk zijn.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 17 jan 2008, 11:19

Jeetje dat is wel heel vervelend zeg, maar misschien wel de reden waarom ze wat minder werklustig is. Misschien heeft ze gewoon last ergens van, heup o.i.d. Ga je er naar laten kijken?
Succes ermee in ieder geval.

Ennnnnn, Joost!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 17 jan 2008, 11:37

Thessa Keizer schreef:Jeetje dat is wel heel vervelend zeg, maar misschien wel de reden waarom ze wat minder werklustig is. Misschien heeft ze gewoon last ergens van, heup o.i.d. Ga je er naar laten kijken?
Succes ermee in ieder geval.

Als ze echt ergens last van had zou ik volgens mij ook wel andere dingen moeten merken. Als ze dus los is buiten sjeest rent en bokt ze net als de anderen.Ze proest en ontspant ook wel met rijden. Zoals ze nu loopt deed ze al vanaf het begin zei mijn instructrice. Maar aangezien ik er dus zelf niemand op gezien had, wist ik dus ook niet precies hoe het eruit zag. Als je longeert oid is het voor mij ook niet zo heel makkelijk te zien, maar aan de hand is het sowieso minder duidelijk dan onder het zadel.

Met de keuring had ze wel de bemerking wijd van achter in stap (kan kloppen dus) en rommelig in draf. Ja, als je erachter staat lijkt dat ook wel zo. Wil proberen iets meer te trainen en veel overgangen rijden om de achterhand sterker te maken en kijken of dat helpt.
Charret

Bericht door Charret » do 17 jan 2008, 12:21

Hmm..wat raar. Dan ben ik wel beniewd hoe ze eigenlijk loopt. Want het kan best zo zijn dat dat de werklust verminderd omdat er iets niet lekker zit.
En misschien voelt ze het pas zodra iemand erop zit. Misschien dat er dan iets gaat knellen?
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 17 jan 2008, 12:35

Ik zal es kijken of ik iemand kan vinden die een camera heeft. En anders zal ik wel ff een iemand op Anka parkeren en met mijn foon ff filmpje maken.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 17 jan 2008, 12:44

dat is even een but verhaal annemarie. Wat zegt Alice ervan dan? Enne, krijgt ze ook krachtvoer, of alleen kuil? Mischien dat je har eens iets bij moet voeren, dat ze dan wat meer energie krijgt?
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » do 17 jan 2008, 13:22

Misschien groeit ze op het moment en steekt ze daar al haar enegie in?
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 17 jan 2008, 17:40

ik ben gevallen.... eigen schuld.
Karev is momenteel echt tonnetje aan het worden, en heb tegen de stalbaas gezegd dt ze minder voer moest. Hij schrok ook wel toen de deken eraf kwam.
saardoor ligt mijn zadel niet goed nu, en ik had vanaaf les. hup zadel eraf en lessen. Ging allemaal goed, totdat we de galop gingen doen. Karev viel terug naar draf, maar wel een hele snelle draf. En ik had geen houvast meer, en vloog om haar nek heen.Maar hier snapte ze helemaal niks van, en ging ze nog harder. Ik had intussen een lachstuip, en mjn instr. ook. Ik wist me weer omhoog te wurmen, maar toen gleed ik opzij, en hup daar ging ik... Karev was wel heel lief, ze stond gelijk stil, en direct met d'r neus aan me voelen hoe het was. Morgen spierpijn denk ik, haha
Gesloten