3-jarigen topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 04 jan 2008, 11:57

Die bijna 3 jarige hier heb ik gedreigd dat ik op m zou gaan zitten }-) .

De waterbak was leeg en ze hadden dorst, maar de draaiknop van de oude giertank, waar het water in zit, was 'lichtjes' bevroren (bedenk even een ik die met dr handen een poging doet tot opwarmen van iets wat úren gaat duren, als het al lukt, maar omdat er wel een halve mm speling in zet, eigenwijs hopen op meer O:) ). Dus op gegeven moment gekeken hoe bevroren het water in de tank was (niet, was gewoon dooi), maar niet denken dat die 'lieve knuffelige' Benz dat ongemerkt laat. Liefst zit ie je als een Dubbelfris-mannetje op je schouder. Beetje jammer dat dat een béétje schouderfractuur veroorzaakt.
Maar ik hang dus op de kop over/in die tank, op ongeveer schofthoogte van de paarden, de ijsbrokken eruit te halen, zit die kleuter me toch niet gruwelijk in mn knieholtes te neuzen en niet zachtjes ook *neustastelijk etterbuiltje, flikker ik zowat vol op die tank*.
Vervolgens probeer ik steeds die kraan ietsjes verder open te krijgen, zodat er maar iets van een waterstraal uit komt...gaat die etter mn handen aflebberen *dat werkt*.
En als klap op de vuurpijl probeer ik dan in de opening van dat kraanding (zit nog cm of 7 voorstuk aan) wat warmere lucht te blazen, zodat het ijs langs de kanten smelt en het ijzer wat warmer wordt...heb ik een hoofd bovenop me hangen. Bénzzz

Wat er dan in me op komt? *doe mij maar even zo'n 'ik zie nooit mensen want ik leef in het wild' paard* (vervolgens bijt ik m in zn neus...niét handig...zanderige neus)

Nee enerzijds is hij zó aan werken toe, anderzijds is het kleuter 1e klas. Maar 1 ding is zeker, lesje NH!

Verder blijft het wel mooi om te zien dat oma Jodda, die voor Benz als veulen al oma Jodda was want mama was niet hip, nu nog steeds fungeert als oma. (terwijl hij dr toch eigenlijk 1,5 jaar niet bij gestaan heeft)
Geluk is de vrucht van intens werk
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 04 jan 2008, 15:31

ow hoe herkenbaar, heb ook zo'n nieuwsgierig aagje en ze denken ook alles beter te weten he? O:)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Brittlover

Bericht door Brittlover » za 05 jan 2008, 09:58

haha heerlijk die wijsneuzen

Britt gaat in februari voor de kar, in week 9 gaat het gebeuren.
ze word deze week even volop gepakt en daarna mag ze het gaan verwerken en zien we wel weer verder. hihi kan er nu al zenuwachtig om worden
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Esther

Bericht door Esther » za 05 jan 2008, 19:19

Bente is een beetje vreemd aan het doen omdat Djinty er niet meer is.. Ze kijkt de hele tijd rond met een kop van 'ik mis iets, maar wat?'
Ze deed een drafje en stopte met diezelfde blik 'dit was altijd leuker..'
Wel sneu hoor, maar ze heeft iets nieuws, hoe lekker is de deken van Tea eigenlijk.. Gelukkig moet ze ophoepelen van Tea, maar dit gaan we wel in kiem smoren..

Heb haar vandaag geknipt.. Wat heeft ze toch gruwelijk veel wit.. autsj..
Moet haar toch ook wel wat vaker knippen, ik heb de helft eraf gehaald en toen had ze nog een ruime boog, oeps.. Ze was redelijk braaf, af en toe wat lopen, maar ik kan nu wel veel hebben wat dat betreft..

Ik heb toch wel heel veel plezier van de paar keer parelli die we hebben gedaan.. De blijft aan het gewone halster netjes meelopen en staat stil als ik stop en loopt op mijn tempo mee, al mag ze soms iets sneller, maar goed.. Maar ze luistert gewoon echt best goed voor zo'n jong dier..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 05 jan 2008, 20:22

wat fijn dat Bente zo goed reageert op Parelli, ik hoop dat ze snel haar plekje weer gaat vinden nu Djinty weg is
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » za 05 jan 2008, 20:27

Balloo heeft vandaag heel liefdevol onze (zo'n oude ijzeren) kruiwagen verbouwd :o
Kan nu ook eindelijk z'n manen een keer gaan knippen, heeft lang geduurd nadat ik alles er af heb geschoren!
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
Anouska

Bericht door Anouska » za 05 jan 2008, 22:06

Mijn mannetje loopt een keer in de week aan de longe, heb er vanavond voor de grap een dekensingel bij aan gedaan. Poeh, was was hij wild, NOT. Best een dooie sukkel zo braaf, maar wel 1 die graag iets voor je wil doen!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Esther

Bericht door Esther » zo 06 jan 2008, 11:36

Ben ook wel blij dat Bente zo goed reageert op parelli. Maar ook Tea moet ik zeggen.. Heb ook een paar keer met haar met touwhalster en leadrope gewerkt en i.p.v. altijd mij voorbij te drammen als ik naast haar loop, blijft ze nu netjes naast/soms achter me lopen.. Heel erg fijn..
Misschien is ze ook gewoon drachtmoe en heeft ze geen zin om te drammen, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 06 jan 2008, 17:41

ik hoor altijd goeie berichten over Parelli hoor, dus ik denk eerder dat het kwartje gevallen is bij haar :D

Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » ma 07 jan 2008, 18:34

Shadow gisteren weer een een tuigje opgelegd en aan de leidsels gehad. Ze deed het super, en begint het sturen zelfs al een beetje te snappen. Jan heeft een makkie over 2 maandjes.....
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 07 jan 2008, 18:39

Daphne_65 schreef:Shadow gisteren weer een een tuigje opgelegd en aan de leidsels gehad. Ze deed het super, en begint het sturen zelfs al een beetje te snappen. Jan heeft een makkie over 2 maandjes.....
ik wil van de week eens de longeersingel bij Exel op gaan leggen en hem dan eens aan de lange lijnen te laten lopen, ben benieuwd hoe ie daarop gaat reageren

Anouska

Bericht door Anouska » wo 09 jan 2008, 11:02

Bjørn ging gisteravond helemaal uit z'n bol! Ging vrijspringen, had 2 sprongen in de bak staan. Op elke langezijde 1, een stijl en een oxer. Ik hoefde helemaal niks te doen, alleen bouwen en hem een keer om te draaien. En maar springen. Maf beest!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 09 jan 2008, 11:43

Nousje loves Bjorn schreef:Bjørn ging gisteravond helemaal uit z'n bol! Ging vrijspringen, had 2 sprongen in de bak staan. Op elke langezijde 1, een stijl en een oxer. Ik hoefde helemaal niks te doen, alleen bouwen en hem een keer om te draaien. En maar springen. Maf beest!
jij hebt gewoon een springfjord in de dop :D

Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » do 10 jan 2008, 05:28

Gaaf Anouska!!! Dat wil ik met Shadow ook eens proberen.
Shadow heeft eergisteren aan de longeerlijn gelopen met een zadeldekje en longeersingeltje op. Ze gaf geen kick en had veel plezier.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 10 jan 2008, 10:22

wat goed joh, fijn dat ze zo makkelijk reageert. Ik kan voorlopig niets doen, eerst me duim maar weer eens in orde, kan nu niet eens me broek vastmaken laat staan iets met Exel doen

Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 10 jan 2008, 10:38

Heb Bonja (timor x tanja) weer gevonden, zegt velen hier niks, maar ben er toch beetje trots van. Was écht leuke merrie, maar we hadden toen écht geen plek. Vervolgens was ze verkocht en stond ze amper paar weken later wéér op marktplaats, vreesde toen al met grote vrezen, want er stond ook beetje vreemd verhaaltje bij.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 10 jan 2008, 10:42

en is ze nu weer bij jullie dan Annabel?

Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 10 jan 2008, 10:48

Ziggy schreef:en is ze nu weer bij jullie dan Annabel?
Nee dat niet, maar meisje op Bokt heeft haar nu sinds paar weken.
Amber_

Bericht door Amber_ » do 10 jan 2008, 12:16

Ziggy schreef:
Nousje loves Bjorn schreef:Bjørn ging gisteravond helemaal uit z'n bol! Ging vrijspringen, had 2 sprongen in de bak staan. Op elke langezijde 1, een stijl en een oxer. Ik hoefde helemaal niks te doen, alleen bouwen en hem een keer om te draaien. En maar springen. Maf beest!
jij hebt gewoon een springfjord in de dop :D
:)) Een Orsta he ! Fjordy broer :P.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 10 jan 2008, 17:38

Bella schreef:
Ziggy schreef:en is ze nu weer bij jullie dan Annabel?
Nee dat niet, maar meisje op Bokt heeft haar nu sinds paar weken.
fijn dat je haar nu kan blijven volgen joh :D

Plaats reactie