Ro(t)s in de branding!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Marijke_

Ro(t)s in de branding!

Bericht door Marijke_ » ma 17 sep 2007, 12:30

Ik ben weer eens trots op Rosco. De oudste dochter van Dennis wilde gisteren weer eens graag paardrijden, de jongste was uit logeren bij mijn moeder dus we hadden alle tijd. Ros is haar lievelingspaard, ik moet hem ook altijd knuffels en kusjes van haar geven als ze belt...Ware liefde dus, als ik niet uit kijk moet ik hem nog gaan delen ook :D.
De jongste dochter van Dennis is nog een beetje teveel beinvloed door haar vader hahaha die houdt meer van de belzen. Al vind ze het rijden(lees zitten) op DE BELS (zoals Cratos bij haar heet) toch nog wel erg spannend.
We gingen naar stal toe en moesten eerst nog even een tussenstop maken bij de benzinepomp om een ijsje te halen (wat een straf). We stappen uit en ze zegt tegen me: zou iedereen nu denken dat ik een paardrijmeisje ben? Waarop ik heel nuchter zeg...tja ze denken vast niet dat je naar voetballen gaat (ze liep in rijbroek met laarsjes). Op stal aangekomen Rosco uit zijn pyjama gehaald en saampies lekker even met hem getut. Daarna het zadel erop en na 4 slagen in mijn beugels en een cap op haar hoofd kon ze veilig zitten.
Ze wilde perse los door de bak, nou ken ik Ros een beetje en kan ik dat met een gerust hart doen. Met een beetje mazzel krijgt ze hem 2 meter van de uitgang verwijderd en verder zet ie geen stap. Dat was ze natuurlijk al snel zat en de longeerlijn en zweep moesten er maar bij komen. Eerst even netjes losgestapt en hopsakee daar ging ze in draf. Lichtrijden en al. Zo leuk om te zien...ze wilde zelfs een stukje in galop en ook dat ging (met vasthouden aan het zadel) helemaal prima. Nou is dit natuurlijk niet de eerste keer maar ze wil niet zo heel vaak paardrijden of ze wil het op momenten dat het helemaal niet uitkomt.
Vervolgens zegt ze Alex doet zo gek....ik kijk achterom, Dennis kijkt achterom...en laten allebei alles uit ons handen vallen en snellen naar Alex toe. Die had zich op de een of andere manier met zijn been door het halster van Rosco heen gewurmd en kreeg zichzelf niet los. Viel een paar keer om...echt heel eng om te zien. Uiteindelijk kregen we hem los en hij draafde niet helemaal rad weg. Ik hoop dat het vandaag beter is.
Toen bedacht ik me ineens Rosco en Selena weer...draai me om en daar staat Rosje te slapen, longeerlijn op de grond, zweep op de grond en meisje op zijn rug. Die had geen stap verzet hoe zoet wil je het hebben? En hoe stom wil je het van onze kant hebben eerst, dat gedonder met dat halster en vervolgens de ander zo achterlaten. Het was zeker weten de paniek want ik zag Alex' pezen al overmidden knallen maar slim is het niet te noemen :n.

Ben wel weer super trots op mijn kereltje!
Laatst gewijzigd door Marijke_ op ma 17 sep 2007, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Saar

Bericht door Saar » ma 17 sep 2007, 12:33

Wow, dat is schrikken. Gelukkig wist je al dat Rosco zo braaf was, ze kreeg hem zelf al niet twee meter ver, dus kon je die wel even achterlaten. Ros de babysitter :P

En of het achteraf slim is of niet...niet te veel over nadenken. Zulke dingen gebeuren in een fractie van een seconde, en het is goed gegaan daar gaat het om.
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 17 sep 2007, 12:57

Gelukkig is het goed afgelopen, iedereen doet weleens iets wat minder doordacht is O:)
Ellebel

Bericht door Ellebel » ma 17 sep 2007, 12:59

Ja, dat soort dingen gebeuren voor je er goed en wel erg in hebt. RoTs heeft jullie taak even waargenomen.

Bij mij op stal liet een vrouw een keer haar beide kinderen te paard, de 1 zonder begeleiding op een shet, de ander op een grote WPN'er waar ze zelf naast liep. De shet begon te bokken en de vrouw liet al gillend de WPN'er los om haar zoontje op de vangen die van de shet viel. De WPN'er ging toen als een razende gek door de bak en bokte ook haar dochter eraf en er reed nog een amazone in de bak die ook van het paard viel daardoor... Zo stom, maar als je erg in paniek bent....
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 17 sep 2007, 14:30

Ik schrok ook echt. Van allebei de voorvallen trouwens :D. Inderdaad eind goed al goed. Maar voor hetzelfde geld had ik ook nog een fjord die wel met meisje aan de wandel was gegaan met een longeerlijn achter zich aan. Zo stom en gevaarlijk! Maar inderdaad daar hoef ik bij Ros over het algemeen niet zo bang voor te zijn maar het is en blijft ook een dier.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » ma 17 sep 2007, 15:53

Ros = Lief

Maar dat wist je al. :D

Gelukkig valt het mee met Ali. Geef ze maar alle 2 een dikke knuffel namens mij
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
lauraatje

Bericht door lauraatje » ma 17 sep 2007, 17:57

Wat lief van Rosco zeg :L
Zat het halster nog vast aan een touw of lag het los op de grond? Hopelijk gaat het met Alex snel beter.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 17 sep 2007, 18:12

Het touw zat nog vast erg genoeg....Alex liep vandaag weer rad dus het lijkt allemaal mee te vallen gelukkig!
Ydel

Bericht door Ydel » ma 17 sep 2007, 18:25

niks gezien net aan Ali inderdaad :n
die kwam kwihard aangerent :P

wel zoet hoor van rosje...

en trouwens ook leuk van Selena, dat ze zo uit zichzelf wilde rijden en zo :L
komt helemaal goed :)*
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Anouska

Bericht door Anouska » ma 17 sep 2007, 18:50

Jeetje, dan schrik je je echt suf. Ach, Ros heeft zich gelukkig netjes gedragen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Esther

Bericht door Esther » ma 17 sep 2007, 19:05

Ik was even in de war, ik zag al voor me dat Alex met zijn been in het halster van Rosco zat, terwijl Rosco hem om had, had eerst niet door dat jullie op dat moment nog met Rosco bezig waren.. Ik schrok me rot!! :o?

Maar fijn dat Rosco zo braaf is.. Kan dat meisje nog veel plezier van hebben, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » ma 17 sep 2007, 19:54

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
anika

Bericht door anika » di 18 sep 2007, 05:53

Wat een engel is Ros toch!

Denk dat de meesten hetzelfde hadden gedaan, als ze Alex er zo bij zagen hangen!
Leuk dat Selena het zo leuk vindt :D
Murphy :+: Ysha
Daphne

Bericht door Daphne » di 18 sep 2007, 06:27

Wow dat is wel even schrikken ja. Kan me wel voorstellen dat je dan zo handelt. Gelukkig zijn fjorden vaak wel zo koelbloedig en slim dat ze op de momenten dat het echt moet echt wel rustig blijven staan :)*

Gelukkig is alles goed met Alex en heeft hij er niks aan over gehouden!
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » di 18 sep 2007, 08:22

Net of Ros het wist dat hij zich cool moest houden met een kleine wurm erop....
Gelukkig is alles goed afgelopen!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Amber_

Bericht door Amber_ » di 18 sep 2007, 10:05

Maar dat is Rosje ! :D Hij blijft heerlijk staan
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 18 sep 2007, 11:09

nou fijn dat de meiden het zo treffen met jullie hobby, hoe is de heel situatie met hun moeder nu?
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 18 sep 2007, 11:15

Carolinef schreef:nou fijn dat de meiden het zo treffen met jullie hobby, hoe is de heel situatie met hun moeder nu?
Gaat niet zo heel goed met haar helaas. Behoorlijk wat ziekenhuis in en uit geweest de laatste tijd. Ze heeft vorige week besloten (na een omleiding leggen doordat nieren niet meer goed functioneren) dat ze toch voor de hele zware chemo gaat om zo nog wat proberen te rekken.
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » di 18 sep 2007, 13:19

Het blijft een lastige situatie,moeilijk voor jullie allemaal.

Wat is Rosje braaf :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
lauraatje

Bericht door lauraatje » di 18 sep 2007, 15:02

Marijke&Rosco schreef:Het touw zat nog vast erg genoeg....Alex liep vandaag weer rad dus het lijkt allemaal mee te vallen gelukkig!
Gelukkig liep Alex weer goed :j
Maar daarom haal ik dus altijd het halster los van het touw als ik wegga... Dan kan dit niet gebeuren.
Plaats reactie