De jongste dochter van Dennis is nog een beetje teveel beinvloed door haar vader hahaha die houdt meer van de belzen. Al vind ze het rijden(lees zitten) op DE BELS (zoals Cratos bij haar heet) toch nog wel erg spannend.
We gingen naar stal toe en moesten eerst nog even een tussenstop maken bij de benzinepomp om een ijsje te halen (wat een straf). We stappen uit en ze zegt tegen me: zou iedereen nu denken dat ik een paardrijmeisje ben? Waarop ik heel nuchter zeg...tja ze denken vast niet dat je naar voetballen gaat (ze liep in rijbroek met laarsjes). Op stal aangekomen Rosco uit zijn pyjama gehaald en saampies lekker even met hem getut. Daarna het zadel erop en na 4 slagen in mijn beugels en een cap op haar hoofd kon ze veilig zitten.
Ze wilde perse los door de bak, nou ken ik Ros een beetje en kan ik dat met een gerust hart doen. Met een beetje mazzel krijgt ze hem 2 meter van de uitgang verwijderd en verder zet ie geen stap. Dat was ze natuurlijk al snel zat en de longeerlijn en zweep moesten er maar bij komen. Eerst even netjes losgestapt en hopsakee daar ging ze in draf. Lichtrijden en al. Zo leuk om te zien...ze wilde zelfs een stukje in galop en ook dat ging (met vasthouden aan het zadel) helemaal prima. Nou is dit natuurlijk niet de eerste keer maar ze wil niet zo heel vaak paardrijden of ze wil het op momenten dat het helemaal niet uitkomt.
Vervolgens zegt ze Alex doet zo gek....ik kijk achterom, Dennis kijkt achterom...en laten allebei alles uit ons handen vallen en snellen naar Alex toe. Die had zich op de een of andere manier met zijn been door het halster van Rosco heen gewurmd en kreeg zichzelf niet los. Viel een paar keer om...echt heel eng om te zien. Uiteindelijk kregen we hem los en hij draafde niet helemaal rad weg. Ik hoop dat het vandaag beter is.
Toen bedacht ik me ineens Rosco en Selena weer...draai me om en daar staat Rosje te slapen, longeerlijn op de grond, zweep op de grond en meisje op zijn rug. Die had geen stap verzet hoe zoet wil je het hebben? En hoe stom wil je het van onze kant hebben eerst, dat gedonder met dat halster en vervolgens de ander zo achterlaten. Het was zeker weten de paniek want ik zag Alex' pezen al overmidden knallen maar slim is het niet te noemen

Ben wel weer super trots op mijn kereltje!