Scheren jullie zelf?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 10 sep 2007, 14:44

@Charret: Zou niet weten waarom je die uit moet doen (daarvoor moet je echt bij Marijke en Anna zijn :P). Overall aan is handiger ;)
En geeft niet hoor, ze vinden ons net zo eng haha.
Geluk is de vrucht van intens werk
Daphne

Bericht door Daphne » ma 10 sep 2007, 14:45

Ik heb ook nog nooit geschoren en Yanneke is nog nooit geschoren, dus een vriendin van me gaat het doen. Dan houd ik me wel bezig met Yanneke rustig houden als dat nodig is. Als het goed gaat wil ik het zelf ook wel proberen :)
Jenny

Bericht door Jenny » ma 10 sep 2007, 14:49

Vorig jaar is Wodan door een vriendin geschoren, dit jaar ga ik het zelf doen maar met assistentie van haar :D
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 10 sep 2007, 14:54

Ik heb Pablo de laatste 3 x ook zelf gedaan. En ach, ik irriteer me niet aan een paar strepen. Het was bij mij altijd puur voor het functionele en niet voor het plaatje. (al liep hij er niet helemaal voor aap bij natuurlijk :P )
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 10 sep 2007, 14:57

ik ga het dit jaar ook voor het eerst zelf doen.... en een paar streepjes maken mij ook niet uit nee!!! leer t vanzelf!!!!! dan wordt het steeds mooier!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Viv

Bericht door Viv » ma 10 sep 2007, 15:36

Streepjes kun je heel simpel voorkomen en wegkrijgen. Zowizo moet je de banen overlappen. Hoed tegen de richting in scheren en hiermee dus opletten met kruinen en welvingen in de vacht.
En na de grote bups nogmaals over de overlappingen met de banen mee en van onder naar boven dwars op de baan. Zo krijg je je paard mooi streeploos geschoren.

En langs de manenkam van onder naar boven langs de manen, scheelt ook weer een lelijke rand.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 10 sep 2007, 16:26

Claudia en haar vader hebben vorig jaar Tea gedaan, dat buik/hals modelletje, was ik erg blij mee..

Omdat ik niet wist hoe ze zou gaan reageren heb ik haar eerst even met de kruimeldief gedaan, was vooral mijn moeder erg van gecharmeerd.. Maar ik heb hem even aan gedaan en daarna haar even afgekruimeldieft, eerst was het wat eng, maar daarna ging het goed.. Tijdens het eigenlijke scheren viel ze zowat in slaap..

Edit, even het modelletje showen..

Tea's idee van showen, hihi..
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Je ziet nog net het randje onderaan:
Afbeelding
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Charret

Bericht door Charret » ma 10 sep 2007, 18:14

Viv schreef:Charet ik zou eerst even kijken hoe ze op scheren reageren voor je zelf honderden euro's aan zo'n appparaat gaat besteden. Voor hetzelfde geld raken ze compleet in paniek en zit je dan met je aparaat.
maar wil het je best leren hoor, ik vind het enorm leuk om te scheren (en ach die haartjes neem je voor lief). En idd al je het zelf doet scheelt het gezeur of je al klaar bent of dat het niet zo gaat als je zelf wilt.

Allerbelangrijkste van scheren zijn de messen, die moeten echt goed scherp zijn anders krijg je happen en strepen.
Alies zal geen probleem zijn. Hooguit dat het haar te lang gaat duren. Ik weet niet hoe lang scheren duurt. Maar we hebben al meerdere keren haar baard met zo'n groot scheerapparaat geschoren en dat ging heel goed. Voor de baard alleen een touwtje om de nek, want makkelijker.
Sandra weet ik niet. Die is nog nooit geschoren. Ik kan het wel eens proberen hoe ze reageert. Maar als je het zou willen komen leren, graag! :D

Ik vind helemaal geschoren wel het mooiste overigens.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Orion1996

Bericht door Orion1996 » ma 10 sep 2007, 20:56

Bella schreef:@Charret: Zou niet weten waarom je die uit moet doen (daarvoor moet je echt bij Marijke en Anna zijn :P). Overall aan is handiger ;)

:( :( :( IK scheer met BH aan :( :( :(

Marijke doet hem uit omdat ze bang is voor prikkend borsthaar |o
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 11 sep 2007, 06:50

ik heb het altijd zelf gedaan tot ik mijn scheerapparaat heb verkocht, daarna is martina s geweest en nathalie ook, niet dat ik t niet kan, maar was gelijk gezelliger
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Ellen

Bericht door Ellen » di 11 sep 2007, 06:58

Charret schreef:
Viv schreef:Charet ik zou eerst even kijken hoe ze op scheren reageren voor je zelf honderden euro's aan zo'n appparaat gaat besteden. Voor hetzelfde geld raken ze compleet in paniek en zit je dan met je aparaat.
maar wil het je best leren hoor, ik vind het enorm leuk om te scheren (en ach die haartjes neem je voor lief). En idd al je het zelf doet scheelt het gezeur of je al klaar bent of dat het niet zo gaat als je zelf wilt.

Allerbelangrijkste van scheren zijn de messen, die moeten echt goed scherp zijn anders krijg je happen en strepen.
Alies zal geen probleem zijn. Hooguit dat het haar te lang gaat duren. Ik weet niet hoe lang scheren duurt. Maar we hebben al meerdere keren haar baard met zo'n groot scheerapparaat geschoren en dat ging heel goed. Voor de baard alleen een touwtje om de nek, want makkelijker.
Sandra weet ik niet. Die is nog nooit geschoren. Ik kan het wel eens proberen hoe ze reageert. Maar als je het zou willen komen leren, graag! :D

Ik vind helemaal geschoren wel het mooiste overigens.
Sandra kennende zal ze het eerst wel eng vinden, maar als je eenmaal bezig bent zal het allemaal wel meevallen.
Mama van Daan (geboren 02-08-2011) en Annabel Eefje (geboren 15-01-2013)
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 11 sep 2007, 07:01

Bella schreef:@Charret: Zou niet weten waarom je die uit moet doen (daarvoor moet je echt bij Marijke en Anna zijn :P). Overall aan is handiger ;)
Ja maar bij gebrek aan overall moet je wat. Ik meen het serieus hoor...was echt geen grapje. :oo
Zeker als je geen jas of iets aan hebt. Ik heb het eens niet gedaan, 's ochtends paard geschoren met gewoon rijbroek en trui aan en moest daarna nog de hele dag werken. En neem van mij aan die korte prikhaartjes die je de hele dag zitten te irriteren/ jeuken zijn niet prettig. Op het toilet ding uit doen en uitkloppen werkt ook niet want ze blijven er gewoon inzitten. Vandaar dat ik het nu anders doe :D .
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 11 sep 2007, 07:07

ik trek zo'n heel glad jasje aan! soort regenjas zeg maar! dan blijft het ergste wel weg!!! (heb natuurlijk ook nog wel ergens een regenbroek!)
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Plaats reactie