Geen kampioenen ;-) wel erg tevreden!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Geen kampioenen ;-) wel erg tevreden!

Bericht door Reinou » za 08 sep 2007, 17:17

Vandaag was dan de keuring in Rolde. Gister beide dames gewassen, waarbij Damaris zich echt voorbeeldig heeft gedragen. Vanochtend om 7 uur al op pad. Waarna we binnen 5 minuten weer stil stonden. Er was kabaal op de trailer, kon Karlien niet zijn want die staat altijd perfect stil. Anne deurtje open doen, stond Damaris overdwars, voor Karlien langs. Oeps :o Lang leve de paniekhaak, Damaris los, stang los, op de klep gekeerd en toen aan de andere kant vast. Touwtje stukkie korter, en de rest van de rit hebben we ze niet gehoord.

Precies op tijd waren we op het terrein, begonnen ze pas om 9u. Konden we Damaris nog even bijwerken, want die was me toch vies, poeh.. In de ring ging alles prima, ze was braaf, liep lekker mee. We werden als 2de opgeroepen, maar werden uiteindelijk 2 plekken teruggezet. Beetje apart vonden wij, dat 't veulen dat in eerste instantie achter ons liep, later een punt meer had :\ Terwijl er al gekeurd was. Maargoed, wij al onwijs tevreden, want ze had een mooi lijstje. 8-8-7-6-7 met een bemerking op de gangen, ze knikte door de sprong in stap. Hadden wij nooit gezien, waarschijnlijk toch ergens tegenaan gezeten in de trailer. Kan gebeuren! De rest van de punten is niks mis mee, dus wij zijn erg tevreden!

Aangezien we met Karlien bij de stermerries liepen, hebben we tussendoor nog even tijd gehad om rond te kijken. Helaas niet veel van de keuring kunnen volgen, maar er zaten leuke diertjes bij!

Chippen ging trouwens best makkelijk bij Damaris, ze sprong even omhoog, maar binnen een minuutje stond ze alweer half te slapen :+:

Toen was Karlien aan de beurt. Niet iets waar ik echt naar uitzag, want ik mocht Damaris in bedwang proberen te houden. Vooraf hadden we nog overwogen een sterke vent in te huren :P maar omdat 't verder een hartstikke fijn veulen is, heb ik het toch zelf gedaan. Handschoenen aan gedaan, oh wat was ik daar blij mee hihi. Terwijl Karlien gekeurd werd, stond Damaris vaker op 2 dan op 4 benen, had ik het gauw warm...alleen de jury vond het op een gegeven moment minder, want een steigerend veulen is moeilijk te sturen hehe. Gelukkig deed Karlientje braaf haar rondje. En toen de dames herenigd waren, was Damaris poeslief. We mochten als tweede opstellen, wij blij! We kregen nog de tip om de volgende keer het veulen buiten de ring te houden, dan zou ze zich beter laten zien. Dat zien we dan wel weer :D Derde was trouwens halfzus Fiola v. Myrstein. Kwamen we pas achter bij het opstellen. Koppie is van de voorkant heel herkenbaar, van de zijkant minder. Maar ze lijken veel meer op elkaar dan op Eline.

Ik hoefde niet zo nodig nog voor het kampioenschap te lopen, maar Douwina wilde wel graag. Dus vooruit. Nog meer rondjes Damaris hihi. Toen hadden ze bedacht, dat alle merries nog even moesten draven. Great. Maargoed, oplossing bedacht, dat terwijl Karlien de grote hoek in draf ging, ik Damaris in stap zou oversteken. Damaris komt natuurlijk gelijk van de grond, draait half om, en tikt me tegen de ribben. Klinkt erger dan het is, heb het net even gecheckt, nergens pijn of wat dan ook.Maar ik schrok wel eventjes. Daarna verder stappen was ook geen succes, Damaris wist niet meer wat ze nou moest. Gelukkig was ze weer rustig toen we bij Karlien waren.

Daarna best getoilleteerd. Kan ik kort over zijn :D Karlien op nummer 1. Met een superenthousiaste 'speech' van vB erbij, dat ie haar onvoorstelbaar netjes geknipt vond. Alle lof voor Douwina uiteraard! Alleen vond ik stiekem, dat ze Damaris ook mee hadden mogen nemen in de plaatsing, die was echt netter geknipt dan de 2de geplaatst. Maar ook erg blij dat de dag er eindelijk op zat, want Damaris had het helemaal gehad. Ze begon al met de voorbeentjes te slaan uit ongedurigheid, en probeerde nog een keer de kont naar me toe te draaien. Het blijft een dametje. Ze hebben trouwens ook heel lang aan de weg gestaan, en daar had de kleine al een hele schare fans. Vooral de kinderen kwamen haar regelmatig even aaien, mooi dat ze het vond!!

Ook leuk btw, dat Maureen ons vroeg of we nog wat over Woudientje wilden schrijven, en een paar leuke foto's wilden sturen als we die nog hadden. Want ze wilden alle dagkampioenen meer aandacht geven. Foto's zat uiteraard, maar we plannen op korte termijn nog een fotodagje in!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » za 08 sep 2007, 17:29

Ik zag jou al met handschoenen de ring uitkomen, hihi.. Ik dacht nog, hee ze heeft handschoenen aan.. Maar dat was om Damaris vast te houden, hihi..

Jammer genoeg heb ik Karlien niet zien voorbrengen, stond achter de geluidswagen te beppen..

Wel sneu als je van tweede vierde wordt.. Ook wel een beetje raar van die punten..

En Die lof van Van Bon met toiletteren was helemaal verdoent, jullie hadden nog niet echt vooraan gestaan terwijl dat toch meerdere malen verdoent was.. Tatum liep tweede met jullie boogje, Tea liep tweede door jullie knipkunsten en jullie eigen paarden zagen er tiptop uit!! Ik vond het zeker verdiend!!! +:)+
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mir

Bericht door Mir » za 08 sep 2007, 17:46

Weer een goede dag voor stal dus, en zou me idd niet te druk maken om de beenaanmerking van Damaris. Gelukkig heb je verder niets overgehouden aan het tikje, veulens zonder moeder kunnen idd gekke sprongen maken!
yvette

Bericht door yvette » za 08 sep 2007, 17:53

Klinkt als een geslaagde dag!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » za 08 sep 2007, 18:00

Mooi behaalde resultaten,gefeliciteerd
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
douwina

Bericht door douwina » za 08 sep 2007, 18:13

zooo ik kan eindelijk ook even rustig zitten en FW bijlezen. Jules ligt heerlijk te slapen en de wasmachine doet z'n best om m'n witte kleren weer schoon te krijgen :D

't was idd een lange maar hele geslaagde dag *o/* Damaris een mooie 36 punten en Karlien 2e in haar rubriek. Vorig jaar was ze 3e, als ze nou volgend jaar weer een plekje omhoog schuift +:+ :D

Enne petje af hoor Reinou dat je Damaris zo in bedwang hebt weten te houden!! Wat een hittepetitje als ze niet met mams mee mag O:)

Verder nog gezellig gekletst met een heel aantal FW'ers en veel leuke paarden gezien. Erg leuk initiatief ook van Maureen om een artikel aan alle dagkampioenen te gaan wijden. Ben nu al benieuwd naar het stukje!!

Nu nog Liesje naar Roden en dan hebben we ze allemaal gehad :)
Afbeelding
maroes

Bericht door maroes » za 08 sep 2007, 19:06

Klinkt inderdaad als een geslaagde dag.
Gefeliciteerd.
Wat kunnen die veulentjes sterk zijn als ze willen he.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Vera

Bericht door Vera » za 08 sep 2007, 19:12

Zo die damaris is toch nog best sterk!
Jullie hebben goed gescord hoor, je kunt niet altijd een kampioen hebben toch?
En best getoiletteerd is altijd leuk om te winnen.
Ze nemen bijna nooit de veulens appart.

één keertje hebben we een veulen van Muis op de eerste plaats gehad en muis liep toen zelf derde.
Maar toen hadden we dat veulen ook appart in de ring, dus niet bij moeders (misschien scheelt dat) dat was Ymke die werd die dag ook veulen kampioen. Na nog wat tips van Kelly mochten we de ring in. Verder heb ik het nooit meegemaakt dat een veulen appart een prijs daarvoor krijgt.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » za 08 sep 2007, 19:14

niet alleen de veulens waren sterk....
douwina

Bericht door douwina » za 08 sep 2007, 19:20

we zij ook super tevreden hoor ;) Een mooie eerste premie voor Damaris, dat is waar we op hadden gehoopt en die heeft ze behaald. Elke keer kampioen worden kan natuulijk ook niet :+ :D

Vorig jaar in Roden werd Cajra trouwens eerste bij best getoilleteerd en Karlien 2e, ze doen het af en toe dus wel eens vaker. Maar goed daar was de rubriek ook niet zo groot als in Rolde, vandaag liepen er volgens mij wel 20!
Afbeelding
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » zo 09 sep 2007, 08:03

Weer een mooi resultaat *o/* *o/*

En Reinou ook spierpijn :=
Claudje

Bericht door Claudje » zo 09 sep 2007, 10:22

Netjes hoor :j Wat kunnen ze nog sterk zijn dan, mijn vader had Caylinn gelukkig vast vorig jaar
toen Marga de ring in moest. En Caylinn was gelukkig niet zo springerig :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 09 sep 2007, 13:25

haha betreft Damaris: Dat is nu waarom wij voorbrengen en Bart ze mag vasthouden. Al lukte me die van wijlhuizen wel aardig, zodra je ze maar kort vasthoud en zelf stil blijft staan. Maar hobby, nee...

Verder jammer van die 6 bij Damaris, maargoed, is nu eenmaal zo. We zagen in de ring inderdaad dat ze vooral in de bochten een beetje over dr heup stapt en toen ik achter jullie aan liep naar het chippen, zag je dr inderdaad in de linker sprong knikken. Maarja, paard in de groei kan nog vanalles mee gebeuren. Verder is ze mooi type! (daantje kreeg trouwens ook het knik-commentaar)

Verder karlien dr resultaat was ook super. Was trouwens wel goed te zien inderdaad dat die myrstein x alone, Fiola familie was, die lengte in het hoofd, plaatsing van het oog en beetje de lichaamsvormen etc. Al stond ik dus wel verbaasd van Eline als myrstein x alone en Fiola naast elkaar....dat was echt een wereld van verschil (wat een tank was dat :o).

En zeker leuk dat er meer aandacht geschonken wordt aan alle dagkampioenen :j...heb die ene foto trouwens eergister op de post gedaan, ben benieuwd :D
Geluk is de vrucht van intens werk
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 09 sep 2007, 13:40

Ze zagen er ook prachtig uit hoor! Complimentjes! Jullie zijn altijd een verzorgd geheel, zowel paarden als voorbrengers, dat zie je wel eens anders :\
Ik heb Daantje even goed bekeken, ben toch wel erg fan van Timor :L
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 09 sep 2007, 13:45

Ik heb enorm veel spierpijn idd, mijn hele rechterarm doet pijn, tot in de schouder ;( Ribben zijn ietsje gevoelig, maar valt mee gelukkig.

Hihi Eline en Fiola lijken idd. totaal niet op elkaar. Maar Eline heeft iets onwijs grappigs, en die kan nog lopen zeg, poeh...wordt ook megagoed voor gezorgd, alle dieren van Kremers zagen er top uit. En heb me staan verbazen over de enorme hoogte van Yoline, jeminee, da's een joekel zeg! D'r veulie was ook een geval apart, die sloeg tot 3x toe zijn voorbeen over het touw, zelfs nog toen ik hem korter had gezet. Dus hem eventjes geadopteerd, braaf ding!

Oh en volgend jaar gaan we Karlien flink trainen en dan weer meenemen, kijken of we haar nog eens vooraan krijgen :D Dan zonder veulen, met aanjager, moet lukken.

Ik ben ook erg benieuwd of jouw foto in het boekje komt Annabel! Zou leuk zijn!
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 09 sep 2007, 13:53

Yoline schreef:Ik heb enorm veel spierpijn idd, mijn hele rechterarm doet pijn, tot in de schouder ;( Ribben zijn ietsje gevoelig, maar valt mee gelukkig.

Hihi Eline en Fiola lijken idd. totaal niet op elkaar. Maar Eline heeft iets onwijs grappigs, en die kan nog lopen zeg, poeh...wordt ook megagoed voor gezorgd, alle dieren van Kremers zagen er top uit. En heb me staan verbazen over de enorme hoogte van Yoline, jeminee, da's een joekel zeg! D'r veulie was ook een geval apart, die sloeg tot 3x toe zijn voorbeen over het touw, zelfs nog toen ik hem korter had gezet. Dus hem eventjes geadopteerd, braaf ding!

Oh en volgend jaar gaan we Karlien flink trainen en dan weer meenemen, kijken of we haar nog eens vooraan krijgen :D Dan zonder veulen, met aanjager, moet lukken.

Ik ben ook erg benieuwd of jouw foto in het boekje komt Annabel! Zou leuk zijn!
Ik moest eerder naar huis helaas, heb de laatste rubrieken niet gezien. Mijn vriend Jan Willem heeft gister voor het eerst van zijn leven paarden (fjorden in dit geval) voorgebracht. Hij kwam later thuis en het eerste wat hij zei:"Kremers/Bakker heeft het goed gedaan (die kennen we wel van de leuke rit in Buinen elk jaar), en dat was me daar toch een grote/groffe. Kon wel een zus van Diëgo zijn!" Hij wist geen naam meer, maar bedoelde hij Yoline dan misschien? En is het toeval dat jouw gebruikersnaam Yoline is, of heeft dat wat met déze Yoline te maken? Ik ben nog te kort lid van FW om dat allemaal te weten
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 09 sep 2007, 14:20

Haha nee mijn gebruikersnaam heeft daar niks mee te maken, puur toeval :)) Yoline is trouwens een OJ x Philine v. Briggen x Eline v. Myrstein x Alone v. Tjostar...wederom familie van Karlien dus!

Ik vond Daantje ook helemaal geweldig. Dat bekkie, wauwie..

Ben het met je eens hoor, weer een aantal mensen die in gewone spijkebroek of gekleurde rijbroek in de ring liepen. Nu had ik zelf een lichtblauw vestje aan O:) maar dat was omdat ik het anders koud had. Volgend jaar toch even een witte trui bestellen!
sparky10

Bericht door sparky10 » zo 09 sep 2007, 16:45

mooie punten toch behaald ,
ja ik heb altijd respect voor degene die met de steigerende veulens staan te dansen hihi ,
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » ma 10 sep 2007, 06:15

Ik vind het echt super nette resultaten!! +:)+
Toppie, ben benieuwd naar de foto's die zijn gemaakt.
En ook leuk dat Maureen meer aandacht wil voor alle dagkampioenen, jullie hebben prachtige foto's zat, dus dat zal wel goed komen :D
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » ma 10 sep 2007, 12:37

Gefeliciteerd!! Mooie resultaten weer!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Plaats reactie