Vandaag was dan de keuring in Rolde. Gister beide dames gewassen, waarbij Damaris zich echt voorbeeldig heeft gedragen. Vanochtend om 7 uur al op pad. Waarna we binnen 5 minuten weer stil stonden. Er was kabaal op de trailer, kon Karlien niet zijn want die staat altijd perfect stil. Anne deurtje open doen, stond Damaris overdwars, voor Karlien langs. Oeps

Lang leve de paniekhaak, Damaris los, stang los, op de klep gekeerd en toen aan de andere kant vast. Touwtje stukkie korter, en de rest van de rit hebben we ze niet gehoord.
Precies op tijd waren we op het terrein, begonnen ze pas om 9u. Konden we Damaris nog even bijwerken, want die was me toch vies, poeh.. In de ring ging alles prima, ze was braaf, liep lekker mee. We werden als 2de opgeroepen, maar werden uiteindelijk 2 plekken teruggezet. Beetje apart vonden wij, dat 't veulen dat in eerste instantie achter ons liep, later een punt meer had

Terwijl er al gekeurd was. Maargoed, wij al onwijs tevreden, want ze had een mooi lijstje. 8-8-7-6-7 met een bemerking op de gangen, ze knikte door de sprong in stap. Hadden wij nooit gezien, waarschijnlijk toch ergens tegenaan gezeten in de trailer. Kan gebeuren! De rest van de punten is niks mis mee, dus wij zijn erg tevreden!
Aangezien we met Karlien bij de stermerries liepen, hebben we tussendoor nog even tijd gehad om rond te kijken. Helaas niet veel van de keuring kunnen volgen, maar er zaten leuke diertjes bij!
Chippen ging trouwens best makkelijk bij Damaris, ze sprong even omhoog, maar binnen een minuutje stond ze alweer half te slapen
Toen was Karlien aan de beurt. Niet iets waar ik echt naar uitzag, want ik mocht Damaris in bedwang proberen te houden. Vooraf hadden we nog overwogen een sterke vent in te huren

maar omdat 't verder een hartstikke fijn veulen is, heb ik het toch zelf gedaan. Handschoenen aan gedaan, oh wat was ik daar blij mee hihi. Terwijl Karlien gekeurd werd, stond Damaris vaker op 2 dan op 4 benen, had ik het gauw warm...alleen de jury vond het op een gegeven moment minder, want een steigerend veulen is moeilijk te sturen hehe. Gelukkig deed Karlientje braaf haar rondje. En toen de dames herenigd waren, was Damaris poeslief. We mochten als tweede opstellen, wij blij! We kregen nog de tip om de volgende keer het veulen buiten de ring te houden, dan zou ze zich beter laten zien. Dat zien we dan wel weer

Derde was trouwens halfzus Fiola v. Myrstein. Kwamen we pas achter bij het opstellen. Koppie is van de voorkant heel herkenbaar, van de zijkant minder. Maar ze lijken veel meer op elkaar dan op Eline.
Ik hoefde niet zo nodig nog voor het kampioenschap te lopen, maar Douwina wilde wel graag. Dus vooruit. Nog meer rondjes Damaris hihi. Toen hadden ze bedacht, dat alle merries nog even moesten draven. Great. Maargoed, oplossing bedacht, dat terwijl Karlien de grote hoek in draf ging, ik Damaris in stap zou oversteken. Damaris komt natuurlijk gelijk van de grond, draait half om, en tikt me tegen de ribben. Klinkt erger dan het is, heb het net even gecheckt, nergens pijn of wat dan ook.Maar ik schrok wel eventjes. Daarna verder stappen was ook geen succes, Damaris wist niet meer wat ze nou moest. Gelukkig was ze weer rustig toen we bij Karlien waren.
Daarna best getoilleteerd. Kan ik kort over zijn

Karlien op nummer 1. Met een superenthousiaste 'speech' van vB erbij, dat ie haar onvoorstelbaar netjes geknipt vond. Alle lof voor Douwina uiteraard! Alleen vond ik stiekem, dat ze Damaris ook mee hadden mogen nemen in de plaatsing, die was echt netter geknipt dan de 2de geplaatst. Maar ook erg blij dat de dag er eindelijk op zat, want Damaris had het helemaal gehad. Ze begon al met de voorbeentjes te slaan uit ongedurigheid, en probeerde nog een keer de kont naar me toe te draaien. Het blijft een dametje. Ze hebben trouwens ook heel lang aan de weg gestaan, en daar had de kleine al een hele schare fans. Vooral de kinderen kwamen haar regelmatig even aaien, mooi dat ze het vond!!
Ook leuk btw, dat Maureen ons vroeg of we nog wat over Woudientje wilden schrijven, en een paar leuke foto's wilden sturen als we die nog hadden. Want ze wilden alle dagkampioenen meer aandacht geven. Foto's zat uiteraard, maar we plannen op korte termijn nog een fotodagje in!