Vandaag heb ik het koetsiersbewijsexamen gehad. We reden met 3 aanspanningen. Alle 3 waren het fjorden

Eerst begon het theorie examen. Ik was al na 12 minuten klaar terwijl de rest er veel langer over deed

Toen iedereen klaar was gingen we optuigen en inspannen. We moesten met 3 mensen bij vera, dus er ging iemand optuigen, iemand inspannen en iemand uitspannen (blijkbaar geloofde die examinator het aftuigen wel). Ik moest inspannen en dat ging goed (al zo vaak geoefend) Toen ging aanspanning 1 weg. Ik bood aan om als eerste te gaan. We kregen eerst een preek dat de koetsier de baas is en dat je zelf het tempo moest weten. Hij zou wel zeggen links of rechts en je moest 3 wendingen met 1 hand doen

Terug bij de manege moest er iemand uitspannen en waren wij klaar. We hebben daarna nog bijna 2 uur daar gestaan om te wachten tot de rest klaar was en toen naar de kantine voor de uitslag. Hij vond dat wij een mooie aanspanning en dat de fjorden toppaardjes waren

Iedereen was geslaagd!

We hebben ook een foto gemaakt voor in de mensport! ik ben benieuwd of die erin komt te staan.
groetjes