Fjorden centraal op koetsiersbewijs examen!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Lisa

Fjorden centraal op koetsiersbewijs examen!!

Bericht door Lisa » za 09 jun 2007, 15:04

Heyy

Vandaag heb ik het koetsiersbewijsexamen gehad. We reden met 3 aanspanningen. Alle 3 waren het fjorden }> De merrie Noor en de ruin Robbie van de familie dekker en mijn vera.

Eerst begon het theorie examen. Ik was al na 12 minuten klaar terwijl de rest er veel langer over deed :o maar ik had wel een goed gevoel, want ik kon veel dingen zo invullen.
Toen iedereen klaar was gingen we optuigen en inspannen. We moesten met 3 mensen bij vera, dus er ging iemand optuigen, iemand inspannen en iemand uitspannen (blijkbaar geloofde die examinator het aftuigen wel). Ik moest inspannen en dat ging goed (al zo vaak geoefend) Toen ging aanspanning 1 weg. Ik bood aan om als eerste te gaan. We kregen eerst een preek dat de koetsier de baas is en dat je zelf het tempo moest weten. Hij zou wel zeggen links of rechts en je moest 3 wendingen met 1 hand doen :o en 1 keertwending. Met 1 hand wenden wisten we niet van te voren dat we dat moesten doen, maar het ging wel goed. Ook de keertwending was geen probleem. Ik moest maar iets van 10 minuten mennen terwijl die andere op het karretje wel een kwartier moesten! :?
Terug bij de manege moest er iemand uitspannen en waren wij klaar. We hebben daarna nog bijna 2 uur daar gestaan om te wachten tot de rest klaar was en toen naar de kantine voor de uitslag. Hij vond dat wij een mooie aanspanning en dat de fjorden toppaardjes waren *o/* (ja duh!!)
Iedereen was geslaagd! *o/* Yes!! Mijn theorie had ik 4 foutjes, wat ik fout heb gedaan heb ik jammer genoeg niet meer terug gezien. Mijn praktijk was super. 1 van de beste zei die meneer. Ik had 11 goedjes en 7 voldoendes, netties toch? 8)7 Nou ben echt blij en super trots op vera, want ze heeft zich heel goed gedragen vandaag.

We hebben ook een foto gemaakt voor in de mensport! ik ben benieuwd of die erin komt te staan.

groetjes
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
klavertje4

Re: Fjorden centraal op koetsiersbewijs examen!!

Bericht door klavertje4 » za 09 jun 2007, 15:14

Lisa schreef:Heyy

Vandaag heb ik het koetsiersbewijsexamen gehad. We reden met 3 aanspanningen. Alle 3 waren het fjorden }> De merrie Noor en de ruin Robbie van de familie dekker en mijn vera.

Eerst begon het theorie examen. Ik was al na 12 minuten klaar terwijl de rest er veel langer over deed :o maar ik had wel een goed gevoel, want ik kon veel dingen zo invullen.
Toen iedereen klaar was gingen we optuigen en inspannen. We moesten met 3 mensen bij vera, dus er ging iemand optuigen, iemand inspannen en iemand uitspannen (blijkbaar geloofde die examinator het aftuigen wel). Ik moest inspannen en dat ging goed (al zo vaak geoefend) Toen ging aanspanning 1 weg. Ik bood aan om als eerste te gaan. We kregen eerst een preek dat de koetsier de baas is en dat je zelf het tempo moest weten. Hij zou wel zeggen links of rechts en je moest 3 wendingen met 1 hand doen :o en 1 keertwending. Met 1 hand wenden wisten we niet van te voren dat we dat moesten doen, maar het ging wel goed. Ook de keertwending was geen probleem. Ik moest maar iets van 10 minuten mennen terwijl die andere op het karretje wel een kwartier moesten! :?
Terug bij de manege moest er iemand uitspannen en waren wij klaar. We hebben daarna nog bijna 2 uur daar gestaan om te wachten tot de rest klaar was en toen naar de kantine voor de uitslag. Hij vond dat wij een mooie aanspanning en dat de fjorden toppaardjes waren *o/* (ja duh!!)
Iedereen was geslaagd! *o/* Yes!! Mijn theorie had ik 4 foutjes, wat ik fout heb gedaan heb ik jammer genoeg niet meer terug gezien. Mijn praktijk was super. 1 van de beste zei die meneer. Ik had 11 goedjes en 7 voldoendes, netties toch? 8)7 Nou ben echt blij en super trots op vera, want ze heeft zich heel goed gedragen vandaag.

We hebben ook een foto gemaakt voor in de mensport! ik ben benieuwd of die erin komt te staan.

groetjes
hee wat leuk zeg, em gefeliciteerd met je koetsier-bewijs!
rden om een feestje te houden ,niet?
geniet ervan!
:D
een weekendje weg??
kijk dan eens op www.hoevedester.nl !!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 09 jun 2007, 17:00

Nogmaals gefeliciteerd en ook erg leuk dat er ditmaal allemaal fjorden meededen :D (ik reed destijds nog met een kwpner en tuiger, pff..ervaring maar niet mijn ding)...zat laatst al te kijken toen jullie hier voor het huis langs kwamen, maar was dus wel Norinja er ook bij. Vroeg het me af omdat ze die week ervoor nog in wanneperveen stond ;)

En wat leuk dat die jury ook je goedjes, voldoendes etc aangaf!
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » za 09 jun 2007, 17:37

Gefeliciteerd hoor, met je rijbewijs!! Goed gedaan door zowel jou als Vera dus!!

Norinja had ik alweer in het land zien staan..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Neraldo

Bericht door Neraldo » za 09 jun 2007, 18:54

Van harte gefeliciteerd.
En dat jullie maar veel mooie ritten zullen gaan maken.
Mijn zoon is 19-01-2009 geboren!
Hij heet Mitchel.
Vera

Bericht door Vera » za 09 jun 2007, 19:11

goed gedaan! Ga je nu ook gelijk voor je 2 span?
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Kelly

Bericht door Kelly » za 09 jun 2007, 19:25

Vera schreef:goed gedaan! Ga je nu ook gelijk voor je 2 span?
Moet minimaal 3 maanden tussen zitten.. daar heb ik nog problemen mee gehad :j

Gefeliciteerd!
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Charret

Bericht door Charret » za 09 jun 2007, 19:54

Top! Van harte gefeliciteerd!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 10 jun 2007, 06:21

leuk zeg gefeliciteerd hoor!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Ydel

Bericht door Ydel » zo 10 jun 2007, 06:33

gefeliciteerd zeg!!!

en leuk dat het alleen maar fjroden waren ;)
hoop dat je foto geplaatst wordt :j
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Leentje

Bericht door Leentje » zo 10 jun 2007, 08:45

gefeliciteerd!!
ik moet ook nog steeds een keer examen doen.
eerst het achenbach eens goed onder de knie krijgen.
ik neem priveles,gelijk goed voor mij en wikke.
en dan doe ik een keer met een examengroep mee.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Lisa

Bericht door Lisa » ma 11 jun 2007, 14:17

Bedankt voor jullie leuke reacties!! Ik heb menles gehad bij udo de haan met vera, dat ging erg goed.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Plaats reactie