Anka heeft echt een.....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annemarie

Anka heeft echt een.....

Bericht door Annemarie » wo 23 mei 2007, 05:07

ponyhoofd }-o . Ik heb gister een hoofdstel met lage neusriem gekocht, maat cob. Ik vond hem in de winkel al wat groot, maar ja, elke Fjord die ik ken heeft Cob, dus toch maar meegenomen. 's Avonds passen en mijn instructrice heeft voor de neusriem er 3!! gaten bij in moeten maken, toen zat het enigszins 8)7 . Ik had al bij de foto's van PP gezet dat ze een echt ponyhoofdje heeft, nou, de ponymaat heeft ze dus ook :D .

Ik had ook een halster gekocht maat Cob, die ga ik maar ruilen, ik heb een redelijk strak halster nodig omdat ik nog met halster onder hoofstel rijd.

Een hoofdstel met lage neusriem kopen is een crime. Bij Divoza hadden ze alleen Pagony, die vond ik te stug leer hebben. Gevraagd of Kieffer besteld kon worden. Nou dat kon, als ik heeeeeeeeel veel geduld had. Kieffer is echt een lousy leverancier zeiden ze en het kon wel een paar maandjes duren. Nou doei, daar wacht ik niet op. Volgende winkel, Hippo, heb ik bovenstaand hoofdstel gekocht van BR. In maat Cob hadden ze welgeteld 1 hoofdstel met lage neusriem liggen :? .

Rijden ging echt super *o/* . Reed alleen in de binnenbak. Opstijgen lukt niet alleen, dan is ze nog te druk. Mijn instructrice helpt mij er even op en dan red ik me wel. Stappen in het begin ging ook heel snel. En dit was de 2e keer in de binnenbak, maar de uitgang weten ze feilloos te vinden. Daar kun je of snel op af willen, of bij stil willen staan. Heb een klein half uurtje wat gedaan, meest stap en paar rondjes draf op de hoefslag linksom en paar rechtsom en keertje halthouden. Ze is tot nu toe toch braaf, bijna verdacht haha. En ze draaft heeel lekker soepel.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » wo 23 mei 2007, 05:45

Echt een klein koppie. Volgens mij worden er bijna geen hoofdstellen meer met lage neusriem verkocht. Je ziet ze bijna nooit meer.

Dat rijden gaat goed bij jouw, fijn hoor, stilstaan vinden ze allemaal maar moeilijk. Goed oefenen en streng zijn dan heb je er later veel plezier van. :wave:
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 23 mei 2007, 06:34

Ik had een behoorlijk klein vallende lage neusriem, maar die heb ik aan Saskia gegeven voor Sjors. Voor Red Bull was hij net te klein.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 23 mei 2007, 09:59

senna schreef:Echt een klein koppie. Volgens mij worden er bijna geen hoofdstellen meer met lage neusriem verkocht. Je ziet ze bijna nooit meer.

Dat rijden gaat goed bij jouw, fijn hoor, stilstaan vinden ze allemaal maar moeilijk. Goed oefenen en streng zijn dan heb je er later veel plezier van. :wave:
Ja, dat geduld moet met de tijd komen. Maandag hebben we het vaststaan even geoefend zonder te rijden. Eerst uberdruk heen en weer bewegen. En mijn tenen pletten 8)7 . Streng toegesproken en toen ging ze de bakrand aflebberen en besloot ze stil te blijven staan. En gister stond ze vrijwel meteen netjes stil voor de borstelbeurt. Gaat echt heel snel dat ze wat leren. En vooral veel herhalen en consequent zijn!
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Jilly

Bericht door Jilly » wo 23 mei 2007, 10:37

Ik ken het leed wat zoeken naar een geschikt hoofdstel heet 8)7
Ben zelf ook opzoek naar een hoofdstel wat niet te duur is (hij is echt een supersloper) maar toch niet te stug is én dan nog met een lage neusriem.

Fijn dat het rijden zo goed gaat! En stilstaan zal na een tijdje ook wel beteren he :)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Esther

Bericht door Esther » wo 23 mei 2007, 12:12

Hihi, een klein koppie dus he!! Ik ben zo oderhand eigenlijk wel razend nieuwsgierig naar die knappe dame, al heb ik haar wss. wel op de keuring in Oldeberkoop gezien??

Lastig hoor een goed hoofdstel vinden met lage neusriem, kan me niet meer herinneren dat ik er een gezien heb.. Nu let ik daar ook niet echt op..

Dat rijden, ja geduld, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel.. Fijn dat het met rijden goed gaat!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Charret

Bericht door Charret » wo 23 mei 2007, 14:25

Wat ook zo stom is is dat tegenwoordig je de neusriemen bijna niet meer eraf kunt halen en er een nieuwe aan kunt doen, want het is een geheel. Wilde ik een Bonfire neusriem erbij kopen voor Jouke ging dat mooi niet door.

Alies heeft ook een pony hoofdje, alleen cob past altijd wel op de kleinste maat :D
Liefde is..Alies Dragan Jouke
douwina

Bericht door douwina » wo 23 mei 2007, 16:46

Lastig zeg dat ze zo'n klain koppie heeft.......

Fijn dat het rijden al zo goed gaat!! Goed consequent blijven en je hebt straks een heerlijk fijn beleerd paardje!!
Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 24 mei 2007, 05:50

Dat wordt voor ons ook nog wat dan...Alex heeft ook echt een pony hoofd maar wel een brede kaak. Snel voor foto's plaatsen hoor van je mooi meid!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 24 mei 2007, 07:33

douwina schreef:Lastig zeg dat ze zo'n klain koppie heeft.......

Fijn dat het rijden al zo goed gaat!! Goed consequent blijven en je hebt straks een heerlijk fijn beleerd paardje!!
Koppie is idd echt klein, maar wel net zo breed als dat van Nisko. Dat van Anka lijkt echt pony en qua maat bleek het dus ook echt pony. Ze is echt een leuk ding, goed voorwaarts en ze ontspant ook al goed, ze kauwt af en toe wat op het bit en proesten doet ze ook al onder het zadel. Dat duurde bij Nisko allemaal veel langer. Dat kan ik me nog goed herinneren. Ik blijf idd goed consequent en heb gelukkig de vraagbaak dichtbij haha.
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » do 24 mei 2007, 07:47

Oh ik ken het, neusriemen zijn echt een ramp. K had voor Vjesta ook een nieuwe neusriem gekocht (omdat ze de oude gesloopt had). Maat full, dat zou toch groot genoeg moeten zijn voor een fjord zou je zo denken. Hij leek ook even groot als m'n oude. Nou, ik moest de eerste keer echt trekken om m op t eerste gaatje dicht te kunnen krijgen. (daarna zijn we er met z'n 2en aan gaan trekken -aan het leer dus- en nu is het wat opgerekt). En kep gisteren nog eventjes gekeken, maar xtrafull neusriemen zijn er dus niet onder de 50 euro...

Maar wel netjes dat het steeds beter gaat!
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » do 24 mei 2007, 09:13

senna schreef:Echt een klein koppie. Volgens mij worden er bijna geen hoofdstellen meer met lage neusriem verkocht. Je ziet ze bijna nooit meer.

Ik ben ook al maanden aan het kijken voor een leuk hoofdstel met lage neusriem. Maar inderdaad zijn die bijna niet meer te krijgen of je komt in een prijsklasse die ik het niet waard vind om een hoofdstel voor te kopen. _-:( Zijn er dan echt geen mensen meer die met een lage neusriem willen gaan rijden?!
Vera

Bericht door Vera » do 24 mei 2007, 09:39

bij Ooteman zijn ze 12,50. Je moet ze wel hem wel even lekker in het vet zetten, maar je hebt er een kopie aan.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 24 mei 2007, 09:47

Vera schreef:bij Ooteman zijn ze 12,50. Je moet ze wel hem wel even lekker in het vet zetten, maar je hebt er een kopie aan.
Ja, ik zie het nu op de site. Dank voor de tip. Zal eens kijken. We hebben mijn Cob nu wel passend gekregen, maar een ponymaat van 12,50 val je je geen buil aan. En jeej, ik zag ook een van Passier: 385 euri. Pfoei, wat een geld.
Esther

Bericht door Esther » do 24 mei 2007, 15:13

Ik heb er net ook gezien op de site van Piaffe en toevallig vandaag op de site van Vitalhorse.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie