onkruid.......wat helpt?
onkruid.......wat helpt?
De wei die ik heb gehuurd heeft behoorlijk wat onkruid, met name brandnetels en daar wil ik wat aan doen. Alleen wat kan ik gebruiken, zonder dat ik straks ook geen gras meer heb?
Ik het de paarden daarstraks op een ander stukje van de wei gezet en ik wil het deel waar ze hebben gestaan nu dus bespuiten.
Wie geeft raad?
Ik het de paarden daarstraks op een ander stukje van de wei gezet en ik wil het deel waar ze hebben gestaan nu dus bespuiten.
Wie geeft raad?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

-
ik maak er geen gif en NIET effectief van oké?noekie schreef:Ouderwets uittrekken die zooi![]()
Distels & Jacobskruiskruid steken we uit. Geen gif en toch effectief.

Brandnetels zou ik laten staan claudia. Die vinden de paardjes lekker.
edit: roundup gaat inderdaad ALLES dood van (ook jkk

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

-
Moet je je eens indenken wat er gebeurd als je die dingen niet uitsteekt.. Dan heb je geen weiland meer over. Misschien krijg je wel heel veel rotzooi wat overwaait.DeeDee schreef:ik maak er geen gif en NIET effectief van oké?noekie schreef:Ouderwets uittrekken die zooi![]()
Distels & Jacobskruiskruid steken we uit. Geen gif en toch effectief.Man ben al jaren bezig die rotzooi eruit te krijgen.
Is wel frustrerend alsmaar die krengen uitdoen, ben blij dat mam dat doet

ja dat is dus zo raar, jullie zeggen dat jullie paarden brandnetels eten, nou bij mij hebben ze het allemaal laten staan
Ik heb gelukkig geen last van jkk, maar ik ben bang dat als ik die brandnetels er niet uit haal of doodt, dat ik volgend jaar helemaal geen gras meer heb

Ik heb gelukkig geen last van jkk, maar ik ben bang dat als ik die brandnetels er niet uit haal of doodt, dat ik volgend jaar helemaal geen gras meer heb

- joske_vuran
- Contacteer:
ja daar was ik vanmiddag en die man raadde mij mccp (?) aan, maar ik sprak vanmiddag de buurman van het buurland en die vertelde mij dat het weiland al jaren is verwaarloosd en dat ik waarschijnlijk helemaal nix over hou als ik met gif aan de gang ga..................ik weet het nou ook ff niet meer hoor.joske_vuran schreef:Idd géén round up! Dat dood echt alles!
Ga anders eens bij de boerenbond/welkoop vragen, zij verkopen veel verschillende soorten bestrijdingsmiddelen
ik zal Raymond vragen wat we het beste kunnen doen, moet hij maar komen maaien of spuiten

Ik zou zéker gif gebruiken, anders kom je er écht niet vanaf. Paarden eten alleen afgemaaide brandnetels. Waar brandnetels staan kan geen gras groeien en de brandnetelplekken worden steeds groter, dus steeds minder gras.
Wij gebruiken MCPA, maar dat is tegen distels. Je hebt er 2 soorten van, de andere kon wel eens MCPP heten, die is tegen brandnetels en zuring ofzo.
Dat MCPA kan je zo over het gras sproeien, je hoeft niet elke distel apart te nemen, het gras gaat er NIET dood van. Wel moet het daarna een poosje droog zijn en mogen de paarden er 1 week niet grazen.
Wij gebruiken MCPA, maar dat is tegen distels. Je hebt er 2 soorten van, de andere kon wel eens MCPP heten, die is tegen brandnetels en zuring ofzo.
Dat MCPA kan je zo over het gras sproeien, je hoeft niet elke distel apart te nemen, het gras gaat er NIET dood van. Wel moet het daarna een poosje droog zijn en mogen de paarden er 1 week niet grazen.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ja Márga, dan noem je er ook éénClaudje schreef:(zal Ivonne maar niet vertellen dat Marga brandnetels wel gewoon zo eet)
Wij trekken brandnetels uit en zuring steken we uit, voor de rest valt het bij ons mee met onkruid

Bij ons is er echt geen beginnen aan het onkruid weg te steken, met 1,6 hectare. Ik ben geen liefhebber van gif, maar in dit geval moet het wel. Wij hebben ook extra onkruid omdat we schraal land hebben, ik wil persé geen kunstmest op de wei. Als er veel kunstmest op zit heb je minder onkruid (en méér hoefbevangen ponie's......)
Baranna 13-5-2006
ik wil ook absoluut niet kunstmatig bemesten, heb het idee dat het schuren van Vera dan helemaal niet meer in de hand te houden is.
ik ga de eigenaar van de wei mailen met de vraag wat we gaan doen, want hij heeft al eens aangegeven dat als ik wil dat er gespoten of gemaaid moet worden, dat ik dat dan aan moet geven
ik ga de eigenaar van de wei mailen met de vraag wat we gaan doen, want hij heeft al eens aangegeven dat als ik wil dat er gespoten of gemaaid moet worden, dat ik dat dan aan moet geven