Visite uit het verre zuiden ;-)

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Visite uit het verre zuiden ;-)

Bericht door Reinou » zo 08 apr 2007, 15:08

Vandaag kwam Wendy op bezoek in Drachten! Roger moest hier zijn voor een MIDGETGOLFTOERNOOI (zo goed hè Wendy?) dus Wendy dacht, ik ga gezellig mee.

Kwam ze nog met een echte vlaai aanzetten ook :o Toch nog iets voor de feestdagen hihi. Eerst even hier gezeten en toen op naar de paarden. Douwina was er inmiddels al, die ging weer even met Yli aan de slag. Ze zijn nu zo'n anderhalve week bezig en het gaat super! Alleen het stuur moet er nog op, maar los stappen en draven door de bak is geen probleem. Yli vindt het ook echt leuk om te doen!

Zo in de wind was het toch wel koud, dus klapstoeltjes erbij gehaald en even lekker in de zon gezeten. Da's nou fijn van een grote schuur, die houdt de wind goed tegen. Eigenaar kwam nog langs met een koppie thee en een eierkoek :D

Toen ging ik heel dapper in mijn eentje Karlien en Woudina ophalen. Ze hadden net een stukje gras erbij gekregen en Woudina was al wat over-enthousiast aan het huppelen. Douwina en Wendy hadden gehoopt even flink te kunnen lachen, maar ik had Woudina zomaar te pakken. Braaf paard! En Karlien maakt het uiteraard niks uit. Karlientje wordt trouwens dík, allemachtig!!! Zit echt een enorme ronding in, wordt een groot veulen denk ik...

Na het borstelen en opzadelen eerst even wat rondjes in de bak gereden, zodat Wendy even aan Karlien kon wennen. Het ritje ging super!!! Woudina was ook erg braaf, wel veel kijken maar niet 1x op de rem. Ik heb ook mooi het wijken uitgeprobeerd, dankzij 2 stapels stenen en een enorme container. Ze ging er verder wel super langs. Op het laatst ook nog even een galopje op het zandpad gedaan. Dat was wel grappig, ik zei net tegen Wendy dat ik alvast ging galopperen, en toen was Karlientje al weg...die heeft het gewoon door :P Terugweg was de rem bij Woudina ff kwijt, stappen gaat prima maar halthouden is een ander verhaal. Weer een punt om op te oefenen. Toen we bij huis waren, was het hek de andere kant op gewaaid, mooie training voor Woudina! Ik heb haar er zo voor gezet dat ze met d'r neus het hek weg kon duwen. Gek paard, soms doet ze echt alles... :+:

Paardjes maar even in de bak geparkeerd zodat wij wat konden eten. Woudina viel bijna in slaap hihi... Toen kwam 'de grote operatie' :P Annelisa en Cajra stonden in het land verderop. Nu moest Annelisa naar huis en Caj daar blijven. De eigenaar vond dat Karlien er wel bij kon. Maarja, Annelisa hebben we nog nooit alleen naar huis meegenomen, en ik weet hoe ze kán doen. Dus uit veiligheid Woudina mee, zodat die op de terugweg als steun kon dienen. Het heeft ons even wat moeite gekost, maar het is gelukt 8-) En Annelisa was superbraaf.

Eenmaal thuis kwam het laatste, toch ook niet onbelangrijk... Annelisa moest bij Woudina en Ylirjana het land in. Ik denk niet dat ik mijn botsing met Woudina haar achterhoeven nog eens uit hoef te leggen? O:) Het leek mij dus verstandiger om Annelisa eerst even in de bak te laten. Haar even flink laten rennen zodat het ergste eraf was en toen de wei in. Met Yli was er niks aan de hand, maar Annelisa kón het niet laten om toch even op Woudina af te lopen. Woudina kop omhoog, oren in de nek en meppen maar. En dat was het. Viel reuze mee dus. Ik heb het halster nog wel even omgelaten, mocht het later toch nog gek gaan, kan de eigenaar haar zo pakken...

Toen we thuis kwamen was het alweer half 4 (we waren om half 11 naar de paarden gegaan). De tijd vliegt :o
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Mir

Bericht door Mir » zo 08 apr 2007, 15:47

Klinkt als een heel gezellige dag, is zo'n midgetgolftoernooi toch nog ergens goed voor O:) ....
Misschien stel ik nu een heel erg blonde vraag maar is Douwina nou de eigenaar van al die fjordjes of is dat iemand anders? Zal vast iedereen duidelijk zijn behalve mij, maar ik vraag het toch maar eens :o? .
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 08 apr 2007, 16:25

Iemand anders is de eigenaar, maar Douwina komt daar al 14 jaar om de paardjes te rijden enzo :D
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » zo 08 apr 2007, 16:31

KLinkt gezellig! Is Roger zo goed in Midgetgolf dat hij het hele land door moet??
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Mir

Bericht door Mir » zo 08 apr 2007, 16:37

Yoline schreef:Iemand anders is de eigenaar, maar Douwina komt daar al 14 jaar om de paardjes te rijden enzo :D
Eindelijk snap ik het dan ook haha :D !
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 08 apr 2007, 17:55

Klinkt als een geslaagde dag en wat Nicole al zegt flink stukkie rijden voor een potje midgetgolf.
Wodan en ik M1+10
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 09 apr 2007, 14:51

Volgens mij is Roger nogal een fanatiekeling :))
Maar dat maakt niet uit, kon Wendy mooi een keertje hier kijken!
Margot van Rins
Moderator

Bericht door Margot van Rins » ma 09 apr 2007, 15:18

Owjee, arme rogeke! Is ie weer gestrikt door Wen! :D

Klinkt als een superleuke dag Reinou! En wendy :D
RINSKE

9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

:L :L :L
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 09 apr 2007, 16:56

Nicole schreef:KLinkt gezellig! Is Roger zo goed in Midgetgolf dat hij het hele land door moet??
Niet om op te scheppen maar Roger is echt goed 8-) Ik zeg altijd: "jouw tijd komt nog wel vroeger was darten en pokeren ook niet bekend, dus zodra midgetgolf bekend wordt worden we rijk dankzij jouw" :))

Ik vond het heel gezellig. Bedankt voor de leuke dag Reinou

Oh ja Roger was tweede :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Anna

Bericht door Anna » di 10 apr 2007, 03:09

Dat klinkt als een leuk en geslaagd dagje voor jou en Roger
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 10 apr 2007, 06:00

Klinkt als een geslaagd dagje zeg! :D Gezellie de hele dag met de paardjes tutten en rijden. Aan dat soort dagen ben ik straks ook wel weer toe. Ik wist trouwens ook niet dat midgetgolf als semi-profi sport beoefend werd := .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 10 apr 2007, 06:15

Graag gedaan hoor Wen :D
Baalde Roger nog dat ie niet had gewonnen of vond ie het wel prima zo? :D
Plaats reactie