Weer een stapje vooruit.

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Weer een stapje vooruit.

Bericht door Reinou » wo 28 mar 2007, 15:17

Woudina en ik zijn qua onderlinge verstandhouding al wel een stuk vooruit gegaan, alleen het staken is nog niet verdwenen. Dit bleek zondag al met de buitenrit samen met Douwina en Karlien. Gelukkig verdween het snel nadat ik even goed streng was.

Maar vandaag was het weer zover. Ik had eerst een paar rondjes in onze bak gereden. Maar die is zo klein dat je dat gauw hebt gezien. Toen wilde ik nog even lekker het zandpad over. Na ruim 100 meter was het echter weer zover. Op de rem en níet vooruit willen.

Ik dacht: je doet maar, het is lekker weer dus ik vermaak me wel even 8-) Teugels los en lekker stil staan. Maargoed, (on)geduldige ik hield dat toch niet zo ontzettend lang vol. Dus ondertussen op allerlei verschillende manieren geprobeerd om haar voorwaarts te krijgen. Dit lukte een paar keer, waardoor we uiteindelijk een pas of 10 vooruit zijn gekomen. Mijn motto van de dag was: ik stap niet af en ik draai ook niet om! Nou dat is iig. gelukt :D Gelukkig kwam Douwina toen aangelopen met een zweepje.

Dus even een paar tikken verkocht en toen gingen we eindelijk voorwaarts *o/* Ik heb haar de rest van de heenweg de hele tijd in draf en galop gehouden, om haar goed op gang te houden. Alleen bij de huizen halverwege ging ze eventjes op de rem. Maar daarna ging het super. De galop werkte ook lekker ontspannend, waardoor de terugweg in een rustige stap ging. Dat vond ikzelf een wonder, want met wandelen gaat ze dan juist een versnelling hoger.

Toen we weer bij stal waren besloot ik het laatste stukje van het zandpad ook nog even te doen. Was Woudina het natuurlijk niet mee eens. Dus de zweep kwam weer van pas. Ze waren verderop hout aan het verbranden, dat vond ze eng. Maar ik heb haar erlangs gekregen! Al ging het niet helemaal vloeiend. En het laatste stukje terug ging ook prima.

De volgende keer neem ik iig. een zweepje mee, en dan maar kijken wanneer we van het staken af zijn. Opgeven doe ik iig. niet!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
lisette

Bericht door lisette » wo 28 mar 2007, 15:23

Haha stiekem wel een beetje lachwekkend O:) Maar een zweepje is echt een wondermiddel soms he! Goed dat je doorzet hoor! +:)+ Ze ziet vanzelf een keertje in dat jij toch wel kan winnen
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 28 mar 2007, 15:26

lisette schreef:Haha stiekem wel een beetje lachwekkend O:)
Ja als je het zo leest wel :+
Er kwamen ook heel veel fietsers voor bij die volgens mij niet snapten waarom ik maar stil stond. Laatst ook een man die niet snapte waarom ik naast Woudina liep in plaats van erop zat. Joh O:)
lientje

Bericht door lientje » wo 28 mar 2007, 15:50

o het lijkt me eerlijk gezegd echt vreselijk zo'n paard. lekker meegaand karakter hihi.

MAar je zet goed door, dus ze zal het vast afleren :)
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » wo 28 mar 2007, 16:30

haha ik weet precies wat jij heb meegemaakt!!!

dit heb ik ook een keer meegemaakt met veroon!

dacht we gaan even een stukje wandelen op de weg, eenmaal op kruispunt aangekomen wou madame ook niet meer verder lopen, kwartier staan trekken en duwen geen resultaat later heb ik mijn vader gebeld en die is gekomen, die dacht ook ja en nu?? toen heeft hij haar aan de trekhaak geknoopt en stukje rijden en hopsaaaa madame liep weer!!
Esther

Bericht door Esther » wo 28 mar 2007, 16:42

Dit heb ik ook nog wel met Tea, dan vind ze iets heel erg eng, of ze is gewoon aan het klieren, al ging het na een poos binnenbak en veel rijden nu wel een stuk beter..
en op de terugweg, vroem!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » wo 28 mar 2007, 17:32

dat staken is ook zo lastig!
hopelijk snapt ze snel dat het niet de bedoeling is!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 28 mar 2007, 18:28

Pfff dat is inderdaad zo ontzettend irritant. Ik heb het met Ros maar een keer gehad. Lief vragen geen succes, boos worden een nog minder succes want dan wordt meneer ook boos. Ros gooide de achteruit erop...wil je achteruit prima vent dan gaan we achteruit tot hij niet meer achteruit wilde en toen moest hij nog verder achteruit. Meneer wilde toch wel weer voorwaarts en stond op het zelfde punt weer stil....Natuurlijk op een plek waar een sloot zit of prikkeldraad geeft ook een heel fijn gevoel voor de ruiter :+
Uiteindelijk heb ik ruim een uur (misschien wel anderhalf) op hetzelfde punt stil gestaan, zelfs nog wat gebeld met een vriendin die vroeg wat ik aan het doen was. Toen ik zei dat ik aan het "paardrijden" was zei ze ik hoor hem helemaal niet lopen hahaha ik nee dat klopt we staan al een uur stil :D . Uiteindelijk had ik de langste adem en ging hij lopen. Hij heeft het ook nooit meer gedaan. Ik weiger pertinent om af te stappen, dan duvel ik maar met paard en al in de sloot. Als ik er naast was gaan lopen was hij me als een mak schaap achterna gelopen dat weet ik zeker. Maar voor mijn gevoel hebben ze dan precies wat ze willen hebben. En ik ben zo eigenwijs (en blijkbaar ook zo geduldig) als ik groot ben :D

Ik moet wel zeggen dat hij dat bij anderen dus wel flikt.
Laatst gewijzigd door Marijke_ op wo 28 mar 2007, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
lientje

Bericht door lientje » wo 28 mar 2007, 18:32

heb daar met mijn paard goddank geen last van (nooit gehad ook). Yuri loopt liever teveel dan te weinig haha.

Als ik ergens een hekel aan heb is het aan stakers. Maar dat komt omdat ik altijd paarden heb gehad die zich eerder voor je doodliepen dan dat ze stopten.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 28 mar 2007, 18:37

Jeetje jij hebt wel engelengeduld Marijke :D

@ Carolien: Woudina wil normaal gesproken ook erg graag voor me werken. Dressuren vindt ze vooral leuk, en springen :D Maar een paar weken geleden is het op de één of andere manier mis gelopen. Wat nu precies de reden is dat ze het doet weet ik niet, maar we komen er wel overheen denk ik.
druppeltje

Bericht door druppeltje » wo 28 mar 2007, 18:41

Ik vind het knap Dat het je is gelukt!
zelf zou ik dat geduld denk ik niet hebben!
Dressuur: L1+2
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 29 mar 2007, 05:37

lientje schreef:heb daar met mijn paard goddank geen last van (nooit gehad ook). Yuri loopt liever teveel dan te weinig haha.

Als ik ergens een hekel aan heb is het aan stakers. Maar dat komt omdat ik altijd paarden heb gehad die zich eerder voor je doodliepen dan dat ze stopten.
Same here, ik heb met Nisko ook nog nooit last gehad van echt staken. De allereerste keer dat ik met haar op pad ging samen met een ander meisje was Nisko met haar al bijna aan het eind van het pad en ik (eerst ff safe op manees paard) nog aan het begin. Nisko redt zich altijd wel.

Het is wel een vervelend probleem voor je Reinou. En misschien is er ook wel niet echt een aanleiding geweest hoor dat ze ermee begonnen is. Gewoon doorzetten en dan komt het vast weer helemaal goed. En begreep ik nu dat je ook wel eens zonder zweep buiten gaat? Dat doe ik zelf nooit. Niet omdat Nisko niet voorwaarts is, maar ik heb de zweep meer voor noodsituaties. Ik zou gewoon standaard een zweepje meenemen en misschien iets eerder bijtikken. Als je voelt dat ze gaat aarzelen en stil wil staan al ff tikkie geven, dus voor ze echt stilstaat.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » do 29 mar 2007, 05:48

Oh wat klinkt dit heerlijk bekend.

Vjesta doet het ook als ik met haar ga wandelen. Op de heenweg is alles eng, komen we t erf nouwelijks af (help een hond, help een minipaard, help een booom, hee kijk een grasspriet!). De eerste keer heb ik haar steeds met een handje brok verder gelokt, tot ik me bedacht dat het idioot is, en dat ze gewoon verder te lopen heeft. Nu blijven we gewoon staan. Zij wil niet verder? Pech, want ik wil niet terug. Uiteindelijk geeft zij gelukkig na 5 minuten het verzet al op, maar ze doet het wel 20x per wandeling. Op de terugweg kan ze ineens wel alles en moet ik alle zeilen bijzetten om haar tegen te houden...
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 29 mar 2007, 05:50

Met wandelen doet Woudina dus precíes hetzelfde! Pff wat geeft Bjorkmann toch veel door aan z'n nakomelingen :)) Kan er soms wel om lachen hoor, maar af en toe....
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 29 mar 2007, 05:58

Raya had ook veel van dit soort kapriolen, op het moment is het weer wat minder (ik kan de normale rondes gewoon lekker alleen doen) maar sommige stukken wil ze nog echt niet. Alleen staat Raay niet alleen op de rem maar draait ze ook nog eens meteen om en spurt er met een rotgang vandoor. Ik kan het zelf wel voorkomen dat ze wegspurt maar af en toe is ze me toch nog even te snel af. Dan kan ik haar gelukkig nog wel weer terug krijgen naar de halt daar niet van. Maar het is niet echt fijn rijden. We hebben een periode gehad dat ze alleen maar op een dezelfde punt achteruit begon te lopen. (ik bijna in de sloot)
Nu valt het wel weer mee, ik heb wel een zweep mee als ik alleen ga (is niet zo heel veel meer tegenwoordig) Dan red ik me wel met het eigenwijze dondertje. }>
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Charret

Bericht door Charret » do 29 mar 2007, 06:40

Oh dat moet heel frustrerend zijn. Maar waarschijnlijk ook weer een fase.
Hoe kunnen ze toch keer op keer iets nieuws verzinnen? ;)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » do 29 mar 2007, 06:43

Yoline schreef:Met wandelen doet Woudina dus precíes hetzelfde! Pff wat geeft Bjorkmann toch veel door aan z'n nakomelingen :)) Kan er soms wel om lachen hoor, maar af en toe....
Tis idd wel grappig. De eerste keer dat we het erf af gingen (wilden gaan) schrokt ze zich helemaal DOOD van een minihengstje wat op d'r af gegallopeerd kwam...

Met buitenrijden is ze altijd als eerste weg. We rijden met z'n 2en, en Vjesta moet echt met d'r neus tegen de muur aangezet worden om te zorgen dat ze blijft wachten op t andere paard...
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » do 29 mar 2007, 08:26

Het woord staken komt niet in het woordenboek van Senna voor. Gelukkig. Goh Reinou je hoort toch op een paard te rijden, dat weet je toch. Als mensen comentaar hebben zeg ik altijd "sommige mensen hebben honden, daar kun je mee wandelen, ik heb een paard daar kun je mee wandelen en rijden" dan moeten ze altijd lachen.
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » do 29 mar 2007, 08:51

Yoline schreef:Pff wat geeft Bjorkmann toch veel door aan z'n nakomelingen :)) Kan er soms wel om lachen hoor, maar af en toe....
Nou inderdaad, hij heeft veel nakomelingen met (wedstrijd-) stress problemen!
En ik herken je verhaal, Prisca haar halfzus Odita (Bjorkmann x Yerxes) heeft het ook gehad.
Maar dat is inmiddels opgelost!
Op wedstrijden heeft ze wel nog steeds vreselijk last van stress en dat zal ook wel zo blijven denk ik! :j
Erg vervelend...!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » do 29 mar 2007, 10:39

jessica schreef:
Yoline schreef:Pff wat geeft Bjorkmann toch veel door aan z'n nakomelingen :)) Kan er soms wel om lachen hoor, maar af en toe....
Nou inderdaad, hij heeft veel nakomelingen met (wedstrijd-) stress problemen!
En ik herken je verhaal, Prisca haar halfzus Odita (Bjorkmann x Yerxes) heeft het ook gehad.
Maar dat is inmiddels opgelost!
Op wedstrijden heeft ze wel nog steeds vreselijk last van stress en dat zal ook wel zo blijven denk ik! :j
Erg vervelend...!
Ik heb ook een BjorkmannxYeres...

Is idd een ontzettend stresskonijn van tijd tot tijd... Na haar verhuizing was het zelfs zo erg dat ze een tijdje nouwelijks te rijden is geweest... Nu gaat het beter, maar weet ik wel dat ze echt niet zo snel meer zal verhuizen...
Plaats reactie