Het was me al wel opgevallen dat Arin regelmatig stond te schuren, de ene keer aan zijn staart en de andere keer probeerd hij zijn hele zijkant aan de muur te krabben. In eerste instantie dacht ik dat hij gewoon last had van zijn vacht die los liet, in combinatie met de geschoren plekken ivm castratie. Ook heb ik aan wormen gedacht, maar nu blijkt hij dus last te hebben van luis. Ik kwam erachter toen ik op bokt las dat er jonge dieren in de opfok waar Arin stond last hebben van luis. Uiteraard heb ik hem toen meteen gecontroleerd, en hij zit/zat onder de luizen. Vandaag een goedje bij op de paardenkliniek gehaald (sebacil oid), en Arin gewassen, wat een rot werkje zeg. Gelukkig was Arin redelijk braaf en hij staat nu lekker op stal op te drogen. Over 14 dagen nog een keertje wassen en hopelijk zijn we er dan vanaf.
Ik zal Ravina ook goed in de gaten moeten houden, voor zover ik het kan zien heeft ze nu nog nergens last van, ze schuurt niet gelukkig. En dat terwijl ze allebei met dezelfde borstels zijn gepoetst, het zelfde halster om hebben gehad en ze naast elkaar in de box staan. Ravina heeft waarschijnlijk een veel betere weerstand dan Arin. Gelukkig maar, anders wordt het nog lastig, aangezien Ravina niet met sebacil(?!) gewassen kan worden ivm haar dracht.... To be continued!