nog een reading: Sandra (+ nog eentje...)

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
lauraatje

nog een reading: Sandra (+ nog eentje...)

Bericht door lauraatje » di 13 feb 2007, 20:42

Ook ik ben overstag gegaan voor een reading. Ik had het idee dat San niet helemaal lekker in haar vel zit de laatste tijd, beetje sjaggie enzo...
Dat klopt ook wel blijkt nu...
De reading was erg confronterend voor mij, maar zeker met dingen waar ik aan ga werken. Ik ben toch blij dat ik dit heb laten doen.

Sandra

Ik maak contact met Sandra en ze geeft op de vraag of ik een aantal vragen mag stellen een niet zo enthousiast antwoord. “Ja hoor, is wel goed” is het antwoord.

Heb je het naar je zin op de plek waar je nu staat?
Nee niet echt. Ik voel me nogal eenzaam en wil graag weer vriendjes hebben om te spelen. Heel de dag in mijn eentje buiten staan (krijg nu een bak te zien) is niet mijn ding. Ik heb liever een speelmaatje erbij zodat ik me niet zo eenzaam voel. Het liefst zou ik wel op deze plek blijven staan omdat er hier wel een prettige en rustige sfeer hangt. Er komen niet zo heel erg veel mensen dus dat vind ik juist weer heel erg fijn. De verzorging kan ik ook niet over klagen. Het is alleen het gevoel van eenzaamheid en ik wil graag weer spelen… Met een pony of met baas.
Sandra staat inderdaad alleen... Ze heeft 2 shetten als buren. Ze staat wel gewoon op de wei (niet heel groot) en niet in een bak. We hebben op andere stallen wel geprobeerd om haar samen te laten lopen met anderen, maar dat ging nooit echt goed. Ze leek zich alleen toch het beste te voelen, maar hieruit blijkt toch van niet ;( Rustig is het wel, want het is gewoon bij mensen thuis.

Voel je je alleen of vind je het prima zo?
Ik zou graag een maatje erbij willen en gaan spelen samen met baas. Ik geniet daar erg van, van spelen. Maakt me weer wakker van de dagelijkse sleur en houdt mij jong. Ik ben niet meer zo heel erg jong en ben het spelen een beetje verleerd zoals ik dat vroeger deed.
Ik ben al een beetje begonnen met VD en grondwerk en ga dat nu toch proberen wat fanatieker door te zetten :j

Heb je lichamelijke klachten/pijn?
De schouders zitten een beetje vast en de lendenen zijn wat stijfjes. Ook de nek wil wat vastzitten. Een supplement voor de spieren zal misschien helpen. Voor de rest doet er niks zeer. Voel niks in mijn benen, het is vooral spierpijn aan de voorhand.
Dit is heel geruststellend; ze is namelijk heel ziek geweest en soms lijkt het alsof ze daar in haar benen nog last van heeft, maar dat is dus niet zo. En een supplement krijgt ze sinds kort, dus dat gaan we nu zien...

Wat vind je van onze (Wendy (mijn zus) en ik) omgang met jou?
Ze gaan goed met mij om en geven me veel liefde. Al hebben ze veel onwetendheden wat erg jammer is. Ze bedoelen dingen vaak goed maar af en toe doen ze dingen gewoon niet goed. Ik hoop dat ze een keertje iemand les gaan laten geven op mij zodat ze weten wat ze moeten doen in bepaalde situaties. Ik ben heel soms een draakje wat rijden betreft maar dat hebben mijn baasjes nog niet zo goed door dat ik ze dan in de steek laat en een grapje uithaal. Ik wil nogal snel doen alsof ik geen zin heb en wel eens erg stout wezen.
Ik ben heel erg benieuwd naar de onwetendheden van ons die ze noemt; daar heb ik nog een vraag over gesteld. We proberen zo goed mogelijk voor haar te zorgen, maar blijkbaar gaat het toch niet helemaal lekker... En dat lessen ben ik ook al mee bezig. En idd kan ze ons erg voor de gek houden, klopt precies :D

Vind je dat je teveel of juist te weinig doet qua arbeid (rijden/longeren)?
Soms te veel en soms te weinig. Bij jullie zit er niet echt een vaste lijn in de arbeid die we doen. De ene keer moet ik super lang werken en de andere keer dan hoef ik maar heel kort te lopen. Voor mij is regelmaat erg belangrijk, vooral voor mijn spieren en voor mijn geestelijke toestand. Ik weet graag waar ik aan toe ben en wat ik kan gaan verwachten. Probeer een bepaald ritueel tijdens het rijden te hebben (opbouwen, intensief trainen en afbouwen) Dat zal mij erg helpen met de arbeid en dan zal ik ook in mijn karakter wat stabieler zijn. Want ik ben vaak niet echt stabiel wat betreft humeur en mijn frisheid.
Dat laatste klopt ook helemaal; ze zit de laatste tijd niet helemaal lekker in haar vel... En de regelmaat, we doen ons best om ook zo goed mogelijk op en af te bouwen, maar dat gaat gewoon niet altijd even goed. We hebben helaas niet altijd een goede bak tot onze beschikking en in de winter is het al helemaal niet ideaal...

Is er iets wat je graag anders zou willen (op alle gebied)?
Ik zou graag een stabiel leven willen hebben met een vast rooster, meer spelen en graag willen dat jullie kijken naar hoe ik me nou werkelijk voel. Ik heb het idee dat jullie mij niet echt snappen terwijl ik zo graag wil dat jullie me begrijpen. Ik ben niet het paardje wat hoge dressuur en hoge springoefeningen kan doen en ik ben niet een paardje wat het snelst van allemaal kan rennen. Ik ben een knuffeldier wat een speciale aanpak nodig heeft en ik hoop dat jullie mij dat kunnen geven.
Dit stukje raakt me echt... |( Dat ze geen toppertje qua prestaties is wisten we allang (en dat hoeft ook helemaal niet!). En ze is idd een knuffeltje en heel moeilijk te begrijpen af en toe, helaas... Maar hopelijk gaat ook dit beter in de toekomst.

Weet je iets over waar je vandaan komt of hoe oud je bent?
Ik kom van een klein boerderijtje. Daar stond ik met mijn moeder. Later ben ik verkocht en heb ik op een hele grote weide gestaan. Daarna ben ik bij jullie terecht gekomen. Ik heb het nooit slecht gehad om eerlijk te zijn. En daar ben ik blij mee. Over de leeftijd krijg ik 15 of 25 door…
Ik denk dat jullie wel aan de tanden kunnen zien welke meer vanzelfsprekend is… Want leeftijden doorkrijgen bij dieren is erg moeilijk vind ik zelf. Ze neigt meer naar de 25 jaar.
Deze vraag had ik gesteld omdat we niet weten waar San vandaan komt. En we dachten dat ze nu rond de 15 is; ook de tandarts zat in deze richting...

Ze geeft nog aan dat haar rug wat pijn doet van het zadel. Dit heeft ze niet gezegd bij de pijntjes omdat dit niet van haarzelf uitkomt maar door het zadel.
Ook dit klopt. Na het scheren had ze veel witte haren op haar rug. We hebben er al iemand naar laten kijken, maar nu toch nog maar een keer een andere zadelmaker laten komen.
Laatst gewijzigd door lauraatje op di 27 feb 2007, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
YellowD

Bericht door YellowD » di 13 feb 2007, 21:19

Zoals ik kan zien zie ik toch wel wat waarheden.

Een vriendin van me heeft het ook gedaan bij haar paard en dat klopte echt voor 95%.
Dus eigenlijk kunnen deze mensen toch wel contact hebben met dieren ookal is het moeilijk te snappen.

maar wel goed dat er dingen bij staan die kloppen en waar je aan kan werken :)
Yellow SportFjord (L)
Jaarkampioen L2 Klasse
M1 Startgerechtigd

L2+10 / M1 + 0
Leentje

Bericht door Leentje » wo 14 feb 2007, 06:51

erg confronterend,denk ik.
maar je hebt iig iets om aan te werken,en ndan over een jaar ofzo nog een een reading aanvragen.
heb je dit ook bij een van die 2 readers in dat bokttopic laten doen?
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
lauraatje

Bericht door lauraatje » wo 14 feb 2007, 07:10

Ik heb getwijfeld om het hier neer te zetten, juist omdat er toch wat minder leuke dingen uitkomen, maar toch gedaan... Want het meeste klopt wel.

@ Wikke: Ja, dat klopt :j
Edit: ik geloof trouwens niet uit dat ene topic, maar Shadowflower heeft het gedaan.
siets
Contacteer:

Bericht door siets » wo 14 feb 2007, 14:03

Poeh dat lijkt me een klap die je even krijgt. Wel fijn dat je aan de meeste dingen wat kunt doen. Zo te lezen is Sandra soms een heel down paard, waar je volgens mij ook niet alles aan kunt doen.

Heel veel succes er nog mee!
Dag lieve, lieve Trix... ;(
lauraatje

Bericht door lauraatje » wo 14 feb 2007, 16:54

Dat klopt ook hoor Siets; ze is ook gewoon een beetje down af en toe... Maar we blijven ons best doen voor d'r!
Leentje

Bericht door Leentje » wo 14 feb 2007, 19:07

is deze van shadowflower?
een mooie dan,heb er oo kal van haar gelezen,die kant noch wal raken.
maar goed,is ook nog zo'n jong grietje,net 16 geloof ik.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Brittlover

Bericht door Brittlover » do 22 feb 2007, 13:02

haha ik kreeg ook gelijk het idee dat shadowflower dit gedaan had. (ik heb het ook een keer door haar laten doen)
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » do 22 feb 2007, 16:48

niet dat ik het niet geloof hoor, maar ik vind hem wat nep overkomen, sorry dat ik het zeg

Bij de andere readings had ik nog een beetje van ja kan mss wel kan mss niet, maar bij deze eigelijk niet eens

niet om je een naar gevoel te geven hoor, als jij er maar wel enige waarheden inziet
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
lauraatje

Bericht door lauraatje » do 22 feb 2007, 19:12

Je hebt wel een beetje gelijk hoor :j Ik heb er nog eentje laten doen bij iemand anders en die is heel anders qua inhoud. Een stuk specifieker... Al zitten in deze ook wel dingen die echt kloppen.
ieris
Contacteer:

Bericht door ieris » di 27 feb 2007, 10:37

Ik heb ook een reading laten doen door shadowflower, bij mij leek het net of ze het over een ander paard had.
Wel fijn dat jij het wel een beetje vind kloppen.
Maar wat ze zecht over die bak die je dus helemaal niet hebt waar ze zogenaamd in zou staan, hoe kan Sandra dat dan doorgegeven hebben?
Dat vind ik wel raar.
Ik zou zelf ook nog wel is een foto reading willen doen door iemand anders, maar vind het zo moeilijk om een goede te vinden.
lauraatje

Bericht door lauraatje » di 27 feb 2007, 14:31

De wei is nu heel kaal en is ook niet zo groot, dus ik kan me voorstellen dat ze aan een bak denkt.
Maar de andere reading vind ik zelf een stuk beter. Ik zal 'm erbij zetten:

Ik heb met Sandra gesproken. Daarnaast heb ik mijn Kosmische Helpers geconsulteerd.
Het zal je wellicht hier en daar een droge opsomming lijken, maar als ik in zo diepe concentratie ben, kan ik niet tegelijkertijd een smeuiig verhaal ervan maken.
Ik beschrijf de dingen zoals ik ze tegenkom, zonder enige lading of oordeel. Lees die er dan ook ajb niet in?
Hoop dat je plezier beleeft aan de reading, ook al staan er dingen in die je als minder prettig aandoen.

Mijn vragen:
Heb je het naar je zin op de plek waar je nu staat?
Nee. Ook niet op vorige plekken waar ik heb gestaan. Heb het alleen naar mijn zin gehad op de plek waar ik geboren ben. Mijn moeder mis ik niet, wel mijn vader en andere paarden daar.

MAAR:
Ik merk dat ik eerst Sara intikte i.p.v. Sandra. Zo (Sandra) wil ze dus ook niet heten. Sara moet het zijn! Dit is niet de naam die ze vroeger gehad heeft, maar wel de naam die ze graag draagt.
Sandra betekent 'beschermer' en komt van Alexander. Sara betekent 'vorstin' en dát is hoe Sandra zich voelt. Dat is ook de reden waarom zij haar moeder niet mist. Ze voelt zich verheven boven haar.

Voel je je alleen of vind je het prima zo?
Ja, ik voel mij alleen. Zou graag gezelschap hebben van een Fjorden'jeweetwel'man (ruin). Geen merrie en ook geen andere rassen, al mag het - als het niet anders kan - ook wel een Shet zijn; een meisje,
een vriendinnetje om mee te knabbelen en te kroelen. Ik ben niet uit op een SPEELmaatje.

Heb je lichamelijke klachten/pijn?
Ik heb altijd hoofdpijn. (Hormonenkwestie) Mijn oren zijn vuil; er zitten 'beestjes' in. Mijn gebit is niet in orde. Ik heb kleine haken. Keel en alle klieren behalve de alvleesklier zijn in orde. Neus is in orde, evenals:
bovenste luchtwegen
longen
hart
bloedsomloop
slokdarm
maag
Heb wat last van mijn darmen door de kou. Ik mag dan wel een Fjord zijn, maar op dat gebied ben ik een beetje een prinses op de erwt.
Het verbetert als het warmer wordt, maar behandeling is ook nodig.
Nieren en milt zijn goed, lever behoeft aandacht, evenals het geslachtsapparaat; daar zitten ontstekingen (stuurt tevens de hormonenboel in de war). Nek en hals zijn goed, pijn aan schoft en schouders (zadel past niet) en in de rug zit een wervel verkeerd en zijn spieren verkrampt. Kruis is pijnlijk. Staart goed.
Voorbenen: alles doet pijn, van voet tot elleboog. Komt niet door de hoefsmid en ze heeft geen artrose. Wel rheuma, ook in de spieren. Komt ook door de kou. Verbetert als het warmer weer wordt. Hoeft niet behandeld te worden. De behandeling van de darmen heeft ook hier een gunstige uitwerking op. Achterbenen: zelfde verhaal. Heupen zijn goed.

Bovenstaande was een mix van gegevens van Sara en info
uit andere Bron.

Wat vind je van onze (Wendy en ik) omgang met jou?
Ik vind jullie allebei lieve meiden en op mijn manier hou ik van jullie.
Laura, je gaat goed en zorgvuldig met mij om, maar wat meer aanwezigheid / aandacht zou ik fijn vinden. Ik vind jullie allebei prettige ruiters, met ruim voldoende liefde, respect en waardering voor mij.
De mensen bij wie je me ondergebracht hebt zorgen goed voor mij en zijn ook lief.
Rijden met Laura vind ik fijn, hoeveel pijn ik ook heb. Aan andere soorten werk behalve buiten rijden heb ik geen behoefte.

Vind je dat je teveel of juist te weinig doet qua arbeid
Ik zou liever wat meer draven in plaats van stappen en galopperen.
Wordt anders na diverse noodzakelijke behandelingen. Een rit mag - uit en thuis- maximaal een uur duren. Meer kan ik nu niet aan. Ik wil wel elke dag werken en dan kan ik het op den duur ook wel langer volhouden.

(rijden/longeren)?
Longeren best, maar niet langer dan tien minuten; vijf minuten linksom en vijf minuten rechtsom, in die volgorde.
Beetje dressuren en springen vind ik wel leuk. Hindernissen niet hoger dan 30 cm. ajb. Maar buitenritten vind ik het fijnst. Of af en toe een wandeling met Laura en/of Wendy. Dan heb ik de ruimte die ik mis op de plek waar ik gehuisvest ben. Dan kan ik ademhalen, krijg ik LUCHT!! Ik voel me zó beknot door omheiningen; daar krijg ik het benauwd van.

Zou je het leuk vinden om iets van vrijheidsdressuur of grondwerk te doen?
Grondwerk wel; ik werk graag met jou (en Wendy) samen.
Vrijheidsdressuur niet; dat vind ik vernederend. Ik ben Sara de Vorstin, niet jouw slaaf.

Is er iets wat je graag anders zou willen (op alle gebied)?
Ja. Ik wil graag naar een andere plek. Hier ben ik niet gelukkig. Ik wil meer aandacht van jullie. Ik wil graag gemasseerd worden.

Weet je iets over je verleden; waar je vandaan komt, hoe je heet of hoe oud je bent?
Hier vraag ik liever niet naar. Wat geweest is is geweest. Wat van belang is is het hier en nu en haar leven met jullie. Aan het verleden kunnen jullie niets veranderen. Er kennis van hebben of erover speculeren is alleen maar belastend voor je paard. Sara heeft het al moeilijk genoeg met loslaten daarvan. Daar zou je haar overigens mee kunnen helpen
door het geven van Bach Bloesem drupjes.

Wat een fijne merrie en wat een ongelofelijk nobel karakter! Ze geeft haar liefde niet gemakkelijk, maar áls ze die geeft, dan is die onvoorwaardelijk! Enne... een knapperd is ze ook nog!
Ze is een vriendin/rijpaard uit duizenden. Zo'n paard vind je nooit meer!!

Sara, dank voor je welwillende openheid;
ik weet dat je het voor je vrouwtjes deed!

Hier zitten veel meer herkenbare dingen in :j En ook dingen die beter kloppen; die pijn in haar benen bijvoorbeeld. Heeft de fysio bevestigd dat ze inderdaad last had van haar benen.
Er zijn ook wel dingen die overeen komen met de eerste reading, maar deze is toch anders... We zijn met een aantal dingen al aan de slag gegaan en merken al verschil (het masseren bijvoorbeeld vindt ze inderdaad erg fijn!). Deze reading heeft ind at geval meer duidelijkheden waar we ook wat mee kunnen.
ieris
Contacteer:

Bericht door ieris » di 27 feb 2007, 17:13

die tweede vind ik ook wat seriuezer over komen, mag ik vragen door wie je die hebt laten doen?

Ik zal die van mij van Argento ook even plaatsen, je weet dat hij altijd in Duitsland heeft gewoond in een grote wei, nu staat hij vlak bij mijn ouders maar nooit op stal.Hij heeft wel een schuilstal.
Uit het consult doet ze net of Argento op een stalling staat, en ik heb altijd zijn hooi zelf gekocht. Dat vind ik wel erg raar van haar.

Wat is er mis met je,heb je ergens pijn?
Nee ,Ik heb geen pijn. ik voel me niet prettig. Daardoor krijg ik lichamelijke klachten. Ik wil graag weer net zoals vroeger staan. Vrij en op een plek waar een goeie sfeer hangt. Dit is dan wel beter voor jou maar niet voor mij. Jij voelt de sfeer die hier hangt niet maar ik wel. Zullen we weer terug gaan naar onze oude plek. Daar had ik het goed ook al vond jij absoluut van niet.

Hoe kan ik je het beste helpen?
Terug gaan naar die andere plek en zelf hooi kopen en dit voeren. Het voer was weinig en niet goed ed. maar daar hing wel een goeie sfeer. Kijk of je iets kan regelen met de baas. Deze weet gewoon niet beter. Het is iemand met een hart van goud en zal altijd klaar staan voor ons in nood situaties.

Wat vind je leuk om te doen?
Rijden door de duinen door de bossen en door de natuur. Ik houd er niet zo van om in de bak te rijden. Absoluut niet mijn ding. In de bossen aard ik mezelf,In de duinen waai ik uit en aan het strand reinig ik mezelf. De 3 dingen die voor mij enorm van belang zijn. Ik hoop dat je dat inziet. Het is iets heel spiritueels maar jij ziet dat zelf ook. Er hangt altijd een mooie sfeer na een rit. Een van samenhorigheid en liefde.

Van welk paard houd je het meest?
Ik houd van elk paard. Elk paard heeft zijn goeie punten en zijn slechte punten. Houden van is ook weer zo een groot woord. Houden van staat gelijk als haten. Je denkt vaak dat ik paarden haat maar het is gewoon rangorde en ik houd wel van ze.

wat vind je van je baasje?
Ik vind haar lief. Ze is goed voor mij en ze doet wat ze kan. Ze kan niet altijd genoegt doen maar als ik zie dat ze zoveel moeite voor mij doet ben ik zo enorm trots op haar. Ze is een schat van een mens en ook al zal bij ons de klik nooit 100 procent zijn ik houd van haar en geef haar de liefde die ik kan geven . Met die klik nooit 100 procent bedoel ik dat we elkaar nooit 100 procent zullen begrijpen en aanvoelen .

Waar ben je bang van tijdens het rijden?
Niks. Ik doe alsof omdat je dan kwetsbaar bent en dan voel je mijn energie. Vaak denk je dan ook in de juiste richting van wat ik voel ed. Heel banketstaaf voor jou baas maar ik moet wat doen. Alles heeft zijn reden en deze reden zal ooit ook op zijn plek vallen.

Hoe was je leven bij je vorige eigenaren?
Dat weet ik al niet meer. Ik weet nog wel de vorige stal waar ik het goed had … maar of dat ook mijn vorige baas was .. volgens mij niet …van voor die goeie stal weet ik niks meer

Waarom wilde je het veulen doden?
Omdat het slecht was,Het zag er goed uit maar er was iets mis aan. Ik heb het helaas niet kunnen doen maar het had gewoon moeten gebeuren. Later merken jullie misschien wat er mis aan was … de energie van het dier of een mankement. (dat krijg ik niet duidelijk door .Ik krijg iets door dat het beide was.) Een leider zoals mij maakt niet voor niks een dier kapot. Ik houd daar niet van maar als het moet moet het.

Welk zadel vind je het fijnste passen?
Ik weet niet wat welk zadel is … Ik vind die ene die het minst opligt wel het lekkerste zitten maar misschien als ik die vaker op heb liggen dat ik die ander weer beter vind liggen.

is er iets dat je wilt vertellen?
Ik ben een leider in hart en nieren. Vaak ben ik heel erg dominant en kun je me niet aan. Je leert enorm veel van mij maar uiteindelijk ben ik enorm sterk en misschien wel te sterk voor jou. Ik vind je een schat maar jij staat absoluut niet boven mij en dat is wat een relatie tussen mens en paard wel moet wezen. De mens moet boven de paard staan.
In heel mijn doen en laten snap je me niet altijd,Hopelijk is het nu beter nu je deze boodschap doorkrijgt en kun je je in mijn gedachtes gaan verplaatsen.
Een kale weide is voor mij ook beter dan in een stal opgesloten staan . Ik moet ruimte en vrijheid hebben anders kan ik gevaarlijk worden over een tijd.
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 28 feb 2007, 11:48

Pittige reading zeg Iris! Kun je er ook wat mee?
ieris
Contacteer:

Bericht door ieris » do 01 mar 2007, 08:42

Nee helemaal niks.
Dat is nou het rare ik heb het idee dat het helemal niet over mijn paard gaat.
Daarom zou ik het nog wel is over willen doen door iemand die echt goed bekend staat met readen maar ik vind het wel moeilijk om zo iemand te vinden.
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 01 mar 2007, 09:15

a-ha.. ja dat zou wel vreemd zijn. Lijkt me niet dat je je paard zo slecht zou kennen toch :?
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 01 mar 2007, 09:40

ieris schreef:Nee helemaal niks.
Dat is nou het rare ik heb het idee dat het helemal niet over mijn paard gaat.
Daarom zou ik het nog wel is over willen doen door iemand die echt goed bekend staat met readen maar ik vind het wel moeilijk om zo iemand te vinden.
ik ken Argento natuurlijk niet zo heel goed, maar ik sta eigenlijk wel te kijken van zo'n reading. Lijkt een heel ander paard inderdaad.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Plaats reactie