Woudina @ ons maandelijkse ritje in de bak

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Woudina @ ons maandelijkse ritje in de bak

Bericht door Reinou » za 17 feb 2007, 18:32

Helaas is onze bak nog steeds onberijdbaar (véél te nat) dus zijn we voor het dressuren afhankelijk van de bak van de overburen. Dit is gemiddeld 1x in de maand, de rest van de tijd rijden we buiten.

Het was voor mij echt afzien dit keer. In het begin was Woudina zó stug. Het duurde vrij lang voordat ze een beetje los was. Maar er zaten toch fijne stukjes tussen.

Mijn grootste minpunt blijft mijn linkerhand |( Ik ben me er zo bewust van als het maar kan, ik merk cónstant dat ik vast pak, maar ik kan gewoon niet loslaten. Echt enorm frustrerend. Ik probeer regelmatig mijn linkerhand naar voren te steken, om de spanning er vanaf te halen, maar ook dat wil nog niet helpen. Dat wordt komend voorjaar veel trainen voor mij.

Woudina worstelt nog erg met de aanleuning, dit kun je op de foto's ook wel zien. Of te kort in de hals, of te diep, of of of.... Is natuurlijk ook geen drama, aangezien we nu nauwelijks fatsoenlijk kunnen dressuren. Maar het is zeker een punt waar ik aan wil werken later.

Overigens had ze vandaag ook besloten m'n rechterbeen maar te negeren. Is ze niet mee weg gekomen }>

Maargoed, er zaten ook momenten bij dat ze echt fijn aanvoelde. Dat geeft mij weer genoeg bevestiging. En ik heb genoeg dingen gezien waar we straks mee aan het werk kunnen :D

Gister trouwens een nieuw dekje gekocht...staat het haar niet geweldig?

(er zitten btw geen stapfoto's bij omdat mijn zus die van mij niet hoefde te maken, ze had al moeite genoeg met de camera :P)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

#5 Hier steek ik m'n binnenhand dus naar voren ;) Volgens mij stuur ik net een volte in.
Afbeelding

#6 Ook zoiets, normaal kijk ik altijd naar beneden (foei) maar op deze foto niet! Ik kan het wel :D
Afbeelding

Afbeelding

#8 Te diep...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

#11 Galopje :D Erg ongecontroleerd, had ook niet anders verwacht.
Afbeelding

#12 Dit vind ik een mooi plaatje.
Afbeelding

Afbeelding

#14 Ook niet verkeerd :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oei oude gewoonte....heb het redelijk onder controle maar soms :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zit er soms wel eens wat suf op, maar mijn houding is wel véél erger geweest. Ben vooral tevreden over mijn beenhouding, daar heb ik onwijs veel moeite mee gehad.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Amber_

Bericht door Amber_ » za 17 feb 2007, 18:39

Ik vind het netjes :j ! Ik kan je ook geen tips, of commentaar geven, als ik soms je verhalen lees over Woudina, vind ik het er goed uit zien hoor ! :D
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » za 17 feb 2007, 18:47

Ziet er netjes uit en wat staat oranje leuk zeg.
Lisa

Bericht door Lisa » za 17 feb 2007, 18:49

Ziet er goed uit. Lekker fris dat oranje!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Tanja

Bericht door Tanja » za 17 feb 2007, 18:51

Ik vind het er keurig uit zien! :j
Wordt misschien wat eentonig maar ,het orange staat erg goed.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
mariën
Contacteer:

Bericht door mariën » za 17 feb 2007, 18:52

Ziet er leuk uit hoor!!

Heel herkenbaar die linkerhand, heb ik ook last van (komt vanuit mn eigen rug die niet deugt maar toch)

Enige is dat je goed voor je moet kijken, paard loopt toch wel door :D

Kleurtje staat ook leuk!! Woudina wordt wel in het nieuw gestoken hea (deed je bij Nicoline enzo niet echt toch?)
Maurits & Pleuni
Daphne

Bericht door Daphne » za 17 feb 2007, 20:09

Je oranje dekje is érg leuk :j

Woudina lijkt behoorlijk te hangen op je hand, of lijkt dat maar zo? Foto nummer vijf, waar jij je linkerhand naar voren steekt, vind ik eigenlijk een wat prettiger beeld geven, de rest van de foto's staan de teugels behoorlijk 'strak'. Niet vervelend strak van he-wat-zit-je-dat-arme-dier-in-haar-mond-te-trekken-strak maar meer 'hangerig-strak'. Loopt ze al wel lekker op 4 benen? Bij mij werkt het nog wel eens om gewoon op een contactteugeltje te gaan rijden en af en toe licht te vragen, ipv te focussen op de nagevelijkheid. Dan zoeken ze je hand op een gegeven moment van zelf wel op, zonder te gaan hangen.

Nog een vraagje: loopt Woudina achter wat wijd? Maw, zet ze haar achterbenen in de breedte ver uit elkaar? Dat lijkt namelijk wel zo op wat foto's (bijv foto 14, 15, 16, 17 en 19). Viel me echt op!

Nu lijkt het net of ik je hele fotoserie af probeer te kraken maar dat is absoluut niet zo bedoeld! Ik vind het over het algemeen heel netjes eruit zien (verbeterpuntjes heb je zelf al genoemd) en ik vind jullie twee echt absoluut een hele mooie combinatie :j
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 17 feb 2007, 20:12

Je plaatst niet superveel rijfoto's, maar áls je ze plaatst zie je heel goed jou vooruitgang!
Je gaat steeds beter zitten, nu zit je echt keurig!
En het ziet er toch goed uit vind ik, als ze zich mooi ontspannen nageeft heb je een heel fijn beeld :)
Foto 18 vind ik ook erg mooi, omdat ze daar echt over de rug loopt met een wat langere hals!
lauraatje

Bericht door lauraatje » za 17 feb 2007, 20:23

Ik vind het er zeker niet slecht uitzien hoor! Er zitten zeker goede stukjes bij :j En ze kan lekker ruim lopen zeg!
En dat oranje staat erg gaaf :))
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » za 17 feb 2007, 20:44

Zo jij bent lekker aan het sjoppen geweest! Hoofdstel, dekje! :)
Probeer gewoon de goeie stukken uit te bouwen en veel galop oefenen!!!
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Sabbel

Bericht door Sabbel » za 17 feb 2007, 20:54

Dat ziet er anders best netjes uit! En jullie setje maakt het natuurlijk helemaal af. Ik moet zeggen dat ik echt jaloers ben op jou beenhouding, ik steek mijn benen vaak wat te ver naar voren. Ben wel benieuwd hoe jullie op de juiste houding hebben geoefend?

@ Daphne, ik ben wel benieuwd hoe jij ziet dat ze misschien wat wijd loopt achter. Ik zie dat niet op de foto namelijk.
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Krista

Bericht door Krista » za 17 feb 2007, 21:01

Wat een gaaf setje!
Ik vind je rijfoto's goed uitzien, je ziet echt verbetering. Het zal niet meevallen om dit paardje fijn te laten lopen door haar bouw, mn hals en achterbenen. De foto waar jij je hand naar voren steekt geeft naar mijn mening ook een mooi ontspannen beeld, daar zou ik naar streven en van daaruit uiteindelijk naar iets meer oprichting gaan werken. Ze heeft inderdaad de neiging op de voorhand wat zwaar te zijn denk ik maar dat zal voornamelijk vanuit de achterhand komen. Ze plaatst haar achterbenen buiten de massa.

@Sabbel: kijk op de foto's maar eens naar de plaats waar Woudina haar achterhoeven zet, die zet ze buiten de afdruk van de voorhoeven. Daarom vraagt Daphne dat.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Sabbel

Bericht door Sabbel » za 17 feb 2007, 21:07

Ach ja, als je het zo zegt zie ik het idd ook wel een beetje. Wat erg eigenlijk dat ik daar 3 keer voor moet kijken. :o
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Lotte

Bericht door Lotte » za 17 feb 2007, 22:19

Ziet er goed uit Reinou!
Ik vind je beenhouding inderdaad ook erg netjes! :j
En oranje staat Woudina super hoor!
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
saskia
Moderator

Bericht door saskia » za 17 feb 2007, 22:54

Wowie dat ziet er lekker uit *o/*

Het enige wat mij opvalt is dat je vrij ver achterin je zadel zit :D Ik heb dat, als ik teveel op mijn beugels steun en me dus omhoog druk als het ware
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 18 feb 2007, 06:25

Daphne schreef:Woudina lijkt behoorlijk te hangen op je hand, of lijkt dat maar zo? Foto nummer vijf, waar jij je linkerhand naar voren steekt, vind ik eigenlijk een wat prettiger beeld geven, de rest van de foto's staan de teugels behoorlijk 'strak'. Niet vervelend strak van he-wat-zit-je-dat-arme-dier-in-haar-mond-te-trekken-strak maar meer 'hangerig-strak'. Loopt ze al wel lekker op 4 benen? Bij mij werkt het nog wel eens om gewoon op een contactteugeltje te gaan rijden en af en toe licht te vragen, ipv te focussen op de nagevelijkheid. Dan zoeken ze je hand op een gegeven moment van zelf wel op, zonder te gaan hangen.
Daar heb je dus helemaal gelijk in!
Ze was helemaal niet fijn in de hand, met uitzondering van bepaalde stukjes. Pas op het laatst wilde ze echt een beetje loslaten (je ziet haar ook zakken). Ze is dus behoorlijk scheef en worstelt echt met de aanleuning, vandaar dat ze nog niet fijn over 4 benen loopt. Daar gaan we straks ook echt mee aan de slag. Maar die ene keer in de maand in de bak rijden, daarmee schiet het niet echt op :D En een gebrek aan les natuurlijk....

Ik denk trouwens dat ze niet zozeer wijd loopt maar meer scheef. Ze spoort niet namelijk. Is ook weer zo'n punt :D

@ Sabbel: mijn beenhouding was echt vreselijk eerst, zal nog eens foto's opzoeken. Maar ik moet zeggen, het zadel helpt al enorm. Ik ben ook echt bewust mijn benen verder naar achteren gaan leggen, omdat het me opviel op de foto's. En nu gaat het eigenlijk vanzelf :)

@ Sas: klopt, dat is mij ook opgevallen. Maar als ik op 't zadel zit heb ik nu niet het idee dat ik echt verder voorin kan zitten...beetje raar.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » zo 18 feb 2007, 07:25

Sas is me voor, maar ik heb zelf dat probleem ook een beetje met mijn zadel (=dus dezelfde) misschien je beugels iets langer maken? Voor de rest ziet het er netjes uit hoor :j
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Mir

Bericht door Mir » zo 18 feb 2007, 07:57

Ten eerste vind ik je zit zeker verbeterd, vooral je beenhouding. Je doet wel hetzelfde als ik, soms beetje op je tenen rijden en dan ga je vaak wat sneller "staan". Wat je zegt van het vasthouden aan 1 kant herken ik ook wel en ik heb ook de neiging om beetje in te kakken bij mijn bekken/onderrug. Als je jezelf mooi lang maakt en je schouders naar achter laat hangen, ben je vaak al een stuk spanning in 1 arm kwijt en rij je meer met je hand ipv je hele arm. Ben daar nog dagelijks mee aan het worstelen hoor, maar misschien heb je er wat aan.
Jij bent toch behoorlijk afgevallen of niet?
Lies

Bericht door Lies » zo 18 feb 2007, 09:24

Je beenhouding is echt netjes Reinou!
Ben gelijk weer geïnspireerd om er straks weer even extra op te letten O:)

Lijkt me een lastige pony qua bouw om lekker bij elkaar op vier benen te krijgen idd, met name als ik kijk naar die achterhand ja!

Maar jullie zijn echt super vooruit gegaan! Knap hoor met de weinige train-tijd!
Don't believe everything you think
Daphne

Bericht door Daphne » zo 18 feb 2007, 10:52

Sabbel schreef: @ Daphne, ik ben wel benieuwd hoe jij ziet dat ze misschien wat wijd loopt achter. Ik zie dat niet op de foto namelijk.
Krista schreef:@Sabbel: kijk op de foto's maar eens naar de plaats waar Woudina haar achterhoeven zet, die zet ze buiten de afdruk van de voorhoeven. Daarom vraagt Daphne dat.
Dankjewel Krista :) Foto's waar het me vooral bij opvalt zijn foto 17 en 19. Daar lijkt ze heel duidelijk haar achterbenen op een breder spoor te zetten dan haar voorbenen. Maar foto's kunnen bedriegen, dus vandaar dat ik het vroeg :)

en @Yoline, heel herkenbaar je probleem van de nog niet bevestigde nagevelijkheid. Toch vind ik het er absoluur wel heel netjes uitzien hoor voor 1x per maand in de bak rijden en geen les! Gewoon lekker dooroefenen, dan komt het helemaal goed!
Plaats reactie