Ik heb 18 jaar bij een paardenfokker (KWPN) gewerkt. Heel leuk al die veulentjes. Zo'n 15 (?) jaar geleden werd er een veulen geboren en zijn moeder Umorka werd direct na de geboorte erg ziek. De baarmoeder zat na de geboorte vol bloed

Met spoed naar het dierenziekenhuis in Utrecht, maar daar konden ze niks meer voor Umorka doen

Dus wij met een veulen van 2 week oud weer naar huis, zonder zijn moeder. Lumorko, vernoemd naar zijn moeder, moest met een L beginnen, deed het erg goed en ik was stápel op hem (wederzijds

) Als 2 jarige hengst is hij verkocht en in de handel terecht gekomen. Tranen met tuiten heb ik gehuild, mijn maatje weg

Jaren later kreeg ik via via contact met de nieuwe eigenaren van Lumorko, Chris en Claudia. Ze waren erg enthousiast over hem. Hij deed nog dezelfde dingen als vroeger

Als hij zijn emmer melk had gehad ging ik altijd bij hem in de stal zitten. Hij ging dan liggen, koppie op mijn schoot. Als hij eenmaal sliep snúrkte hij toch

Ik heb nog nooit een paard zo horen snurken, hij was helemaal van de wereld. Hij bleek dat nu nog te doen, mensen zijn altijd bang dat hij koliek heeft, zo'n herrie maakt hij. Een paar jaar geleden besloten Chris en Claudia met Mork (zo noemen ze hem) naar Drenthe op vakantie te komen. Mork kwam een week op stal bij de pensionstal waar ik Jackie en Diëgo ook had staan, konden we mooi samen rijden. Toen Mork veulen was had ik Diëgo op de stoeterij staan waar Mork geboren is. Ik was erg benieuwd of ze elkaar nog kenden, en of Lumorko míj nog kende

Dat bleek dus het geval. Het was net of hij eerst dacht, waar kén ik haar toch van???? We zijn toen met hem naar zijn geboortestal gegaan en het kwartje viel

Net of hij ineens weer doorhad dat hij me dáár van kende. Zijn stal kende hij zeker nog. We hebben hem ook nog bij Diëgo in de binnenbak gezet, kijken of ze elkaar nog kenden. Zie hieronder het resultaat, Ze hadden elkaar 10 jaar niet gezien! En Mork had mij dus ook 10 jaar niet gezien....
Hé, ken ik jou niet ergens van???
Elkaar voorzichtig aftasten.....
Ze hebben gespééld, ik weet zeker dat ze elkaar nog kenden! Oude liefde roest niet