Oude liefde roest niet

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Ivonne

Oude liefde roest niet

Bericht door Ivonne » vr 16 feb 2007, 13:09

Ik heb 18 jaar bij een paardenfokker (KWPN) gewerkt. Heel leuk al die veulentjes. Zo'n 15 (?) jaar geleden werd er een veulen geboren en zijn moeder Umorka werd direct na de geboorte erg ziek. De baarmoeder zat na de geboorte vol bloed :o Met spoed naar het dierenziekenhuis in Utrecht, maar daar konden ze niks meer voor Umorka doen |( Dus wij met een veulen van 2 week oud weer naar huis, zonder zijn moeder. Lumorko, vernoemd naar zijn moeder, moest met een L beginnen, deed het erg goed en ik was stápel op hem (wederzijds :D ) Als 2 jarige hengst is hij verkocht en in de handel terecht gekomen. Tranen met tuiten heb ik gehuild, mijn maatje weg |( Jaren later kreeg ik via via contact met de nieuwe eigenaren van Lumorko, Chris en Claudia. Ze waren erg enthousiast over hem. Hij deed nog dezelfde dingen als vroeger :)ddd Als hij zijn emmer melk had gehad ging ik altijd bij hem in de stal zitten. Hij ging dan liggen, koppie op mijn schoot. Als hij eenmaal sliep snúrkte hij toch :z Ik heb nog nooit een paard zo horen snurken, hij was helemaal van de wereld. Hij bleek dat nu nog te doen, mensen zijn altijd bang dat hij koliek heeft, zo'n herrie maakt hij. Een paar jaar geleden besloten Chris en Claudia met Mork (zo noemen ze hem) naar Drenthe op vakantie te komen. Mork kwam een week op stal bij de pensionstal waar ik Jackie en Diëgo ook had staan, konden we mooi samen rijden. Toen Mork veulen was had ik Diëgo op de stoeterij staan waar Mork geboren is. Ik was erg benieuwd of ze elkaar nog kenden, en of Lumorko míj nog kende :\ Dat bleek dus het geval. Het was net of hij eerst dacht, waar kén ik haar toch van???? We zijn toen met hem naar zijn geboortestal gegaan en het kwartje viel :D Net of hij ineens weer doorhad dat hij me dáár van kende. Zijn stal kende hij zeker nog. We hebben hem ook nog bij Diëgo in de binnenbak gezet, kijken of ze elkaar nog kenden. Zie hieronder het resultaat, Ze hadden elkaar 10 jaar niet gezien! En Mork had mij dus ook 10 jaar niet gezien....
Afbeelding
Hé, ken ik jou niet ergens van???

Afbeelding
Elkaar voorzichtig aftasten.....

Afbeelding
Ze hebben gespééld, ik weet zeker dat ze elkaar nog kenden! Oude liefde roest niet :D
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » vr 16 feb 2007, 13:22

Wat een schattig verhaal! Leuk dat je 'm nu toch weer ziet!
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » vr 16 feb 2007, 14:00

Wat leuk zeg! En super dat zo'n veulen zonder mama toch nog zo goed terrecht komt he :j
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 16 feb 2007, 16:54

Leuk dat hij toch goed terecht is gekomen. En leuk dat ze elkaar nog konden
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » vr 16 feb 2007, 19:03

Wat een mooi verhaal, zo te zien kunnen ze het goed met elkaar vinden :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
marina lamper

Bericht door marina lamper » za 17 feb 2007, 09:22

Mooi verhaal.
Het blijkt nu wel weer , en paard vergeet nooit iets of iemand, geweldig toch????
gr Marina.
Merien mijn fjordentopper!!
Mir

Bericht door Mir » za 17 feb 2007, 10:26

Het lijkt wel een verhaal uit de Penny ofzo, eind goed al goed! Maar geeft vast een heerlijk gevoel je oude liefde in zulke goede omstandigheden terug te zien.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 17 feb 2007, 10:47

wat een super lief verhaal, leuke foto's en zeker super gevoel!!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
ekennel

Bericht door ekennel » ma 19 feb 2007, 06:47

Echt bijzonder. Wel fijn dat je hem nu weer even kon zien en dat het goed met hem gaat.
Plaats reactie