Foto's van o.a. Diëgo

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Ivonne

Foto's van o.a. Diëgo

Bericht door Ivonne » wo 07 feb 2007, 18:22

Hoi allemaal. Ik ben nieuw op dit forum en zal hier mezelf en mijn paardjes even voorstellen. Ik ben Ivonne, woon samen met Jan Willem in Eexterzandvoort (Drenthe). Wij hebben 3 paarden en binnenkort komt Marga (kennen jullie allemaal van Claudia, Ullwinn en Caylinn Mae) hier waarschijnlijk ook heen. Als eerste wil ik voorstellen Jackie (of eigenlijk Jackson, maar dat weet ie zelf niet eens :D ) Hij is geboren in 1974 en wordt dus in April 33 jaar. Tot vorig zomer reed ik nog op hem, zonder zadel, rondje door het bos stappen. Maar hij struikelt nu wel erg vaak, en dat vind ik te gevaarlijk. Hij is verder nog erg kwiek, alleen laat zijn gebit hem wat in de steek. Ik heb hem al 21 jaar, hij is mijn maatje. Op de Zuidlaardermarkt heb ik bijna 17 jaar geleden een fjordenveulen gekocht, Diëgo Maradona. Er zat geen papier bij, hij is als veulen niet naar de keuring geweest, omdat de fokker net overleden was en zijn vrouw had er geen zin in. Ik kreeg wel het dekbewijs erbij. Ik heb contact gezocht met de vrouw van de fokker, mevr. Groen uit Wilhelminaoord. Zij vertelde me dat Diëgo een Toddy was. Zijn echt naam was Koddy..... Zijn moeder is Heidy (mv Brusvein), bij de Limburgse lezers van dit forum vast wel bekend. Ik heb Heidy ook eens in het echt gezien, met Anne, Mieke en Janny. Heb er toen nog een bosrit op gemaakt, was erg leuk. Diëgo zit inmiddels in het hulpstamboek en is in 2005 kampioen geworden bij de ruinen op de keuring in Onstwedde, was ik erg trots op :D . Diëgo is van het ouderwetse type, hij is 1.50 groot en vrij grof. Hij lijkt veel op zijn vader. Hij is zeer veelzijdig, kan dressuren, springen, vuurspringen, in het één-span en 2-span. Doordat ik wat handicaps heb overgehouden aan een ernstig auto-ongeluk in 2001 kan ik hem onder het zadel niet meer aan. Mennen gaat nog prima, maar rijden lukt niet. Zolang ik blijf stappen is er niks aan de hand, maar in draf en galop kan hij een draak zijn }>
Sinds vorig zomer hebben we nog Baranna, een KWPN veulen. Die is van mijn vriend.
In November 2006 hebben we helaas onze New Forest pony Silver in moeten laten slapen. Ze was zó erg hoefbevangen, het hoefbeentje was gekanteld. We hebben echt álles geprobeerd, maar helaas, het mocht niet baten. |(
Verder hebben we nog een hond, 3 katten, 2 konijnen en veel kippen.

Hier een foto van Diëgo, hij is hier wel wat aan de dikke kant, maar dat is 's zomers een groot probleem. Jackie móet in het dikke gras, omdat hij nauwlijks hooi kan eten ivm zijn gebit. En Jackie en Diëgo kunnen echt niet zonder elkaar, dus moet Diëgo wel bij hem in de wei. Jackie en Diëgo uit elkaar houden zou Jackie's dood betekenen, die 2 zijn kop en kont, daar komt niemand tussen (ook Marga niet, haha).
Afbeelding[/img]

Hier nog één van hem in de sneeuw, hij vindt het prachtig in de sneeuw
Afbeelding[/img]

Hier mijn oude Jackie. Hier is hij 32 jaar. Hij is vreselijk grijs, maar verder doet hij het nog goed :D
Afbeelding

Dit is Baranna, een KWPN-er. Hier loopt ze op de nationale veulenkeuring in Ermelo.
[/img]Afbeelding

Dit is Silver, helaas overleden. Ze was een lieve pony....
Afbeelding

Tot slot mijn lieve hondje Mischa......als je haar ziet zal je snappen waarom mijn gebruikersnaam LOVEmischa is.....
[/img]Afbeelding
Claudje

Bericht door Claudje » wo 07 feb 2007, 18:30

Hey Ivonne!

Ik kende de foto's al natuurlijk :D Diëgo is echt stoer, nog een lekkere ouderwetse Fjord!
Baranna is een heel mooi meisje en Jackie ziet er nog super uit voor zijn leeftijd :))
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
mariën
Contacteer:

Bericht door mariën » wo 07 feb 2007, 18:33

Leuke beestenboel hoor! Lekkere variatie ook!

(maar begrijp ik uit je bericht dat marga zeker weten gaat komen?)
Maurits & Pleuni
Claudje

Bericht door Claudje » wo 07 feb 2007, 18:34

Denk dat Ivonne bedoeld dat zij Marga in ieder geval graag wil hebben ;)
Ik ben nog niet bij haar geweest om alles te bespreken in ieder geval :D

Afbeelding

janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 07 feb 2007, 18:35

hey, welkom hier op FW.:wave:
Ik had inderdaad al gelezen dat Claudia, Marga ging verkopen. Mooi dat ze dan jullie kant misschien op gaat kan ze mooi zo contact houden!!

Maar ik zal mijzelf nog even aan je voorstellen.
Ik ben Janna, 17 jaar en rij nu al vanaf het voorjaar van 2003 op de fjordenmerrie Raya (v. Fjelljon). Raya is 10 jaar en is eigendom van Fam. Kist (Nicole zit hier wel op FW).
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Claudje

Bericht door Claudje » wo 07 feb 2007, 18:59

Voordat iemand het gemist heeft:

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... hp?t=19206

Het is dus nog niet zeker of Marga weg gaat en of het (ver)koop of bruikleen wordt :) To be continued :D

Afbeelding

Tanja

Bericht door Tanja » wo 07 feb 2007, 19:16

Welkom,ik ben Tanja,en in het bezit van een 5 jarige fjordenmerrie Tika.
Je hebt hele leuke paardjes.
De foto in de sneeuw is erg leuk.
En Jackie ziet er nog super uit!
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
siets
Contacteer:

Bericht door siets » wo 07 feb 2007, 19:43

Welkom hier, wat leuk! Diego is een mooierd zeg, knappe vent!

En wat ziet Jackie er nog goed uit.

Silver was ook erg mooi, zonde dat ze er niet meer is...

Volgens mij ken ik Baranna, ik was toen lintenmeisje in Ermelo!
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 07 feb 2007, 19:51

Welkom hier en alvast veel plezier!

Jackie is echt mooi ding, duidelijk oud, maar heeft nog zeker zijn charme. Diego is ook erg leuk :D En leuk dat die officieel dus hier uit de buurt komt...Wilhelminaoord is hier niet ver vandaan!

En voor ik mezelf vergeet voor te stellen:
Ben Annabel, 21 jaar, zus van Janna en rijd fjordenmerrie Saskia, hengst Anton en heb sinds enkele maanden mn eigen fjordenbeestje Cai.
Geluk is de vrucht van intens werk
Charret

Bericht door Charret » wo 07 feb 2007, 20:21

Hi en welkom hier!

Wat een mooie dieren heb je. Heerlijk om Jackie te zien. Doet me denken aan Rebecca van Ilona. Die was ook zo oud en lief grijs :)

Ik ben overigens Charret heb een bijna 3 jarige Fjorden merrie Alies. Een bijna 4 jarige Fries Jouke en een kleine shet van 6 maanden, Yosemite Sam.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 07 feb 2007, 20:29

Claudje schreef:Denk dat Ivonne bedoeld dat zij Marga in ieder geval graag wil hebben ;)
Héél graag :D mijn nichtje Kim (totally paardengek) belde al, of Marga er in de voorjaarsvakantie al was. Ze had zó'n zin om te komen paardrijden. Ze had wat foto's van Marga gezien en was verliefd :)) Maar Claudia en ik moeten er eerst nog goed over praten, we komen er wel uit :D
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 07 feb 2007, 20:31

siets schreef: Volgens mij ken ik Baranna, ik was toen lintenmeisje in Ermelo!
Baranna liep ergens achteraan in haar groep, ze mocht iets meer souplesse hebben zei de jury. Ze is een CorlandxGoodtimes, ken je haar?
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 07 feb 2007, 20:39

Tanja schreef:De foto in de sneeuw is erg leuk.
En Jackie ziet er nog super uit!
Hier nog wat sneeuwfoto's. Diëgo is altijd wel een leiperd met z'n tong, geen idee waarom hij dat doet. Heb tig foto's van hem met zijn tong buitenboord...

[img][img]http://img149.imageshack.us/img149/3339/sneeuwmaart2005018eq0.jpg[/img]

[img][img]http://img478.imageshack.us/img478/1839/sneeuwmaart2005023ri2.jpg[/img]

[img][img]http://img478.imageshack.us/img478/7862/sneeuwmaart2005044cu3.jpg[/img][/img]
Esther

Bericht door Esther » wo 07 feb 2007, 20:42

Hallo Welkom hier!!

Ik ben Esther en Caylinn Mae staat bij mij thuis samen met haar beste maatje, mijn 1,5 jaar oude Bente en haar moeder Jeskim van bijna 18.
Op een pensionstal staat nog mijn 8 jaar oude Tea, zij is drachtig van Stedjeblakken.

Ik werk sinds kort bij Bart van den Berg en misschien zie ik je daar nog wel eens..

Je paardjes zien er goed uit zeg!! Heerlijke kudde heb je daar!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Krista

Bericht door Krista » wo 07 feb 2007, 20:43

Hoi, welkom op FW. Mooie sneeuwfotos!
Ik ben Krista, 33, en heb de fjordenruin Ozar. Verder hebben wij nog een draver (koerspaard) Love me True. Veel plezier hier !
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » wo 07 feb 2007, 20:45

Wat een geweldige foto's en wat een leuk verhaal! Ze zien er allemaal prachtig uit, hoor!
lauraatje

Bericht door lauraatje » do 08 feb 2007, 07:58

Welkom! Wat een leuke paardjes heb je zeg :j
Ik ben Laura, 21 jaar en samen met mijn zus in het bezit van een fjordenmerrie, Sandra.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 08 feb 2007, 08:44

Hoi, en welkom hier, hele leuke foto's en paarden, heerlijk he zo'n hoop beesten, wij hebben ook genoeg hier.
Ik ben Thessa, 30 jaar en heb samen met mijn vriend een haflingerruin van zes jaar die luisterd naar de naam Blaze en een fjordenruintje die dit jaar drie gaat worden met de naam Aike. Verder hebben wij nog drie honden en vier katten :D
Veel plezier hier op dit forum.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Lotte

Bericht door Lotte » do 08 feb 2007, 10:08

Hallo! Allereerst welkom hier op dit forum! :)
Ik ben Lotte, en ken Claudia (en de rest..:P) via het Showteam, waar mijn Fjord Ody en ik gedurende de periode van het oefenen voor het jubilieum, ook bij hebben gezeten.
Je hebt hele leuke paardjes, en een superlief hondje!! :L
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 08 feb 2007, 11:46

Die sneeuwfoto's zijn prachtig! Zo trof ik er net ook twee aan in de wei :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Plaats reactie