Vera????? ik wist niet wat ik hoorde:(

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ziggy

Vera????? ik wist niet wat ik hoorde:(

Bericht door Ziggy » za 27 jan 2007, 16:31

Ik kwam gisteren bij de wei aan en Jozette was er ook, die vertelde mij wat waar ik echt helemaal van ondersteboven was |(

Ze was 's morgens naar de wei gegaan om de poezen los te laten en toen ze bij het hek kwam en de paardjes wat lekkers had gegeven, beet Vera haar ineens in haar hand. Zomaar zonder reden, ze had het lekkers nog in haar mond en Jozette legde haar hand op het hek om de ketting los te maken en ineens hap en ook niet los willen laten :? Het was nogal hard aangekomen, ze had al hele koude handen en ze kon haar hand even niet meer gebruiken. Gelukkig was het gistermiddag al beter, maar ik wist niet wat ik hoorde.
Vera was gisteren ook vreselijk sjagerijnig, ze draaide ook haar kont naar Jozette en Exel had het ook zwaar te verduren bij haar.
Kijk Exel heeft nog weleens streken, dat ie hapt en dan moet je hem even goed aanpakken, maar die bijt niet door ofzo. Maar Vera?????? :?

Ze was echt verschrikkelijk sjagerijnig, liep met haar oren continue in haar nek en was echt niet te genieten.

Nou denken wij zelf aan 3 opties, welke het is weten we niet, ze was vandaag weer gewoon heel erg lief.

Maar optie 1 zou kunnen zijn dat in het natuurgebied de paarden terug zijn en daar loopt een hengst bij, ze was niet hengstig (tenminste niet wat ik heb kunnen merken). Maar het kan zijn dat ze daar wat van slag van was, vandaag zag ik de paarden niet.

Optie 2 zou kunnen zijn dat ze gewoon het slechte weer in haar bolletje heeft, want verleden week met die storm was ze ook al zo sjaggie.

Optie 3 zou kunnen zijn dat er 's nachts onverlaten in de wei zijn geweest. Momenteel worden hier in de omgeving heel veel zadels gestolen en het kan zijn dat ze bij ons zijn komen neuzen. Hadden ze pech, want ik heb al mijn spullen thuis liggen.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Charret

Bericht door Charret » za 27 jan 2007, 16:44

Toevallig had ik vorige week precies hetzelfde met Jouke. Uit het niets bijt hij me in me arm. Helemaal bont en blauw terwijl hij nooit bijt!
En de afgelopen dagen is hij gewoon weer de oude. Ik ga in mijn geval voor optie 2. Dat weer is niet normaal. 20 graden verschil in een week. Dat is toch niet normaal.

Houdt het even in de gaten zou ik zeggen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 27 jan 2007, 16:59

ja vandaag was ze weer gewoon de oude, maar gisteren was het 1 bonk sjagerijn
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Leentje

Bericht door Leentje » za 27 jan 2007, 17:05

welke vand e 3 opties het ook is,fijn is anders!
ze heeft d'r wel een optater gegeven,mag ik hopen?
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 27 jan 2007, 17:09

Wikke schreef:welke vand e 3 opties het ook is,fijn is anders!
ze heeft d'r wel een optater gegeven,mag ik hopen?
ja met die zere hand, dus toen had ze zelf nog meer pijn :?

Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 27 jan 2007, 17:13

Apart, janna zei ook al dat Raya gister ook als zo'n sjaggie dag had en bijna alle paarden bij zich weg beet en deed (iets wat ik raya eigenlijk maar weinig zie doen).

En paar weken geleden werd ik door zo'n jong ding ook gebeten, terwijl ik het land nauwelijks in was, dus reden? Geen flauw idee...maar het was wel een gerichte beet...en ook nog eens van een dier wat mij normaliter nooit mijn richting op hapt (zelfs niet eens trapt).

Paarden hebben misschien dan ook wel eens een 'slechte dag'.

Dus tja zeg het maar eens...

Maar wel pijnlijk zeg in je hand en dan ook nog eens als ie koud is brr...
Geluk is de vrucht van intens werk
Vera

Bericht door Vera » za 27 jan 2007, 17:14

Wat een rot idee, dat ze beet en je eigenlijk niet precies weet waardoor het komt.

Hopelijk is het een éénmalige dwaling geweest, maar leuk is anders.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 27 jan 2007, 19:14

ik hoop zeker dat het hierbij blijft en dat ze zich nu goed gaan gedragen, nu hebben we een super plekje gevonden en dan zouden we het straks kwijt raken door het gedrag van Vera :?

fjordido

Bericht door fjordido » za 27 jan 2007, 20:45

nou ik ben ook niet elke dag even vrolijk.. ik kan mij voorstellen dat een paard daar ook wel eens last van heeft!

:D
Viv

Bericht door Viv » zo 28 jan 2007, 06:24

ongesteld!!!!!!! :D

Of kunnen wandelaars langs de wei wat geven aan ze? Kan zijn dat ze daar happerig van wordt natuurlijk (tjo iig wel)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 28 jan 2007, 09:37

Jeskim trapt nooit, maar die heeft ook één keer naar mij uitgehaald zonder reden.. (ik laat de Bente kwestie even onbesproken kwa trappen en bijten..)
Hebben ze gewoon hun dag niet denk ik.. Al is echt grijpen wel behoorlijk je dag niet hebben..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 28 jan 2007, 10:07

Viv schreef:ongesteld!!!!!!! :D

Of kunnen wandelaars langs de wei wat geven aan ze? Kan zijn dat ze daar happerig van wordt natuurlijk (tjo iig wel)
nee Viv, wandelaars kunnen er niet bij, er zitten namelijk 2 hekken, je komt eerst in een soort "voorpoortaaltje" en dan bij het volgende hek kom je in de wei zelf.

Viv

Bericht door Viv » zo 28 jan 2007, 11:26

Dan was ze gewoon sjaggo of komt de hengstigheid eraan :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 28 jan 2007, 11:36

Viv schreef:Dan was ze gewoon sjaggo of komt de hengstigheid eraan :D
ja zou best kunnen, die groep Konikers liepen op dat ene stukje en jij hebt die hengst ook gezien, dus misschien was ze wel boos dat ze niet bij dat lekkere stuk kon komen :D Ze was gisteren in ieder geval weer vrolijk

Ydel

Bericht door Ydel » zo 28 jan 2007, 21:19

tsja, volgens vera zit er maar 1 ding op...
voorstellen aan die knappe hengst :P
haha, sorry...

hoop voor je dat het een eenmalige actie is, al maakt het het leed van jozette er niet minder om...
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 28 jan 2007, 21:27

nou ze schijnt nog steeds lelijk te doen tegen Jozette, dus ik vraagme af wat er met haar is :?

Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » ma 29 jan 2007, 13:51

Auw,dat is niet zo fijn.Misschien zit het idd in het weer.
Ik had Aran afgelopen zaterdag met een vriendje,waar hij altijd leuk mee speelt,in de paddock gezet.Nou,een paar schoppen kon vriendje krijgen.Hij had geen zin om te spelen :n
Dat vond ik ook erg vreemd.

Ik houd het op het weer.
Hopelijk was het éénmalig :(:)
Susanne

Bericht door Susanne » di 30 jan 2007, 16:34

Ziggy schreef:nou ze schijnt nog steeds lelijk te doen tegen Jozette, dus ik vraagme af wat er met haar is :?
Mmmh raar, gaat het inmiddels al beter? En als jullie samen daar zijn? Misschien is ze boos dat de katten eten krijgen en zij niet...
Hilde

Bericht door Hilde » wo 31 jan 2007, 09:52

Misschien iets ''raars'' of te ''menselijk gedacht'' van mij.
Maar richt Jozette zich meer tot Exel misschien?
Als vera dominater is,kan het misschien weleens jaloezie zijn of dat ze als eerste aandacht wil!

Hilde hier is ook dominant en als ik toevallig eens eerst de friezen een aai geef en dan naar haar kom,is ze ook weleens sjago of als ik met die mannen bezig staat ze met d'r oren in d'r nek op stal.......(?)
Ze bijt dan niet naar me,maar goed het ene paard is het andere natuurlijk niet in een manier van zich uiten.
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 31 jan 2007, 22:35

Ik heb Jozette nu al een paar dagen niet gesproken, dus ik weet niet hoe Vera nu tegen haar is.

Vera is op dit moment nog niet echt vrolijk, maar die wil er graag uit en dat is op dit moment en heel groot probleem. Exel loopt kreupel en ik weet dat als ik met Vera ga rijden dat hij dan al een idioot door de wei gaat lopen racen, dus ik durf het nu niet aan om met haar weg te gaan. Ik longeer haar nu los in de wei, maarja dat is toch anders dan ff lekker een bergje op galopperen :?

Plaats reactie